Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d





    Last edited by paranoia; 22 februari 2016, 21:43. Reden: kleurzweem foto 1 en 2

  • #2
    Re: jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d

    Verdorie; had meer verwacht van een 6D? Moest mijn 7D defect gaan, of als ik een nieuwe body zou willen aanschaffen weet ik eigenlijk niet wat ik zou doen op vandaag.
    Ik heb van 't weekend mijn laptop scherm gecaiibreerd met een Spider4Express, en al deze foto's komen enorm licht over. Precies 1 stop teveel.
    Of ik moet dat spul serieus verkeerd bediend hebben :-D (de andere foto's op het forum zijn wel goed)
    Ga je nog een paar testen posten, ben wel curieus naar je ervaringen met die body.
    Groetjes,
    Stefan

    Comment


    • #3
      Re: jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d

      Hoi Stefan, nu merk ik gelijk een gele zweem op de eerste 2 foto's of zie ik dat verkeerd? Foto's overbelicht? Dat zou ik niet meteen zeggen. In LR voeg ik meestal minstens 1 stop toe omdat ik vermoed dat mijn foto's anders te donker zijn (toch al vaak die opmerking gehad in het prille begin). Zaterdagavond heb ik de 6d nog eens mogen lenen, ik zal hier 3 foto's neerposten maar ik moet toegeven dat het bijzonder lastig fotograferen was met dat miezerig weer en de wind er bovenop, het was alsof er een dichte mist boven het veld hing en de stadionverlichting was ook maar alles behalve ... Het was moeilijk focussen maar ik veronderstel dat zelfs de beste toestellen het daar lastig zouden hebben gehad, tenzij het voor een groot stuk aan de fotograaf lag natuurlijk ;-)

      Comment


      • #4
        Re: jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d

        Ok, ben benieuwd.
        Misschien dat andere forumleden de belichting van deze 3 beelden eens kunnen beoordelen.
        Ik bedoelde niet dat ze overbelicht of uitgebrand zijn, ze komen wel enorm fel over, en inderdaad inclusief die geelachtige schijn (gewoon de witbalans een beetje terugschroeven misschien)?
        Groetjes,
        Stefan

        Comment


        • #5
          Re: jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d

          foto 1 en 2 werden geupdated ;-)

          Comment


          • #6
            Re: jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d

            Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
            foto 1 en 2 werden geupdated ;-)
            Een update best altijd posten zonder het origineel te verwijderen, dan kunnen we het verschil zien.

            Wat betreft de foto's... Hetzelfde als ik met één van je andere beelden gedaan heb, ik zou de hooglichten en witte tinten omlaag halen.

            Mvg,
            Gregory
            www.gvg-photo.com

            Comment


            • #7
              Re: jeugdwedstrijd bij schaars kunstlicht: test met de canon 6d

              ok bedankt Gregory, ik ben vaak bang dat mijn foto's te donker zouden zijn, integendeel dus

              Comment

              Working...
              X