Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakket verzenden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pakket verzenden

    Ik had bijna als titel "schitterend" genomen... Ik heb hier een beetje de naam nogal kritisch te zijn, het zij zo, maar als het goed is wil ik het ook melden.

    Een paar weken geleden bieden we op Catawiki een meubeltje te koop aan. De veiling loopt af en er is een koper die 55 euro geboden heeft.
    Blijkt dat de koper zo'n 10km van Hamburg woont . Het pakket weegt 22 kg en meet 100x50x50 cm.

    Dus in Google gaan zoeken naar "goedkoop pakket versturen naar Duitsland".
    Even naar de prijs van UPS gekeken: verschillende "formules", gaande van 98 tot ergens rond de 380 euro .

    Ik zie daar ook tussen staan http://boekuwzending.be/ . Ziet er op het eerste zicht professioneel uit en zij kunnen dat pakket naar Duitsland verzenden voor 12,04 euro. Voor alle zekerheid via de online chat even nagevraagd en die prijs klopte. Bevestiging gekregen.
    Vervolgens het pakket bij hen aangemeld, beetje later een bericht dat het vorige vrijdag ging opgehaald worden (wat klopte) en normaal vandaag ging geleverd worden (wat niet klopte, het werd reeds gisteren bezorgd !).
    Kortom nog eens een bedrijf om U tegen te zeggen: perfect bereikbaar en correcte werking voor een sublieme prijs.

    Als veilingsite is Catawiki trouwens ook zéér correct: als een veiling afloopt dan moet de koper eerst het bedrag en eventuele verzendkosten boeken naar Catawiki. De koper dient na ontvangst de status bij Catawiki naar "geleverd" te veranderen, waarna ik enkele tijd later uitbetaald wordt mits afhouding van een kleine bijdrage aan Catawiki zelf.

    Dit alles hier voor wie het interessant kan zijn.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Pakket verzenden

    Even voor alle duidelijkheid, voor dat geld werd het thuis afgehaald?? !!

    Deze verzender ga ik zeker verder opvolgen!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Pakket verzenden

      Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
      Even voor alle duidelijkheid, voor dat geld werd het thuis afgehaald?? !!

      Tom
      Yep, door DPD, met afgetekend formulier met datum en handtekening chauffeur. Zelfs 2 keer, vanmorgen stond de ophaler hier weer, maar dat is dan een DPD fout en niet de fout van boekuwzending natuurlijk.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Pakket verzenden

        Ik heb met een verhuisfirma een pakketje verstuurd van België naar Spanje (35 x 35 x 15 cm / 26kg) met 2 remschijven erin. Vaste prijs tot maximaal de grootte van een bananendoos en 30kg is er 50€. Eveneens opgehaald en afgeleverd na 2 dagen, maar er is slechts 1 transport per week.
        Bij boekuwzending.be zou dat 39.95 + BTW = 49,33€ kosten.
        Ik had navraag gedaan bij DHL, maar daar vroeg men 227€ voor levering binnen 3 dagen. Voor levering binnen de 24h was het 274€.

        Comment


        • #5
          Re: Pakket verzenden

          zoiets is ook goed om te vermelden wanneer het goed gaat.
          Ik heb betreffend verhaal opgeslagen voor "je weet maar nooit".
          M

          Comment


          • #6
            Re: Pakket verzenden

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Bij boekuwzending.be zou dat 39.95 + BTW = 49,33€ kosten.
            In het vervolg zal ik het zenden , dan kost het maar 39,95 + 21% = 48,34 euro, scheelt toch al dik 5% tov 50 euro. Je hanteert 23,5% BTW ofwel is die 9 een typfout ?
            Ik gok op het laatste.
            Natuurlijk is het niet zo dat boekuwzending overal en altijd de beste zal zijn. Wat me meest verrast heeft is hun klantenservice en toegankelijkheid (chat on line e.d.)
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Pakket verzenden

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              In het vervolg zal ik het zenden , dan kost het maar 39,95 + 21% = 48,34 euro, scheelt toch al dik 5% tov 50 euro. Je hanteert 23,5% BTW ofwel is die 9 een typfout ?
              Ik gok op het laatste.
              Natuurlijk is het niet zo dat boekuwzending overal en altijd de beste zal zijn. Wat me meest verrast heeft is hun klantenservice en toegankelijkheid (chat on line e.d.)
              Was natuurlijk een typefout van mij.
              Ik zal ze zeker nog contacteren in de toekomst. De firma die voor mij een transport heeft gedaan @50€ rijdt normaal elke week over en weer tussen België en Spanje, behalve wanneer de vrachtwagen minder dan 50% gevuld kan worden. Dan slaan ze gewoon een week over. Voor sneltransport zijn ze dus niet geschikt.

