Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon Eos 550D vervangen door?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon Eos 550D vervangen door?

    Dag iedereen.

    Na een vijftal jaar begint mijn canon eos 550D te verslijten. Ik heb ook zo ontzettend veel foto's genomen met de camera dus ik denk dat het nodig is om hem te vervangen.
    Maar ik zie door de body's het bos niet meer.. Ik ben enorm aan het twijfelen en eigenlijk ken ik er te weinig van om een goede beslissing te nemen.

    Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden, veel meer doe ik niet. Vorig jaar heb ik mij een nieuwe lens aangeschaft: canon 70-300mm L IS USM.
    Ik zie het niet echt zitten om weer meer als €1000 euro uit te geven aan de fotografie, aangezien ik er ook niets uithaal.
    Ik ben een amateur en buiten de basisdingen ken ik niet veel van body's. Heb me al ingelezen in enkele modellen maar overal wordt wel iets anders aangeraden.

    Tweedehands heb ik nog nooit aangedurft, maar ik sta er wel voor open. Ik heb vooral volgende drie modellen aangeraden gekregen:
    - canon eos 7D (tweedehands weliswaar)
    - canon eos 70D
    - canon eos 750D

    Wie kan me helpen in deze moeilijke keuze?

    Alvast bedankt!


    Dit zijn zowat de foto's die ik neem. Hiervoor moet het dan ook geschikt zijn:
    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

  • #2
    Re: canon Eos 550D vervangen door?

    Als je tevreden bent met de bediening van de 550D heb je met de 750D een hele goede sensor, die maakt tenslotte de foto.

    Comment


    • #3
      Re: canon Eos 550D vervangen door?

      Ik heb de 70D en maak ook foto's van paarden tijdens de jumping van de dochter of van Military en ben er zeer tevreden van. Heeft een zeer geode snelle autofocus. Ik gebruik die in combinatie met een 70-200 L f4 IS( dus met uw lens moet dat zeker goed gaan. Heb een linkje bij gevoegd van mijn eerste panning gemaakt met die 70D klik op de foto voor de vergroting.

      Last edited by Guest22; 15 februari 2016, 21:30. Reden: Linkje bijgevoegd.

      Comment


      • #4
        Re: canon Eos 550D vervangen door?

        Oorspronkelijk geplaatst door Chrlooott Bekijk bericht
        Na een vijftal jaar begint mijn canon eos 550D te verslijten. Ik heb ook zo ontzettend veel foto's genomen met de camera dus ik denk dat het nodig is om hem te vervangen.
        Waarom denk je dat? Veel foto's is geen ding om een nieuwe camera te nemen. Als je geen duidelijke verschijnselen hebt van slijtage, gewoon wachten tot die versleten is.
        PS wat is ontzettend veel?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: canon Eos 550D vervangen door?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Waarom denk je dat? Veel foto's is geen ding om een nieuwe camera te nemen. Als je geen duidelijke verschijnselen hebt van slijtage, gewoon wachten tot die versleten is.
          PS wat is ontzettend veel?
          GAS "gear acquiring syndrome".... ...Ik heb er ook regelmatig last van

          Comment


          • #6
            Re: canon Eos 550D vervangen door?

            ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe camera en ik twijfel tussen de 70d en de 7d
            als je ruig werk wil doen denk ik dat je voor de 7d moet gaan met zijn magnesium body en spatwaterdicht.
            met de 70d en de 7d heb je wel een betere houvast dan met de 750d.
            en net zoals bij canon altijd is hoe lager hoe beter alhoewel de 7d al van 2009 uit is
            wil je iets met video doen dan zou ik dirrect de 70d kiezen zeer goede autofocus

            Comment


            • #7
              Re: canon Eos 550D vervangen door?

              Ik denk dat camera's eerder verouderen dan verslijten. Heb ook nog steeds mijn 550D. Als ik hem ga vervangen denk ik een trapje hoger te gaan en dat zou op dit moment de 70D zijn geloof ik. Bij het kiezen van een nieuwe camera laat ik mij tegenwoordig wel beïnvloeden door testresultaten op forums en in vakbladen. Ook geef ik de voorkeur aan vrij recente toestellen. Die dingen zijn per slot van rekening zo snel verouderd de dag van heden. Wat niet weg neemt dat een oude camera best wel zeer goede opnamen kan maken. Ik denk dat de drang naar de laatste snufjes en technologische verbeteringen iets psychologisch is.

              Comment


              • #8
                Re: canon Eos 550D vervangen door?

                Hmm.
                De 750D sluit zeer aan bij wat je nu hebt. Bediening is zeer gelijklopend. Zelfde knopjes etc..
                Maar met zeer goede specificaties (hoog ISO wat goed is bij sport en actie) Net wat je nodig hebt en waar je je nog kan verbeteren.

                De 70D is al een oudje aan het worden en zal waarschijnlijk dit jaar nog een update krijgen. Desondanks het een goed toestel is zou ik er niet meer in investeren.

