Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elle..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Elle..


    https://500px.com/photo/139999149/el...ser_id=8677201 betere versie, bij het verkleinen is wat misgelopen in kwaliteit.
    Nogmaals Elle..
    een pracht van een jongedame.
    Last edited by Dieter.C; 19 februari 2016, 10:26.

  • #2
    Re: Elle..

    Super gedaan! Knap!

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Elle..

      mooie madam, knap geportretteerd
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

      Comment


      • #4
        Re: Elle..

        Dank jullie wel!
        En Francine, dat madammetje is nog maar net 13 ;-)


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Elle..

          Oorspronkelijk geplaatst door Dieter.C Bekijk bericht
          Dank jullie wel!
          En Francine, dat madammetje is nog maar net 13 ;-)



          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Dat had ik dus nie in de gaten hé Dat madammeke wordt straks een heel mooie lady
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment


          • #6
            Re: Elle..

            Heel mooi werk.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Elle..

              Knap gedaan, het meisje zal daar later met veel trots op terugkijken.

              Comment


              • #8
                Re: Elle..

                mooike, mocht iets meer naar de lans kijken, maar hoe langer ik kijk hoe meer ik hieraan twijfel.

                Comment


                • #9
                  Re: Elle..

                  Ik ben geen fan van je reeks.

                  Op de eerste plaats omdat ik de styling en het haar totaal niet passen bij een 13 jarig meisje.
                  Ik heb zelf een 13 jarige dochter die bijna 14 wordt, en dat zijn kinderen.
                  Ik ben geen moraalridder voor alle duidelijkheid, maar ik hou er gewoon niet van om kinderen te fotograferen alsof het volwassen dames zijn.

                  Verder vind ik het licht te gewoon, redelijk vlak, contrastloos en totaal niet spannend.

                  Als je een reeks neerzet vind ik trouwens ook dat je consistentie moet inbouwen qua nabewerking.
                  In deze ene foto gebruik je bijvoorbeeld een andere kleurtoon dan in de andere, dat werkt niet mooi in reeks.

                  Neem het niet slecht op, ansich valt het allemaal wel mee hoor, het is verre van slecht.
                  Maar om nu te zeggen dat ik zelf zo een portret in mijn woonkamer zou hangen... Neen dus.
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elle..

                    Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                    Ik ben geen fan van je reeks.

                    Op de eerste plaats omdat ik de styling en het haar totaal niet passen bij een 13 jarig meisje.
                    Ik heb zelf een 13 jarige dochter die bijna 14 wordt, en dat zijn kinderen.
                    Ik ben geen moraalridder voor alle duidelijkheid, maar ik hou er gewoon niet van om kinderen te fotograferen alsof het volwassen dames zijn.

                    Verder vind ik het licht te gewoon, redelijk vlak, contrastloos en totaal niet spannend.

                    Als je een reeks neerzet vind ik trouwens ook dat je consistentie moet inbouwen qua nabewerking.
                    In deze ene foto gebruik je bijvoorbeeld een andere kleurtoon dan in de andere, dat werkt niet mooi in reeks.

                    Neem het niet slecht op, ansich valt het allemaal wel mee hoor, het is verre van slecht.
                    Maar om nu te zeggen dat ik zelf zo een portret in mijn woonkamer zou hangen... Neen dus.
                    Eerst en vooral is niet de bedoeling om ze als reeks te laten zien, maar als losse foto's (heb ze ook nergens als reeks benoemd, meen ik me te herinneren). Ik ben zelf nog volop in leer-fase qua bewerkingen en zo, en wilde dus ook verschillende dingen proberen. Dus die opmerking negeer ik verder even ;-)

                    Verder begrijp ik je standpunt over kinderen deels wel, hoewel.. Volwassen modellen staan ook zo vaak op de foto in kledij die niemand in het dagelijkse leven zou aandoen, waarom mag dat dan bij kinderen ook niet zo zijn? Ook kinderen hebben meer in zich dan enkel een brede lach en een teddybeer. Zij zelf vond het resultaat fantastisch en dat is toch wat telt, niet? Zolang het niets sensueels is of iets wat écht niet bij kinderen past zie ik er zelf geen graten in. Daarbij was het niet expres de bedoeling om haar er ouder te doen uitzien. Haar moeder is de muah dus is volledig binnen hun grenzen.

