Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sepia-portretje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Sepia-portretje

    Een oudje bewerkt

    Last edited by walter bechhols; 21 februari 2016, 07:58. Reden: vraag van model

  • #2
    Re: Ekreev

    De gelaatsuitdrukking bevalt me niet zo goed.
    Er is volgens mij iets mis met het linker oog (alle respect mocht dit een medische reden hebben).
    Ik heb het zo ook niet echt voor de heel beperkte DOF, maar dat zal misschien eerder een persoonlijke smaak zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Ekreev

      Haar oog ja, lijkt me net een moment opname te zijn waar haar ene oog net niet genoeg open was. Dof smaakt me dan wel weer. Maar de MU dan weer niet.
      Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

      Comment


      • #4
        Re: Ekreev

        de dof maakt de foto, maar idd dat oog, het gelaat iets draaien had hier kunnen helpen...

        Comment


        • #5
          Re: Ekreev

          Tis een oudje, en dat slaat gelukkig niet op het model....
          Beetje meer spelen met licht en dus schaduw lijkt me hier wel een goed advies, en bij de kin gaat het wat mij betreft duidelijk mis. Beetje draaien met dat gezicht, beetje dit, beetje dat, het kan duidelijk beter. Wordt zo'n plaat (met de daarbij horende constrasten) gepresenteerd in een collodionproduct, dan is het ineens wel weer goed....
          Last edited by Henk47; 19 februari 2016, 08:16.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Ekreev

            Voor mij verknoeid de DoF hier het beeld.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Ekreev

              Bedankt voor de comments. Ja, die ogen... Er is niks mis met de ogen van het model. Vermoedelijk combinatie van de hevige oogschaduw en het niet ver genoeg openen van de ogen. Het " oogt " niet mooi , dus ik kan de kritiek zeker volgen. De DOF... sommige houden er van , anderen niet... vrij persoonlijke inschatting. Inspiratie voor de bewerking kwam inderdaad door het bekijken van sommige collodiumwerken ( goed opgemerkt ). Blijkbaar valt het niet erg op dat de DOF post-processing wed aangebracht . ( toch iets dat een beetje gelukt is ).

              Comment


              • #8
                Re: Ekreev

                Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
                ... Inspiratie voor de bewerking kwam inderdaad door het bekijken van sommige collodiumwerken ( goed opgemerkt ). Blijkbaar valt het niet erg op dat de DOF post-processing wed aangebracht . ( toch iets dat een beetje gelukt is ).
                Dat was inderdaad te zien, want je was een stukje bij de hals vergeten. Bij collodionportretten valt de neus meestal ook in de onscherpte, omdat daar vanwege het gebruik van 'open lens' de dieptescherpte ontzettend klein is. Collodionemulsie heeft een isogetal van 3 of nog minder (afhankelijk van de lichtbron) met dat als gevolg (wat ik dan alweer lelijk vind, maar ik schijn de enige te zijn die dat vindt...).
                Ik heb meestercollodionist Alex timmermans zo ook eens om de tuin proberen te leiden, mét onscherpe neus, maar dat is helaas ook niet gelukt LOL
                groetjes, Henk
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: Ekreev

                  mooi beeld maar voor mij volledig de mist in door de valse scherptediepte
                  Voor de lol.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ekreev

                    Ik vind eigenlijk niet veel mis aan dit portret van Ekreev... ik ken dit model persoonlijk heel goed,
                    en dit beeld is meer dan natuurgetrouw...

                    Iets dat je eventueel zou kunnen aanpassen, is de uitsnede, ik zou boven een stuk afsnijden tot middelste
                    van haar voorste haar.

                    Probeer het eens, het zal dit portret zeker ten goede komen

                    D.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ekreev

                      Voor alle duidelijkheid : ik heb mij laten inspireren door collodionportretten en niemand willen misleiden ( denk trouwens dat het onmogelijk is ). Ik er er enkele uurtjes plezier aan beleefd en dat blijft voor mij het voornaamste. Ik zal er nog ééntje posten met andere uitsnede.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ekreev

                        Belofte maakt schuld :

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ekreev

                          Zoals Daniel al zei, er is misschien veel commentaar, maar onterecht.
                          Hoewel sommigen mij hier afschilderen als een olifant in de porceleinwinkel is dit heel mooi gebracht hoor.
                          Ga ik dit soort portretten maken ? Neen. Maar daarom kan ik het wel mooi vinden. en dan vooral de update !
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ekreev

                            heel mooie portretten
                            My Website : http://www.ineedair.org
                            Music / Painting / Motion Graphics / Image
                            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ekreev

                              Je update vind ik veel beter ! ( dit is inderdaad een iets specialer model, maar ik heb er destijds heel boeiende beelden mee gemaakt )

                              D.

                              Comment

                              Working...
                              X