Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Vraagje !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Vraagje !

    Hallo, Is het mogelijk mijn70-400G lens te combineren met de Sony A7 reeks mits adapter of is dit nog niet mogelijk .

    Mvg
    Pierre

  • #2
    Re: Sony Vraagje !

    Uw 70-400G is A-mount geloof ik.Dan kan u deze via de LA-EA3 of LA-EA4 combineren met de A7.

    Comment


    • #3
      Re: Sony Vraagje !

      Idd.
      Dit is een SSM-lens, dus de duurdere LA-EA4 kan maar hoeft niet.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony Vraagje !

        Bedankt mannen !Welke toestel zouden jullie me aan raden voor de snelle focus , doe namelijk veel vogels !(A7 of A7R)

        Comment


        • #5
          Re: Sony Vraagje !

          Persoonlijk zou ik voor die lens kijken naar een body met stabilisatie, dus A7II of zo.
          Maar qua AF denk ik dat er weinig verschil is tussen A7 en A7R. Ik denk dat ik zelf eerder voor de 24mp-sensor zou gaan: minder kans of ruis bij hogere iso lijkt me...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony Vraagje !

            Als je een adapter gebruikt neem dan de LA-EA4, dat geeft je de beste AF. De A7II en A7RII kunnen gebruik maken vd LA-EA3 maar de werking is niet altijd gegarandeerd met alle lenzen. Sommige lenzen werken daar goed bij, andere dan weer niet. De LA-EA4 geeft je fasedetectie AF bij alle bodies, A7/A7II/A7S/A7R ....
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony Vraagje !

              Ik heb ze niet geprobeerd Alex, maar ik las op Dyxum dat SSM lenzen beter presteren met de LA-EA3...
              Ik zal de link even terug proberen te vinden.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony Vraagje !

                Apropo, Wie heeft voor het ogenblik het beste toestel voor dit soort fotografie (vogels),ik zie dat Alex is overgeschakeld van Sony naar Canon ,ik lees ook veel positiefs van de Nikon voor de snelle af , Heb voor het ogenblik de Sony A77 maar zou eventueel willen upgraden ,ben er nog niet uit !

                Groetjes
                Pierre

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Vraagje !

                  Ik heb de Sony A7II en de Sony 70-400G en ik heb mij de LA-EA4 aangeschaft en die werken heel goed te samen.alsook met alle andere lenzen.Ik had ergens gelezen als ge de LA-EA3 gebruikt met lenzen zonder SSM ge de AF verliest.Daarom heb ik het zekere genomen en voor de LA-EA4 gekozen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Vraagje !

                    Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
                    Hallo, Is het mogelijk mijn70-400G lens te combineren met de Sony A7 reeks mits adapter of is dit nog niet mogelijk .

                    Mvg
                    Pierre
                    Op de a7 en a7r kun je die lens enkel gebruiken met de LA-EA4 adapter tenminste als je bruikbare AF wenst
                    Op de a7ii en a7rii kun je kiezen tussen de LA-EA3 en EA4 adapter, verschil is dat je een kleine 1/2 stop licht verliest hebt met de EA4 en je valt ook terug op de 15 focuspunten vd adapter (toz 119punten met a7 en 399 met a7rii), daarbij heb je ook een verlies aan AF-functionaliteit

                    Met de LA-EA3 behoud je alle focuspunten van het toestel en behoud je volledige AF functionaliteit met uitzondering van oog-detectie/tracking. AF zou in principe even snel of sneller moeten zijn dan met LA-EA4 maar heb zelf geen ervaring met die lens op de a7-reeks. Ingeval vd a7ii moet je er wel voor zorgen dat de laatste firmware update geïnstalleerd is, firmware is nog maar een paar maanden terug gereleased ter ondersteuning van snelle AF met LA-EA3 adapter.

                    Als je het financieel kunt permitteren is de a7rii uiteraard de betere keuze, uitzonderlijke beeldkwaliteit en beter hoog ISO gedrag dan de a7ii. In cropmode geeft de a7rii toch nog altijd een 17 a18mp. Een 400mm komt in cropmode overeen met 600mm.

                    De a7ii is een zeer goed toestel en vooral gericht op de (geavanceerde) amateur fotograaf, je hebt minder crop mogelijkheden dan met de a7rii maar zal verder ruim voldoen. A7rii is gericht op de pro fotograaf welke de hoogste eisen stel aan beeldkwaliteit, bvb fashion, landschap ........

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Vraagje !

                      Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
                      Apropo, Wie heeft voor het ogenblik het beste toestel voor dit soort fotografie (vogels),ik zie dat Alex is overgeschakeld van Sony naar Canon ,ik lees ook veel positiefs van de Nikon voor de snelle af , Heb voor het ogenblik de Sony A77 maar zou eventueel willen upgraden ,ben er nog niet uit !

                      Groetjes
                      Pierre
                      A7ii zal wel snelste focus hebben van toestellen momenteel op de markt, maar de aangekondigde toestellen zoals de nikon d500 (2150€) en de sony a6300(1250€) zullen op dit gebied wel beter presteren.
                      De a6300 biedt de mogelijkheid om met LA-EA3 adapter je lens te blijven gebruiken en dit met behoudt van alle AF functionaliteit en zeer snelle AF.
                      Zowel de nikon als de sony gebruiken beide dezelfde nieuwe 24mp sony APS sensor welke ook wel een verbetering is toz van huidige toestellen.
                      Is nog geen praktische ervaring met die toestellen beschikbaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Vraagje !

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        A7ii zal wel snelste focus hebben van toestellen momenteel op de markt, maar de aangekondigde toestellen zoals de nikon d500 (2150€) en de sony a6300(1250€) zullen op dit gebied wel beter presteren.
                        De a6300 biedt de mogelijkheid om met LA-EA3 adapter je lens te blijven gebruiken en dit met behoudt van alle AF functionaliteit en zeer snelle AF.
                        Zowel de nikon als de sony gebruiken beide dezelfde nieuwe 24mp sony APS sensor welke ook wel een verbetering is toz van huidige toestellen.
                        Is nog geen praktische ervaring met die toestellen beschikbaar.
                        De Nikon heeft maar 21MP? Dus ik veronderstel een andere sensor?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Vraagje !

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          De a6300 biedt de mogelijkheid om met LA-EA3 adapter je lens te blijven gebruiken en dit met behoudt van alle AF functionaliteit en zeer snelle AF.
                          E-mount heeft toch LA-EA1 of 2 nodig, terwijl 3 en 4 voor FE-mount zijn, niet ?
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Vraagje !

                            Volgens mij zijn de LA EA1 en 2 niet meer te verkrijgen. De LA EA3 en 4 zijn gemaakt voor full frame maar kan je ook op een crop camera gebruiken.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony Vraagje !

                              Aha, OK. Wist ik niet. Ik heb al een paar jaar geen adapters of converters meer in huis .
                              Tnx.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X