Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterval 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Waterval 1

    Dit is één van mijn eerste pogingen tot het fotograferen van watervalletjes. Ik zou graag nog wat bijleren, dus tips zijn altijd welkom.
    Alvast bedankt!

    Groetjes Catje.
    Website: Cathy's fotografie | Flickr: cathyphp | Instagram: cathy_fotografie

  • #2
    Re: Waterval 1

    Ik zie mooie kleuren, sluitertijd is ook mooi hier maar het geheel is te druk en teveel takjes die storen.


    Groeten
    Herman
    Groetjes, Herman.
    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

    Comment


    • #3
      Re: Waterval 1

      Ik vind de sluitertijd goed gekozen, maar dat is kwestie van smaak
      Je compositie is ook prima in orde, mooi volgend van linksboven naar rechtsonder
      De omgeving is eigenlijk wat te druk vanwege die vele takjes

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Waterval 1

        Zoals hierboven al werd vermeld is het een goede sluitertijd. De omgeving is wel wat rommelig maar dit terzijde want je bedoeling was om een watervalletje met een lange sluitertijd te fotograferen en
        dit is voor je eerste keer aardig meegevallen. Nu nog een eens mooi watervalletje vinden en dat lukt wel.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Waterval 1

          De sluitertijd is net iets te lang.
          Voor deze waterval schat ik dat je een 1/2 tot max 1'' had mogen nemen.

          Trek er eens op uit naar 'La hoegne'.
          Parkeer u hier 50.487280, 5.992697 en dan zit je vlak bij. De rivier oversteken en een paar 100 meter stroomafwaarts volgen.
          ;-)
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Waterval 1

            technisch helemaal in orde, alleen jammer van al die rommel.
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: Waterval 1

              het zou mooi zijn zonder alle takken ; wat minder melk zou ook mooi zijn
              mvg

              Comment


              • #8
                Re: Waterval 1

                De ene vind iets korter mooier, de ander houd weer van nog langer...Zal altijd smaakkwestie blijven...Ik vind de gekozen sluitertijd in ieder geval goed..Hou wel van dat "silky" water...
                Inderdaad wat jammer van alle takjes...
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Waterval 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ik vind de sluitertijd goed gekozen, maar dat is kwestie van smaak
                  Je compositie is ook prima in orde, mooi volgend van linksboven naar rechtsonder
                  De omgeving is eigenlijk wat te druk vanwege die vele takjes

                  grts
                  Sieg
                  Ik volg deze mening volledig, technisch heb ik er inderdaad ook weinig aan op te merken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterval 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    De sluitertijd is net iets te lang.
                    Voor deze waterval schat ik dat je een 1/2 tot max 1'' had mogen nemen.

                    Trek er eens op uit naar 'La hoegne'.
                    Parkeer u hier 50.487280, 5.992697 en dan zit je vlak bij. De rivier oversteken en een paar 100 meter stroomafwaarts volgen.
                    ;-)
                    Dank u voor de commentaar en tip!
                    Groetjes Catje.
                    Website: Cathy's fotografie | Flickr: cathyphp | Instagram: cathy_fotografie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterval 1

                      Dank aan iedereen voor de commentaren!
                      Groetjes Catje.
                      Website: Cathy's fotografie | Flickr: cathyphp | Instagram: cathy_fotografie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterval 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Catje Bekijk bericht
                        Dank u voor de commentaar en tip!
                        inderdaad een mooie oefening
                        nog een tip als je naar de Hoëgne wil gaan zeker stevige wandelschoenen aan doen voor de grip op de soms moeilijke wandelpaden
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterval 1

                          Voor een eerste poging, een zeer verdienstelijk, hoor !
                          Sluitertijd is wat mij betreft goed, maar korter had ook gekund.
                          Ondanks het vrij kleine diafragma is de scherptediepte (dof) eigenlijk te klein, voor 55mm.
                          De voorgrond valt net buiten de "echt scherp" zône. Advies : De volgende keer met 17mm o.i.d.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment

                          Working...
                          X