Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Designed for DSLR cameras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Designed for DSLR cameras

    die vermelding zie ik soms bij het opzoeken van lens info. maar wat wil dit nu juist zeggen? valt die 1.6 cropping dan weg als je hem op de rebel hangt? kan ik moeilijk geloven aangezien dat niet bij alle cams hetzelfde is.

    verder lees ik corrects lateral chromatic aberration
    voorbeeld genomen van :

  • #2
    Re: Designed for DSLR cameras

    Is een mooie uitleg voor het feit dat de image cirkel die deze lenzen geven aan de camera kleiner is...
    Hierdoor zijn deze lenzen enkel bruikbaar op digitale camera's die een kleinere sensorgrootte hebben t.o.v. de klassieke 35mm.

    De 1.6 cropping is altijd op alle lenzen van pas, dus ook op de 18-50 van Sigma...

    Chromatic aberration zijn die purperen randen die je wel eens zie op foto's. Door betere lenselementen en aspherical glas kan je dit wat tegenwerken. Vooral te vinden bij de betere 'duurdere' lenzen.

    Let wel dat hier veelal de marketing ook een handje in weg heeft en je niet alles moet geloven wat je leest...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Designed for DSLR cameras

      Voordeel dan wel is dat ze lichter (en meestal ook een stuk goedkoper) zijn dan de broertjes/zusjes die gemaakt worden voor full-frame... zonder daarbij aan kwaliteit in te boeken met de vergelijkbare lenzen... Maar vergelijk nu niet weer de toplenzen van Canon, Nikon (en ook Sigma, Tamron, etc.) met deze DC-lenzen. Op dit moment zijn alle lenzen voor digitaal nog puur gericht naar de huis-,tuin- en keukenfotografen (maar daar is ook niets mis mee...). Er lijkt wel verandering in te komen wat betreft de macro-lenzen bij Sigma en Tamron...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment

      Working...
      X