                    In ieder geval, ieder zijn eigen mening ;-)

                    Wat het licht betreft toch grotendeels niet akkoord. Deze foto is inderdaad niet heel contrastvol, maar dat had ook niet gepast, de andere foto's lijken mij meer dan voldoende contrast in te zitten voor dit type portretten. Ieder zijn meug, ieder zijn idee, maar die opmerking vind ik toch ietwat onterecht. Zeker als ik even kijk naar jou werk, dan zie ik zeker op gebied van contrast niet veel mis met mijn belichting.
                    Ik heb respect voor ieders mening, maar blijf er op hameren dat fotografie een kunstvorm is en dus ook de keuzes van de fotograaf gerespecteerd mogen worden.. Bekijk eens een Rubens, daar klopte ook niet alles aan volgens de 'regeltjes', toch worden ze voor miljoenen verhandeld. Niet dat ik me daarmee wil vergelijken hoor, verre van, maar ik weet wel wat ik zoek te bereiken met mijn belichting en (meestal) lukt dat wel (ook al is dat soms na vele mislukte pogingen).
                    Maar toch bedankt voor je mening :-)



                    500px.com/dietercornelis
                    Last edited by Dieter.C; 18 februari 2016, 13:33.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elle..

                      Dieter,

                      zoals gezegd moet je dit niet persoonlijk nemen.

                      Ik zeg heel duidelijk dat IK hiervan niet houdt. Ik zeg nergens dat het slecht zou zijn.

                      Wat betreft jou belichting te vergelijken met de mijne op zwarte achtergronden ga ik echter totaal niet akkoord, zie volgende voorbeelden :

                      PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography

                      PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography

                      PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography

                      PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography


                      Het zijn er maar enkelen, maar iedereen wil kijken ziet dat ik veel meer spel van licht en schaduw creëer.
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elle..

                        een dertienjarige zo portretteren moet zeker kunnen. En tussen teddybeer en het personage dat Jodie Foster vertolkt in 'Mean Streets', liggen nog vele gradaties.

                        De beelden an sich vind ik vrij gewoon ... hier is het licht met 2 softboxen vrij vlak, in een andere foto steelt de oksel de show..... maar je zegt dat je in je beginfase zit, dus vallen ze goed mee.

                        beeldkwaliteit is niet optimaal....vele artifacts
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elle..

                          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                          Dieter,

                          zoals gezegd moet je dit niet persoonlijk nemen.

                          Ik zeg heel duidelijk dat IK hiervan niet houdt. Ik zeg nergens dat het slecht zou zijn.

                          Wat betreft jou belichting te vergelijken met de mijne op zwarte achtergronden ga ik echter totaal niet akkoord, zie volgende voorbeelden :

                          PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography

                          PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography

                          PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography

                          PORTFOLIO,MODELS,EDITORIAL,FASHION,PUBLICITY,PUBLICITEIT,RECLAMEFOTOGRAFIE,MODEFOTOGRAFIE,PHOTOGRAPHER,FOTOGRAAF,ANTWERP,ANTWERPEN,HUWELIJKSFOTOGRAAF,COMMUNIE,fotobedrijf,Peter Nackaerts Photography


                          Het zijn er maar enkelen, maar iedereen wil kijken ziet dat ik veel meer spel van licht en schaduw creëer.
                          Zo had ik het ook opgevat hoor Pete ;-)
                          Maar herlees nu even nuchter en objectief jou eerste post naar mij toe en beeld je eens in dat iemand zo naar jou schrijft.
                          Ik vind mezelf een redelijk wel opgevoede kerel en mij werd geleerd dat iemand die je niet kent op zulke wijze adresseren niet echt tactvol is.
                          Het is één ding om iemand te vertellen dat je zijn/haar werk mooi vind, maar wanneer je het niet mooi vind mag je dat lekker voor jezelf houden.
                          Ik zeg niet dat ik geen kritiek kan verdragen, maar daarom hoef ik er niet altijd mee akkoord te gaan.

