Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 600d spiegel afgebroken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 600d spiegel afgebroken

    beste mensen,

    ik heb een canon eos 600d maar de spiegel en het ding eronder is aan de linkerkant losgebroken de spiegel zelf is ook gebroken.
    en ik weet niet of dat de sensor kapot is maar kij is zeker los gebroken.
    ik zou graag weten of ik dit kan laten maken zo ja waar, en is het de moeite waard om deze camera te laten maken.
    wat zou de kostprijs zijn van deze reparatie als ik door de vieuwfinder kijk die ik daar ook 2 krasjes op aan de binnenkant.
    ik hoop zo snel mogelijk antwoord te krijgen.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: canon eos 600d spiegel afgebroken

    Aan je beschrijving te lezen is de situatie behoorlijk rampzalig. De tweedehands waarde van je toestel is ongeveer 250 euro en een herstelling en calibratie zal waarschijnlijk algauw evenveel zoniet meer kosten.
    Misschien het moment om uw spaarvarken eens te onderzoeken en van de gelegenheid gebruik te maken om een recenter toestel aan te schaffen, nieuw of tweedehands.
    Natuurlijk kun je ook gaan voor herstelling, misschien is het minder erg dan het lijkt, maar met zo'n precies materiaal is de kans op een goede afloop eerder gering.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 600d spiegel afgebroken

      Hmmm, ik denk ook dat herstellen bij dat type van toestel de moeite niet zal lonen.
      Probleem is dat de prijs van de herstelling niet in verhouding staat tot de waarde van uw toestel.
      Voor zoiets gaan ze vermoedelijk al snel 200 euro of meer rekenen.
      Als je dan een pro toestel hebt van een paar duizend euro dan weegt die kost op. Maar op ebay zie ik 600D toestellen in goede staat te koop aan +- 300 euro.

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 600d spiegel afgebroken

        zoals de voorgangers zeggen...
        Je gaat meer betalen dan hij waard is...
        Als je bij konijn kijkt 2dehands/demo kom je soms leuke toestellen tegen voor een mooie prijs...
        Ik heb de 600D daar al eens zien langswippen voor 250 euro
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment

        Working...
        X