Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

150-600mm Sigma vs Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 150-600mm Sigma vs Tamron

    Hello,

    Graag jullie advies of ervaring tussen deze twee lensen voor mijn Nikon D7100.



    Welke is beter qua prijs/kwaliteit?
    Het is de bedoeling voor "wild life" fotografie.

    Alvast bedankt,
    Juliando

  • #2
    Re: 150-600mm Sigma vs Tamron

    Ik heb sinds enkel dagen de Tamron 150-600 in huis, heb ze echter nog niet deftig kunnen testen op mijn nikon d7200 maar probeer dit weekend enkele shots te maken als het droog weer is.
    De tamron kreeg bij mij de bovenhand omdat hij blijkbaar beter uit testen zou komen dan de sigma C. De sigma S zou dan weer sneller en beter zijn maar mag ook wel weer voor het prijsverschil.
    Wat de autofocus snelheid betreft van de tamron kan ik alvast zeggen dat dit behoorlijk meevalt.

    Comment


    • #3
      Re: 150-600mm Sigma vs Tamron

      Sigma sport is een ander objectief dan de Tamron of de sigma C. Sports is beter en zwaarder in alle zinnen andere het woord.

      De contemporary is van quasi hetzelfde kaliber. Ook qua kwaliteit. Af van de Tamron is een klein tikje sneller op mijn 6d dan de sigma C op de nikon d7200 van mijne maat.
      Voor de rest zijn ze gelijkwaardig (de Tamron is iets minder duur maar de Sigma heeft een paar extra features).
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: 150-600mm Sigma vs Tamron

        Ik heb nu ook een half jaartje de tamron ben heel tevreden over
        www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

        Comment


        • #5
          Re: 150-600mm Sigma vs Tamron

          Hoi,

          de Tamron en Sigma C liggen zeer dicht bij elkaar.
          De duurdere en zwaardere Sigma S is niet zo heel veel beter, al heeft die wel het heel grote voordeel dat ie weathersealing heeft.
          Mijn keuze zou wederom op de Sigma C vallen (mocht ik 'm opnieuw aan moeten kopen).
          Ook vergeleken bij de Nikon 200-500. (deze heb ik naast mijn Sigma C kunnen testen...)
          Bij deze testgegevens hier:
          View the image quality delivered by the Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

          en hier:
          camera lens review digital photography lenscore dslr len rating ratings scores digital camera lenses ratings nikon rumors canon rumors sony rumors carl sigma zeiss tamron tokina schneider kreuznach

          komt de Sigma C tóch beter uit deze testen (tussen de C en Tamron).
          Daarnaast vind ik het docking station een geweldige optie om instellingen zelf te verrichten, eventuele updates te verwerken en een uitgebreide AF-Fine tuning uit te voeren.

          Adrie
          Last edited by adrie; 16 februari 2016, 06:36.

          Comment


          • #6
            Re: 150-600mm Sigma vs Tamron

            Test tussen Tamron 150/600 & Sigma 150/600.

            Comment


            • #7
              Re: 150-600mm Sigma vs Tamron

              Ik heb zopas de sigma sport gekocht en heb ze al even kunnen testen en ben er zeer tevreden over. Deze lens is wel moeilijk om handheld mee te schieten. Ze weegt enorm veel. een mono of tripod is aan te raden, alsook een gimbalhead.
              Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

              Comment

              Working...
              X