Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera welke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera welke

    opgelost
    Last edited by winnedm; 2 maart 2016, 10:25.

  • #2
    Re: nieuwe camera welke

    Ipv de 'oude' 7D zou ik eerder voor de 760D of 70D gaan. De 760D heeft hetzelfde AF systeem als de 7D en een 24mp sensor die meer detail biedt. Qua beeldkwaliteit kan de 18mp sensor niet meer zo goed mee. De body is wat kleiner maar met een grip heb je toch een goede houvast.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera welke

      Oorspronkelijk geplaatst door winnedm Bekijk bericht
      ... ik was aan het kijken naar een 2dehands canon 7d maar is dit een goede keuze
      goede keus zeker als je al lenzen hebt.
      even een vraagje: Hoe gaat een fototoestel stuk...?
      Heb mijn Canon 30D al meer dan 10 jaar en werkt nog uitstekend..
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera welke

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Ipv de 'oude' 7D zou ik eerder voor de 760D of 70D gaan. De 760D heeft hetzelfde AF systeem als de 7D en een 24mp sensor die meer detail biedt. Qua beeldkwaliteit kan de 18mp sensor niet meer zo goed mee. De body is wat kleiner maar met een grip heb je toch een goede houvast.
        Pardon? 18mp niet meer zo goed mee? De meeste van de camera's overstijgen ons kunnen. Als 18mp niet meer voldoende is dan kan ik weldra mijn 5d mark III op schroot zetten.

        De 7d is meer dan voldoende. Voor de mp moet je het zeker niet laten.
        Groetjes Steco

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera welke

          Komende van een 600d is een 7d zeker een grote vooruitgang. Ondanks zijn leeftijd spreken wij hier nog altijd van een semi-pro toestel met heel veel mogelijkheden. Denk onder andere aan zone-af, fijn afstelling per objectief, meer instellingen in uitgebreidere menu, drie vrij in te stellen keuzestanden, besturing externe flitsers, meer af-punten... .
          Zolang je geen foto's gaat trekken op heel hoge iso (die je trouwens kunt begrenzen), en geen vergrotingen op A2 formaat of groter zit je, zelfs met 18mp, nog meer dan comfortabel.

          Ik heb ook een 7d te koop maar dan zeer passief: hij gaat alleen weg bij een eerlijk bod. Ik gebruik hem nog altijd graag voor het ruigere (buiten-) werk, waar een sterkere, spatwaterdichte body welkom is. Nog altijd een aanrader hoor.
          Last edited by philippeDeli; 14 februari 2016, 20:24.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera welke

            bedankt
            Last edited by winnedm; 2 maart 2016, 10:26.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera welke

              Ik zou gaan voor een 70D, toch recenter en nieuwere techniek (dual focus bijvoorbeeld).

              Lees ook : http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...en-479362.html

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera welke

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ipv de 'oude' 7D zou ik eerder voor de 760D of 70D gaan. De 760D heeft hetzelfde AF systeem als de 7D en een 24mp sensor die meer detail biedt. Qua beeldkwaliteit kan de 18mp sensor niet meer zo goed mee. De body is wat kleiner maar met een grip heb je toch een goede houvast.
                megapixels zegt niks...
                Ik had vroeger een 12 megapixel en ene met 8 megapixels...
                En toch was mijn 8 megapixel camera een stuk beter :-)
                þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                Freelance bedrijfsfotograaf
                klikerdeklik hier voor mijn website!

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera welke

                  Waarop je moet letten: als het toestel proper is en de rest van de set van de verkoper ook in goede staat is...
                  Voor een body: lensje erop, paar fotootjes, kijken of er niet teveel vuiligheid op de sensor ligt (vlekken).
                  Voortgaan op je buikgevoel, want je kan onmogelijk alles gaan uittesten.

                  Tweedehands 7D is gekwoteerd vanaf 515 euro (duidelijke slijtage) naar 690 (normaal) naar 755 (nieuwstaat), alhoewel de prijs wss iets lager zal liggen.
                  Tweedehands 70D 410 - 550 - 605

                  Aantal clicks voor een semi-pro toestel zoals bovenstaande ligt hoger dan 200.000 foto's gemiddeld

                  realistische prijzen kun je vinden op:
                  Last edited by philippeDeli; 16 februari 2016, 19:13.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe camera welke

                    Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                    Waarop je moet letten: als het toestel proper is en de rest van de set van de verkoper ook in goede staat is...
                    Voor een body: lensje erop, paar fotootjes, kijken of er niet teveel vuiligheid op de sensor ligt (vlekken).
                    Voortgaan op je buikgevoel, want je kan onmogelijk alles gaan uittesten.
                    Idd. Zelf koop ik vrijwel altijd tweedehands, nog maar zelden een probleem mee gehad.
                    Als het duurder wordt, dan kan je evt. zoeken naar een exemplaar waar een factuur met restgarantie bij zit.

                    Afhalen en even kunnen testen, en zien wie de eigenaar was en een idee krijgen van hoe het toestel behandeld geweest is, vind ik het belangrijkste.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment

                    Working...
                    X