              Comment


              • #8
                Re: Pakket verzenden

                Als ik dit zo lees dan is het straks gunstiger om je bagage te laten opsturen dan om mee te nemen met een lagekosten maatschappij (Ryanair ed)...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Pakket verzenden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Als ik dit zo lees dan is het straks gunstiger om je bagage te laten opsturen dan om mee te nemen met een lagekosten maatschappij (Ryanair ed)...
                  Daar zeg je zoiets
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pakket verzenden

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik had bijna als titel "schitterend" genomen... Ik heb hier een beetje de naam nogal kritisch te zijn, het zij zo, maar als het goed is wil ik het ook melden.

                    Een paar weken geleden bieden we op Catawiki een meubeltje te koop aan. De veiling loopt af en er is een koper die 55 euro geboden heeft.
                    Blijkt dat de koper zo'n 10km van Hamburg woont . Het pakket weegt 22 kg en meet 100x50x50 cm.

                    Dus in Google gaan zoeken naar "goedkoop pakket versturen naar Duitsland".
                    Even naar de prijs van UPS gekeken: verschillende "formules", gaande van 98 tot ergens rond de 380 euro .

                    Ik zie daar ook tussen staan http://boekuwzending.be/ . Ziet er op het eerste zicht professioneel uit en zij kunnen dat pakket naar Duitsland verzenden voor 12,04 euro. Voor alle zekerheid via de online chat even nagevraagd en die prijs klopte. Bevestiging gekregen.
                    Vervolgens het pakket bij hen aangemeld, beetje later een bericht dat het vorige vrijdag ging opgehaald worden (wat klopte) en normaal vandaag ging geleverd worden (wat niet klopte, het werd reeds gisteren bezorgd !).
                    Kortom nog eens een bedrijf om U tegen te zeggen: perfect bereikbaar en correcte werking voor een sublieme prijs.

                    Als veilingsite is Catawiki trouwens ook zéér correct: als een veiling afloopt dan moet de koper eerst het bedrag en eventuele verzendkosten boeken naar Catawiki. De koper dient na ontvangst de status bij Catawiki naar "geleverd" te veranderen, waarna ik enkele tijd later uitbetaald wordt mits afhouding van een kleine bijdrage aan Catawiki zelf.

                    Dit alles hier voor wie het interessant kan zijn.
                    Bedankt voor deze info Nete, staat nu tussen mijn favorieten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pakket verzenden

                      Is wel snel duurder geworden , ondertussen zou het al op +20euro komen voor hetzelfde pakketje te versturen.
                      Blijft wel nog goedkoop maar blijkbaar varieert die prijs dan toch wel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pakket verzenden

                        Met boekuwzending een pakje van 35x35x20cm/9kg van Nederland naar België sturen kost 12,50€ en 28€ met express +BTW.
                        Van België naar Nederland kost hetzelfde transport respectievelijk 12,50€ en 103,59€ + BTW

                        Toch een groot verschil tussen B-NL of NL-B.

                        Donderdagmorgen een bestelling gedaan bij een firma in Leeuwarden. Pakket van 9kg is daar om 15h opgehaald door DPD en afgeleverd in Brasschaat op vrijdagmorgen om 10h. Prijs van het transport per DPD was 9,75€ inclusief BTW.
                        Last edited by notex; 24 februari 2016, 05:20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pakket verzenden

                          Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
                          Is wel snel duurder geworden , ondertussen zou het al op +20euro komen voor hetzelfde pakketje te versturen.
                          Blijft wel nog goedkoop maar blijkbaar varieert die prijs dan toch wel
                          Klopt inderdaad, nogal bizar. Nu, ik denk dat de huidige prijs realistischer is dan die 12,04 euro.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment

                          Working...
                          X