Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrieglijke foto, video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bedrieglijke foto, video

    Na Nikon gaat de pers ook fake achterna

    Deredactie.be meldt een aarbeving in Nieuw-Zeeland waarbij de kliffen afbreken ...

    Een amateur filmt de gehele zaak ?

    Raar, gedurende 33 seconden waggelt het beeld. De golven en ... daarentegen blijven wel gedurende al die tijd stokstijf staan, hangen ...
    Een slimme die zaken verhandelt aan de pers en die er op haar beurt grandioos in trapt.

    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...land/1.2573335
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Bedrieglijke foto, video


    Cliffs collapse in New Zealand during an 5.7 magnitude earthquake in the city of Christchurch, days before the anniversary of the deadly 2011 quake.

    A "severe" magnitude 5.7 earthquake hits the New Zealand city of Christchurch, the country's earthquake monitoring service says, a week before the fifth anniversary of a deadly 6.3 magnitude tremor in the city which killed 185 people.

    Last edited by !Karen; 15 februari 2016, 18:55.
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • #3
      Re: Bedrieglijke foto, video

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Na Nikon gaat de pers ook fake achterna

      Deredactie.be meldt een aarbeving in Nieuw-Zeeland waarbij de kliffen afbreken ...

      Een amateur filmt de gehele zaak ?

      Raar, gedurende 33 seconden waggelt het beeld. De golven en ... daarentegen blijven wel gedurende al die tijd stokstijf staan, hangen ...
      Een slimme die zaken verhandelt aan de pers en die er op haar beurt grandioos in trapt.

      http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...land/1.2573335
      Volgende keer zelf gaan.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Bedrieglijke foto, video

        Dat er een aardbeving is geweest, daar heb ik geen probleem mee.
        Wel dat men een zo gezegde video toont die er helemaal geen is.
        En dat ik maar zelf tot daar moet gaan ? Tja, ik zal hier best op zwijgen. We kennen ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Bedrieglijke foto, video

          Ik vind enkel gelijkaardige video's en foto's van dat stuk kust, het zal dus geen fake zijn.



          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          Rustige zee, hangende stofwolken, ... de realiteit vanuit verschillende standpunten, vanop land, vanop een motorboot, ... allemaal bedriegers die samenspannen om ons argeloze goedgelovige europeanen te misleiden ...

          Tenzij zowat IEDEREEN daar foefelde met beelden ...dan verdient Vanmaele een eervolle vermelding wegens het ontmaskeren van een regio vol leugenaars en foto video vervalsers ...

          Volgende keer idd. zien dat je zelf ter plaatse bent.
          Last edited by Empe; 15 februari 2016, 20:50.

          Comment


          • #6
            Re: Bedrieglijke foto, video

            Wat ik wilde aantonen met mijn linkjes was dat er inderdaad ontelbare foto's en video's terug te vinden zijn op het net van het afbrokkelen van die klif. Gewoon effe op youtube zoeken bvb. Nog een paar:




            Als dat allemaal fake is....
            FLICKR PHOTOSTREAM
            Just try to comprehend that which you'll never comprehend

            Comment


            • #7
              Re: Bedrieglijke foto, video

              Ik heb nergens geschreven dat iedereen foefelde ....
              Ik geef gewoon aan dat het heel raar is dat gedurende meer dan 30 seconden er NIETS verandert. Geen golven, geen stofwolk, alleen een schudden van een boot ?
              Enfin, we hebben in het verleden al genoeg gefoefel meegemaakt met foto's, zlefs foto's die eerste rpijzen haalden en waar iedereen ten volle 100% overtuigd waren dat die echt waren (zelfs bij notoire persfotografen, natuurfotografen, Nikon-wedstrijd en zelfs hier in het huis, maar dan spreken we van 'bewerkte' foto).
              Dat er daarnaast nog ander fotomateriaal, video's bestaan, daar heb ik niets over gemeld en weet ik ook wel dat dat er is.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Bedrieglijke foto, video

                Ik maakte zelf een aardbeving mee in Christchurch op 18 november 2013, magnitude 4.6.
                Was kort voor middernacht.
                Onbeschrijfelijk en beangstigend gevoel, dat weet ik. Duurde niet lang, maar leek een eeuwigheid.
                Het centrum van de stad lag nog steeds in puin van de grote aardbevingen van 2011 en 2010.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Bedrieglijke foto, video

                  Ben ik dan de enige die in de video op de redactie de golven wel ziet bewegen en de stofwolken zich traag maar wel degelijk ziet ontwikkelen? ;-)
                  Wat de wolken betreft zie ik ook geen beweging, maar in een filmpje van 30 seconden lijkt me dat niet meteen verdacht.
                  In de andere video's zie je exact hetzelfde. De tweede video die ik postte in #6 heeft een gelijkaardig standpunt (tweede clipje, rond 10 seconden), daar zie je ook geen wilde zee, bewegende wolken, etc.
                  Last edited by !Karen; 16 februari 2016, 08:10.
                  FLICKR PHOTOSTREAM
                  Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bedrieglijke foto, video

                    Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
                    Ben ik dan de enige die in de video op de redactie de golven wel ziet bewegen en de stofwolken zich traag maar wel degelijk ziet ontwikkelen? ;-)
                    Nee, je bent niet de enige

                    @Wim, dat er regelmatig en overal gefoefeld wordt, dat is zonneklaar, maar ik denk dat je hier toch iets te paranoia bent. Maar een kritische geest op zich kan geen kwaad

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bedrieglijke foto, video

                      Stort de klif echt in of valt er een hoop stof en kleiner gesteente af? In dat geval ga je op die afstand niet veel extra golfslag waarnemen hoor...

                      Ooit al de beelden gezien waar een stuk ijs afbreekt en in het water valt, dat geeft pas golven

                      Tom
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bedrieglijke foto, video

                        er komt zelfs een vogel voorbij op 10 sec.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment

                        Working...
                        X