                          Een zwarte achtergrond wil niet zeggen dat het onderwerp per se contrastvol uitgelicht dient te worden. Ik wilde niet té gaan omdat dat niet paste in wat ik voor ogen had.
                          Ik speel zelf ook aardig wat met m'n licht, waar en wanneer ik dat geschikt vind en in de stijl past die ik wil neerzetten.
                          http://diecophotography.be/wp-conten...jorn-Isy-2.jpg
                          http://diecophotography.be/wp-conten...a-1-van-19.jpg
                          http://diecophotography.be/wp-conten...a-2-van-19.jpg
                          http://diecophotography.be/wp-conten...ly-2-van-2.jpg
                          ...
                          De vergelijking qua licht maakte ik dan ook met enkele van jou recente posts, die trouwens best mooi zijn, ook al had ik bij enkele ook dingen die IK anders zou doen. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat zomaar als commentaar ga geven.
                          Kritisch kijken mag zeker, maar dat wil toch niet zeggen dat je steeds moet gaan rondbazuinen dat jij het op jou manier wel beter zou gedaan hebben (overdreven verwoord, ik weet wel dat dat niet zo jou bedoeling was, al komt het soms wel zo over).

                          Ik geef ook graag toe dat ik een beginneling ben, maar ik ben verdomd trots op wat ik op een redelijk korte tijd voornamelijk op mezelf geleerd heb. En ik luister graag naar opmerkingen die me kunnen doen verbeteren, maar het allerbelangrijkste heb ik reeds lang geleden geleerd: heb respect voor andermans werk en de tijd en oefening die hij/zij erin steekt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elle..

                            Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                            een dertienjarige zo portretteren moet zeker kunnen. En tussen teddybeer en het personage dat Jodie Foster vertolkt in 'Mean Streets', liggen nog vele gradaties.

                            De beelden an sich vind ik vrij gewoon ... hier is het licht met 2 softboxen vrij vlak, in een andere foto steelt de oksel de show..... maar je zegt dat je in je beginfase zit, dus vallen ze goed mee.

                            beeldkwaliteit is niet optimaal....vele artifacts
                            wat bedoel je met 'te gewoon'? Persoonlijk ben ik er best tevreden over, ik wilde niet té harde contrasten hebben, maar plat vind ik ze zelf toch zeker niet.
                            Die oksel stoorde me eigenlijk niet echt, hoe zou ik dat eventueel anders hebben kunnen doen? Dit is toch een redelijk vaak voorkomende foto lijkt me. Misschien wat meer 'opkuisen' en wat donkerde maken in nabewerking?
                            Als ze haar arm meer naar binnen toe zou gehouden hebben viel ze misschien iets meer in de schaduw, maar dan leek haar onderarm wat raar kort (stompje effect).
                            Wat beeldkwaliteit, ook in de versie op 500px? ik had de foto's tijdens m'n pauze op het werk verkleind om te kunnen posten (ik heb ze overal te groot staan voor BD) en dat heeft veel kwaliteit weggevreten, vandaar de link naar de betere versie op 500px.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Elle..

                              Dieter,

                              met alle respect, en dat meen ik ook.
                              Ik zeg niet en nooit dat ik iets beter ga doen. Ik wet alleen dat mijn stijl van fotografie blijkbaar wel klanten aantrekt en probeer dus tips te geven.
                              Ik kan ook alles voor mezelf houden en hopelijk als enige fotograaf overblijven in Vlaanderen, dan heb ik ineens de jackpot, maar dat doe ik niet.

                              Als je een beeld van mij ziet dat je niet goed vind, dan mag je daar op reageren, ik heb daar geen probleem mee.
                              Ik heb klanten die komen voor mijn type beelden en er zijn klanten die naar een andere fotograaf gaan omdat ze minder van mijn stijl houden, so what...
                              That's life.

                              Als je dan toch die vlakkere belichting wou in je concept (en we spreken over vlakker en niet plat), waarom dan die styling.
                              Als je wil groeien in wat je doet, en dat is echt goed bedoeld, dan moet je weten dat je altijd je licht moet afstemmen op sfeer en styling.
                              Deze styling past niet bij dit type licht.

                              Grz. Peter
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                              Comment

                              Working...
                              X