                7D is gelijkaardig verhaal aan de 70D maar die is ondertussen vervangen door de 7DMK2. Ik zou in de oude 7D niet meer investeren.

                Rest eigenlijk nog de 750D als beste optie en niet duur en nieuw. Het sluit ook best aan bij je besteding. Dit toestel is gericht op die markt.
                70D en 7D zijn meer gericht op mensen die er echt meer willen uit halen en daar dagelijks mee bezig zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: canon Eos 550D vervangen door?

                  Ik zit ook met hetzelfde ''probleem'', wil mijn eos 550D vervangen door een 70D, wegens slijtage.
                  Ik zie nu ook net dat de 80D gereleased is, misschien ook iets om over na te denken, alleen vrees ik wat voor de prijs bij lancering...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon Eos 550D vervangen door?

                    Oorspronkelijk geplaatst door fanatix Bekijk bericht
                    Ik zit ook met hetzelfde ''probleem'', wil mijn eos 550D vervangen door een 70D, wegens slijtage.
                    Ik zie nu ook net dat de 80D gereleased is, misschien ook iets om over na te denken, alleen vrees ik wat voor de prijs bij lancering...
                    Normaal zou ik ook niet snel op het allernieuwste springen, maar die 80D heeft op papier toch een aanzienlijke vooruitgang gemaakt op het punt waar het bij Canon in deze prijsklasse een beetje begint te wringen: de autofocus. En als ik het zo lees, is de vooruitgang voor video-liefhebbers (waar ik niet toe behoor) nog een stukje groter.

                    In voorbestelling 1300 euro, trouwens, en 1700 met de nieuwe 18-135. Bij Nikon (D7200) krijg je voor de prijs van die body al een uitstekende 18-140 erbij.
                    Dus ja, een beetje aan de dure kant, maar wel nog onder de 6D gepositioneerd.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon Eos 550D vervangen door?

                      Oorspronkelijk geplaatst door fanatix Bekijk bericht
                      Ik zit ook met hetzelfde ''probleem'', wil mijn eos 550D vervangen door een 70D, wegens slijtage.
                      Ik zie nu ook net dat de 80D gereleased is, misschien ook iets om over na te denken, alleen vrees ik wat voor de prijs bij lancering...
                      ik zie her en der release in maart en $1,199 als geschatte prijs
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon Eos 550D vervangen door?

                        Er is keus genoeg aan schappelijke prijzen: de 70D(zeer goed toestel)zal zeker in prijs zakken wegens de nakende 80D maar ook de 750 & 760 zijn volwaardige toestellen en budgetvriendelijk.Persoonlijk geniet ik erg veel van een 700D.Zet er "goed glas"op en ge zult gelukkig zijn !

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon Eos 550D vervangen door?

                          Bedankt voor al jullie adviezen. Als de 750D toch al een groot verschil zal geven met de 550D denk ik dat ik voor deze camera zal gaan.
                          Hoeveel foto's ik met mijn 550D heb genomen weet ik niet juist, ik vind maar nergens een shuttercount waar mijn camera het op doet.
                          Hij is toch echt al wel wat aan het verslijten, hij valt soms uit, mijn scherm blijft af en toe haperen (als met mijn instellingen bezig ben wordt het scherm soms zwart)..

                          Ik ben zeker niet alle dagen bezig met foto's nemen dus ik denk dat de 750D voor mij het beste zal zijn.
                          Belangrijkste is dat de iso het daar iets beter moet doen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon Eos 550D vervangen door?

                            de nieuwe 80D bij K. €1299
                            de "oude" 70d nu €808

                            misschien het moment om toch nog een 70D te kopen?
                            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon Eos 550D vervangen door?

                              Ik lees: paarden + honden = actiefotografie
                              Daar een 70-300 op = niet de meest lichtsterke lens
                              + Budget niet te hard laten oplopen.

                              De 80D valt af wegens prijs. 7D en 70D zijn al wat oud. Maar bevatten wel extras zoals micro adjust, uitgebreide bedieningsmogelijkheden en zo maar ik hoor de TS daar niet om vragen.
                              750D bevat op 1 na de meest moderne sensortechnologie met behoorlijk hoog iso prestaties. En aan een aanvaardbare prijs.

                              Dan lijkt mij dat toch een mooie invulling van die vraag. Je hebt een goede lens die met de 750D er nog beter op zal worden omdat je dan ipv altijd op ISO 400 te werken, je nu standaard op ISO minstens ISO 800 kan werken of meer. (1 tot 2 stops winst) En dat zal je zeker merken bij actiefotografie maar ook in huis.

                              Anderzijds vult de 70D die wensen ook goed in hoor. Iets ouder sensor. Maar vooral ook een groot verschil in bediening. Tussen de 750D en wat je nu hebt zal je niet moeten zoeken naar de knopjes want alles staat bijna op de zelfde plaats. Bij de 70D is het toch even wennen. Nu, zo onoverkomelijk is het niet hoor.

                              Comment

                              Working...
                              X