Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

    Onze tablet heeft de laatste tijd rare kuren.
    Na volledig opladen gaat de accu normaal rustig leeg, om na een tijdje plots echt snel leeg te lopen tot het bordje verschijnt dat ie moet opgeladen worden, en het scherm dimt.
    Heeft iemand ook hetzelfde ervaren?
    Of beter nog: heeft iemand een oplossing of weet iemand raad hiermee?

  • #2
    Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

    Dat lijkt op een versleten accu.
    Hoe oud is die tablet?

    De oplossing is de accu vervangen, maar het is niet gemakkelijk om een tablet open te krijgen zonder iets te beschadigen.
    En dan moet je ook nog erg voorzichtig zijn met de lithium-polymeer cellen, want als je die beschadigt dan is er een heel grote kans dat die in brand vliegen.
    Ik heb hier een defecte tablet liggen, een Asus Transformer waarvan het scherm gebarsten is.
    Ik heb eens gekeken of die open te krijgen is, het toetsenbordgedeelte heb ik open gekregen, maar het tablet gedeelte zal ik moeten forceren als ik dat open wil krijgen.
    Maar omdat een nieuw scherm daarvoor toch te duur is zal die waarschijnlijk op het containerpark terechtkomen voor recyclage.
    Ik wou er dan de lithium-polymeer cellen uithalen voor experimentjes (in combinatie met zonnepaneeltjes en buitenverlichting), maar omdat de accu van het toetsenbordgedeelte vastgekleefd zit is die heel moeilijk los te krijgen zonder ze te beschadigen.
    Daarom heb ik nog niet geprobeerd om het andere gedeelte open te krijgen (daar zit ook een accu in).

    Toen ik mijn laptop kocht heb ik er rekening mee gehouden dat er een vervangbare accu in zat.
    Zo'n laptop is dan wel wat dikker, maar als bij een andere laptop de accu versleten is, dan kan je er zelf niets meer aan doen.
    Je kan er dan wel ergens een nieuwe accu in laten zetten, maar dat is vrij duur (meestal te duur in verhouding met de waarde van de laptop op dat ogenblik).
    Maar bij een tablet heb je die mogelijkheid niet, er zit altijd een accu in die je niet zomaar zelf kan vervangen...


    Even een aanpassing:
    Als een tablet niet terug dicht moet, dan is het eigenlijk niet zo moeilijk open te krijgen (gewoon een schroevendraaier tussen wringen, en dan zie je heel snel wat er in zit...).
    Ik heb net de Asus op die manier opengemaakt, en ik heb de lithium-polymeer cellen er ook uitgekregen zonder ze te beschadigen.
    Last edited by Black B@ndit; 18 februari 2016, 19:19.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

      Toestel is pas 2 jaar geworden en wordt nu ook weer niet zó intensief gebruikt. Laat me zeggen 2u per dag.
      Ik heb intussen eens de test gedaan:
      Herstart>stond op 80%
      Nu, zo'n 35/4omin. later blijft daar nog 30% van over. En kijk...nu in nog geen 10min. is dat al 17% geworden.
      Niks intensiefs gebruikt. Alleen wat feezboeken en mails bekijken....

      Comment


      • #4
        Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

        Het percentage "lading" van de accu wordt weergegeven aan de hand van de spanning.
        Een versleten accu heeft net na het laden dezelfde spanning als een nieuwe (tenzij er een cel in kortsluiting ligt), maar de spanning zakt dan veel sneller dan bij een nieuwe.
        80% van 500mAh is veel minder dan 80% van 3000mAh.

        Bij de Asus zie ik dat er een zelfklevende koper plaat (dikke folie) vanuit het processorgedeelte (waar de warmte vandaan komt) mee over een deel van de accu gekleefd was.
        De processor warmt de accu dus ook mee op, waardoor de levensduur van de accu korter wordt...
        Als mijn zoon spelletjes speelde op de tablet, dan werd die soms erg warm, als dat geregeld gebeurt, dan gaat de accu zeker niet lang mee.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

          Alvorens te denken aan defecte batterij ...

          Wat geeft de info van de batterij weer?
          Geen app dat intensief veel verbruikt?
          Anders eens CleanMaster gebruiken.
          Hier onlangs op verschillende toestellen One Drive app gehad die met 90% ging lopen op korte tijd.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

            Hier zie je hoe je de accu van die Samsung kan vervangen https://www.youtube.com/watch?v=y7PP4tCJGAQ .
            Heel moeilijk is het niet, en als je er een stukje gereedschap bij krijgt om de tablet mee open te wrikken, dan heb je minder kans dat je de boel beschadigt dan met een schroevendraaier of een mes.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Alvorens te denken aan defecte batterij ...

              Wat geeft de info van de batterij weer?
              Geen app dat intensief veel verbruikt?
              Anders eens CleanMaster gebruiken.
              Hier onlangs op verschillende toestellen One Drive app gehad die met 90% ging lopen op korte tijd.
              Heb het eventjes laten lopen. Er zat idd. nogal wat "junk" in (volgens de app althans ;-) Nu afwachten of het beter gaat met de accu.

              Comment


              • #8
                Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

                Hier gemakkelijk 12 uur gebruik en een volle week stand-by op een twee jaar oude Ipad air 128 Gb.
                Nog steeds als dag één.

                Comment


                • #9
                  Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Hier gemakkelijk 12 uur gebruik en een volle week stand-by op een twee jaar oude Ipad air 128 Gb.
                  Nog steeds als dag één.
                  Mijn Acer tablet dat ik had deed nog beter.
                  Eens 4 maand in stand-by en shutdown en dan kon er gerust nog een tijd mee gewerkt worden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

                    Vreemd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

                      Bedankt allemaal.

                      Toen het woord "warmte" aan bod kwam hierboven ging er bij mij wel een lichtje branden.
                      Detablet is van het vrouwtje, ikzelf gebruik die niet.
                      En zij legt altijd de tablet te rusten op de Telenet-digicorder (en die heeft inderdaad warm).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

                        Als er geen belangrijke zaken op staan, dan kan je die misschien eens een reset laten doen, dan ben je zeker dat er geen programma's op zitten die de processor continu blijven belasten.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samsung Galaxy note 10.1 (2014) accu loopt in korte tijd leeg...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als er geen belangrijke zaken op staan, dan kan je die misschien eens een reset laten doen, dan ben je zeker dat er geen programma's op zitten die de processor continu blijven belasten.
                          Maar dan mag je ook niets meer installeren want dan riskeer je hetzelfde.
                          Het zijn vaak veelgebruikte programma's die net eens blijven haperen of een verkeerde update krijgen welke beter niet zou bestaan.
                          Meestal is dat dan ook opgelost bij de volgende update.
                          Zoals ik zelf al aangekaart heb, hier met One Drive.
                          En dan hangt het ook nog af in combinatie met de versie van OS, dus niet voor iedereen hetzelfde.
                          Proberen is weten ... uiteen halen of reset is een laatste redmiddel.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X