Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachtend op mijn groen kleedje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Wachtend op mijn groen kleedje



    onbewerkt:
    Last edited by bommasien; 18 februari 2016, 07:48.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Wachtend op mijn groen kleedje

    Compo erg goed met die boom op de juiste plaats...Knap..
    Foto vind is echter behoorlijk te veel verscherpt, alle fijne details zijn verdwenen uit de foto, vooral goed te zien op het grotere formaat..
    Welke manier van verscherpen gebruik je voordat je hem op het forum plaatst?
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Wachtend op mijn groen kleedje

      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Compo erg goed met die boom op de juiste plaats...Knap..
      Foto vind is echter behoorlijk te veel verscherpt, alle fijne details zijn verdwenen uit de foto, vooral goed te zien op het grotere formaat..
      Welke manier van verscherpen gebruik je voordat je hem op het forum plaatst?
      Ik gebruik de methode van Mortierke hier van BD
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Wachtend op mijn groen kleedje

        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
        Compo erg goed met die boom op de juiste plaats...Knap..
        Foto vind is echter behoorlijk te veel verscherpt, alle fijne details zijn verdwenen uit de foto, vooral goed te zien op het grotere formaat..
        Welke manier van verscherpen gebruik je voordat je hem op het forum plaatst?
        Ik volg.
        Mocht dit mijn foto zijn dan had ik deze geplaatst met prefix "oordeel"

        Comment


        • #5
          Re: Wachtend op mijn groen kleedje

          Mooie fotogenieke boom die het in elk jaargetijde goed zal doen op de foto
          In de bewerking lijkt me inderdaad iets misgelopen, het geheel komt nogal korrelig over

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Wachtend op mijn groen kleedje

            het meeste is hier gezegd, mooie compo, teveel verscherpt.
            Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
            Groeten
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Wachtend op mijn groen kleedje

              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              Ik gebruik de methode van Mortierke hier van BD
              De methode van Mortierke is inderdaad een hele goede methode...Lastig te zeggen wat er hier niet helemaal goed gaat..
              * Misschien te veel verscherpt op het origine formaat al?...Op de raw pas ik 0 verscherping toe, buiten de 25% die lightroom automatisch toepast op een raw.
              * De verscherpings waardes wat te hoog staan in de manier van Mortierke?
              * Te veel ruisonderdrukking?
              Foto oogt nu wat oververscherpt, maar vooral de echt fijne details missen nu..

              Ik wil gerust eens naar de originele foto kijken, om te zien wat er niet helemaal "goed" gaat..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Wachtend op mijn groen kleedje

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                De methode van Mortierke is inderdaad een hele goede methode...Lastig te zeggen wat er hier niet helemaal goed gaat..
                * Misschien te veel verscherpt op het origine formaat al?...Op de raw pas ik 0 verscherping toe, buiten de 25% die lightroom automatisch toepast op een raw.
                * De verscherpings waardes wat te hoog staan in de manier van Mortierke?
                * Te veel ruisonderdrukking?
                Foto oogt nu wat oververscherpt, maar vooral de echt fijne details missen nu..

                Ik wil gerust eens naar de originele foto kijken, om te zien wat er niet helemaal "goed" gaat..
                Bedankt Jos dat zou ik erg appreciëren
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Wachtend op mijn groen kleedje

                  foto is goed maar de bewerking maakt het slecht...
                  Als je bv. in photoshop of lightroom de plugin viveza hebt, je trekt daar wat meer detail mee en je maakt je foto wat lichter. Dan heb je al iets totaal anders!
                  þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                  Freelance bedrijfsfotograaf
                  klikerdeklik hier voor mijn website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wachtend op mijn groen kleedje

                    Ik denk bij het zien van de onverscherpte versie dat het echt puur in het na-verscherpen zit, ervan uitgaande dat je hem in 2 stappen verkleind en verscherpt denk ik dat je in de 1e stap teveel verscherpt..
                    Heb de onverscherpte versie, even met "slim verscherpen" verscherpt...Radius 0.1 amount 230...dit eruit gekregen...

                    Ik gebruik tegenwoordig de verschepingsmethode van deze website...http://andreasresch.at/2013/04/07/we...g-for-the-web/
                    Is een scipt die je instaleerd in photoshop...Je hoeft alleen maar het eind formaat op te geven, en het script doet eigenlijk het zelfde als de manier van Mortierke maar dan geheel automatisch...Voordeel is dat je dan met de lagen nog de sterkte wat kunt aanpassen.
                    Er zit een uiteg bij hoe je hem instaleerd, en hoe het werkt....En geheel gratis!!
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wachtend op mijn groen kleedje

                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Ik denk bij het zien van de onverscherpte versie dat het echt puur in het na-verscherpen zit, ervan uitgaande dat je hem in 2 stappen verkleind en verscherpt denk ik dat je in de 1e stap teveel verscherpt..
                      Heb de onverscherpte versie, even met "slim verscherpen" verscherpt...Radius 0.1 amount 230...dit eruit gekregen...

                      Ik gebruik tegenwoordig de verschepingsmethode van deze website...http://andreasresch.at/2013/04/07/we...g-for-the-web/
                      Is een scipt die je instaleerd in photoshop...Je hoeft alleen maar het eind formaat op te geven, en het script doet eigenlijk het zelfde als de manier van Mortierke maar dan geheel automatisch...Voordeel is dat je dan met de lagen nog de sterkte wat kunt aanpassen.
                      Er zit een uiteg bij hoe je hem instaleerd, en hoe het werkt....En geheel gratis!!
                      Ik save mijn foto altijd origineel op en voor website's "opslagen voor web en...." daar kan je dus ook je foto verkleinen en bijscherpen en dan nog kiezen in welke kwaliteit je die wilt...
                      En dat allemaal gewoon met photoshop...
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wachtend op mijn groen kleedje

                        fijne boom. fijne compo. mara kan nog beter met beter licht. zeker eens opnieuw langs gaan.

                        een andere tip is om de foto voor BD direct op 1020p te plaatsen, dan oogt ie al direct een pak beter.
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment

                        Working...
                        X