Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beweging opdracht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beweging opdracht

    Hallo iedereen,

    Ik ben bezig met een hobbythuiscursus fotografie om de basis fotografie wat onder de knie te krijgen.
    Mijn volgende opdracht is om een bewegend onderwerp te trekken vanop een statief.
    Hierbij moet ik steeds de sluitertijd aanpassen en hierbij het verschil vergelijken.
    Ik weet niet goed welk onderwerp ik hiervoor kan kiezen waarbij het mogelijk is om op statief te werken.

    Kunnen jullie me tips geven?

    met vriendelijke groeten,
    Sven

  • #2
    Re: beweging opdracht

    een ring aan een koordje laten pendelen ....?
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: beweging opdracht

      Een bal die voorbij rolt ?
      Een auto / trein/tram/bus die voorbijrijdt ?
      Lopende / spelende kinderen ?
      Een kabbelend bergriviertje ?
      Regendruppels ?

      Comment


      • #4
        Re: beweging opdracht

        Van je zoontje, neefje, ... het speelgoedtreintje (op sporen) een namiddagje lenen?

        Comment


        • #5
          Re: beweging opdracht

          Zal wel met een filter moeten als je t met vol daglicht wil doen, anders ga je geen lange sluitertijd krijgen.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: beweging opdracht

            Neem een hond, een vriend voor altijd. En een dankbaar onderwerp.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: beweging opdracht

              Keruze bewegend onderwerp: je ogen 1 minuut dicht, doe ze open en hetveerste wat je ziet bewegen is je onderwerp. pJe kan vanalles een probleem maken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: beweging opdracht

                Ik heb diezelfde opdracht ook gekregen toen ik de eerste module fotografie volgde in het avondonderwijs en ik had er toen voor gekozen om een fietser te fotograferen die voorbij de camera reed.

                Met een hele korte sluitertijd bevries je het beeld
                Bij een iets langere sluitertijd heb je een beetje bewegingsonscherpte bij de fietser
                Bij een lange sluitertijd zou de fietser helemaal wazig moeten zijn
                http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                Comment


                • #9
                  Re: beweging opdracht

                  Met statief ... kies een statisch voorwerp (of persoon) zodat je scherpstelpunt altijd gelijk blijft.

                  Met statisch bedoel ik : terplaatse blijven (dus geen rijdende fietser, geen hollende hond, geen voorbijrijdende trein

                  maar wel : een persoon die op dezelfde plaats een repetitieve beweging uitvoert (benen spreiden, armen spreiden) of .... een windmolentje zoals aan zee die je met een zacht briesje laat draaien (haardroger op laagste stand en wat afstand), een hamster in een loopwieltje, .. zo'n dingen.



                  https://www.youtube.com/watch?v=2ZnVucOeXfQ Spring ineens naar 5:30 minuut.

                  Comment


                  • #10
                    Re: beweging opdracht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Met statief ... kies een statisch voorwerp (of persoon) zodat je scherpstelpunt altijd gelijk blijft.

                    Met statisch bedoel ik : terplaatse blijven (dus geen rijdende fietser, geen hollende hond, geen voorbijrijdende trein

                    maar wel : een persoon die op dezelfde plaats een repetitieve beweging uitvoert (benen spreiden, armen spreiden) of .... een windmolentje zoals aan zee die je met een zacht briesje laat draaien (haardroger op laagste stand en wat afstand), een hamster in een loopwieltje, .. zo'n dingen.



                    https://www.youtube.com/watch?v=2ZnVucOeXfQ Spring ineens naar 5:30 minuut.

                    tol op tafel laten draaien, iemand met een gekleurde paraplu laten draaien ,als het duister word iemand met een zaklamp laten bewegen?...
                    mogelijkheden genoeg
                    grts; M

                    Comment


                    • #11
                      Re: beweging opdracht

                      Kermis ('s avonds)!
                      Altijd veel beweging, veel kleur.

                      Comment


                      • #12
                        Re: beweging opdracht

                        De slinger van een staande klok ... de bladen van een ventilator op lage stand (neem het beschermingsraster weg) ... enz ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: beweging opdracht

                          Denk dat de TS gebuisd is daar hij al 2 maanden lang niet is komen zien naar de antwoorden.
                          YMMV
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment

                          Working...
                          X