Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsevolutie camaras en de grote verschillen in de markt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijsevolutie camaras en de grote verschillen in de markt

    Hoi,

    omdat ik dit jaar wellicht een D7200 ga kopen, maar het total niet dringend is, wacht ik rustig de volgende prijsdip af. Je kan dat hier mooi volgen. Toen ik in 2006 mijn D80 kocht was er redelijk wat verschil tussen internet aanbieders en lokale winkels. Fotokonijnenberg was in mijn buurt de eerste om daar verandering in te brengen en daar heb ik hem dan ook gekocht. Nu ik weer eens de markt afzoek, merk ik dat er nog weinig verschil is tussen de verschillende aanbieders. Zelfs in een lokale selection winkel (foto milow, waar ik met veel plezier een beetje meer wil betalen), volgen ze die prijzen. Tot ze met verlies moeten verkopen vertelde ze me, dan halen ze hem van de website.
    Tot daar toe alles in orde. Echter er zijn ook internet winkels die nog eens 25% onder de gangbare prijs duiken zoals amazon.de en ***********.
    Hoe zouden deze 2 zo goedkoop kunnen gaan?
    Zijn er hier mensen die daar reeds gekocht hebben? Ik vind het ook verdacht dat tweakers, amazon van hun prijsbarometer gehaald hebben.

    mvg, Geert

  • #2
    Re: prijsevolutie camaras en de grote verschillen in de markt

    Ik koop waar het goedkoopst is, ook al is dat uit China. Ik heb besteld bij <KNIP>, Eglobalcentral, Simplyelectronics en alles netjes geleverd voor een veel lagere prijs.
    Last edited by LesC; 20 februari 2016, 10:04. Reden: Naam firma verwijderd
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: prijsevolutie camaras en de grote verschillen in de markt

      Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
      Zijn er hier mensen die daar reeds gekocht hebben? Ik vind het ook verdacht dat tweakers, amazon van hun prijsbarometer gehaald hebben.
      Hier is Amazon.de nog steeds opgenomen in hun prijzen.
      Tweakers Pricewatch neemt ook bv. Grobet, Vandenborre, Foto Konijnenberg,... niet op in hun prijzen terwijl deze ook soms mooie prijsaanbiedingen hebben.

      Bodies en lenzen koop ik meestal bij A&F of Grobet, maar de rest koop ik vaak bij de Amazon stores (UK, FR, DE, ES,...), en tot op heden nog geen klachten.
      Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

      Comment


      • #4
        Re: prijsevolutie camaras en de grote verschillen in de markt

        Heb net een Nicon 5300 aangeschaft met kitlens 18-55VRII bij ***********...op een week tijd was hij hier in perfecte staat...heb dan voor de zekerheid de camera geregistreerd bij Nikon Europa (registratienr.camera), en dit zonder probleem...

        Mc
        Life WITHOUT Freedom...Is NO Freedom at all !!!
        Nikon D5300 - AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6 GII DX VR kitlens
        AF-S Nikkor 18-140mm 1:3.5-5.6 G ED DX VR - Nikon SB-700 Speedlight

        Comment

        Working...
        X