Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een portret van Elle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] een portret van Elle

    Nogmaals de mooie Elle (Dit is geen reeks! Dus graag geen commentaren over verschil in bewerkingen, elk beeld staat apart op zich)

    (betere versie op https://500px.com/photo/139999147/el...ser_id=8677201)

    Ik had enkele dagen vrij en lanceerde een oproep voor modellen. Ik wilde wat in de glamoureuze portret stijl oefenen. Ik kreeg reactie van Katrien, die me eigenlijk aansprak voor haar dochter Elle.
    Mijn eerste reactie was wat terughoudend omdat ik niet onmiddellijk zag hoe ik de stijl die ik voor ogen had en het jonge meisje kon combineren, maar met het motto 'niet geschoten is altijd mis' voor ogen toch maar afgesproken.
    Zowel ik als Elle en haar mama zijn enorm tevreden van de resultaten (ik ben ook geen pro en slechts een dik anderhalf jaar écht met modelfotografie bezig).
    Sommigen vinden dit niet bij een 13jarig meisje passen, maar ik zie niet in waarom. zelf vinden ze het super, er is absoluut niets aanstootgevend, dubieus of seksistisch aan, dus waarom niet? Ik vind niet dat je kinderen steeds maar moet 'kinds' proberen af te beelden. 13jarigen zetten de eerste stappen in de puberteit en dus richting volwassen worden.

    Zo, in de hoop al wat onnodige commentaar in de kiem gesmoord te hebben, hoop ik dat jullie het een leuk beeld vinden.
    Commentaren mogen uiteraard gedeeld worden, maar hou het alsjeblief een beetje leuk, berichten van 'ik ben geen fan' helpen niemand! (hoewel het je volste recht is om dit te denken ;-) )

  • #2
    Re: een portret van Elle

    Belichting en scherpte zijn dik in orde. Ik merk op mijn scherm we een magentazweem. Pose vind ik iets minder. ( oksel )

    Comment


    • #3
      Re: een portret van Elle

      De pose is beetje onervaren maar dat is volledig normaal op die leeftijd. Maar ik lees dat je zelf nog maar starter bent. Dus het komt een beetje van twee kanten.
      Dat komt wel goed met de tijd. De start is zeker niet slecht.

      Met de leeftijd van het model is trouwens geen probleem, ik doe dat ook.

      Comment


      • #4
        Re: een portret van Elle

        Vééél te roze.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: een portret van Elle

          Laat onervaren modellen geen ingewikkelde poses aannemen.
          Denk dat je dringend uw scherm moet kalibreren als je op deze foto normale huidtinten ziet.
          Tenzij het de bedoeling was en met een of andere gelfilter voor uw softbox werkt.
          Het gebruikte licht is zeer goed en de hoek schaduw-model-licht is perfect.

          Denk dat de foto veel beter zou scoren in Z/W
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: een portret van Elle

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Laat onervaren modellen geen ingewikkelde poses aannemen.
            Denk dat je dringend uw scherm moet kalibreren als je op deze foto normale huidtinten ziet.
            Tenzij het de bedoeling was en met een of andere gelfilter voor uw softbox werkt.
            Het gebruikte licht is zeer goed en de hoek schaduw-model-licht is perfect.

            Denk dat de foto veel beter zou scoren in Z/W
            Ik heb gisteren inderdaad gemerkt dat m'n calibratie verlopen was, moet ik vanavond dus opnieuw doen. Maar ik heb er in post wel wat filter over gelegd. Op m'n monitor toen leek het wel mooi. Vanavond eens herbekijken.



            500px.com/dietercornelis

            Comment


            • #7
              Re: een portret van Elle

              Mooi, met veel potentie.
              Er zit inderdaad wat teveel van bepaalde kleuren in, erger is dat haar rechteroog opgelicht werd tot het onnatuurlijke (ik zou die fout ook maken), want de rechterkant van haar gezicht is wat weinig belicht, en dat heeft zo zijn gevolgen.
              Over de pose: ik zie geen probleem, een jong meisje, een fotograaf die wat probeert. Eigenlijk moet men dat toejuichen, wie experimenteert komt wel eens op iets origineel.
              De belichting kon hier beter, en zou waarschijnlijk ook de pose natuurlijker belichten. Blijkbaar (en dat is gissen) met één spot, waar er beter wat extra op haar rechterkant kwam (reflectiescherm zou genoeg geweest zijn).
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: een portret van Elle

                Blijkbaar mogen sommigen wel zeggen wat ze denken...

                Nu ja, ik vind de belichting in dit beeld nu juist wel vele malen beter dan in het andere beeld.
                Hier speel je met licht en schaduw en je doet dat goed.
                De pose is inderdaad niet ok (één van de 3 te vermijden poses), maar kom...

                Wat betreft magenta moet ik volgen hoor, ze ziet er een beetje a point uit. Dus even schuiven met de slider en je hebt best een mooi portret.
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment

                Working...
                X