Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand enig idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand enig idee?

    Ik had hier mijn sigma lens 18-200 dc hsm met OS te koop gezet (voor nikon). Deze lens is ongeveer 5 jr oud.
    Echter wanneer een optionele koper langskwam merkte hij op, als camera aanlag, bij overgang 18mm naar zoom, de lens een soort geluid maakt waardoor het beeld in de zoeker wat op en neer gaat, enkel op deze focale lengte en op verdere lengte geen probleem meer, stelt scherp zoals het moet, werkt anders perfect, want heb deze tot maand geleden gebruikt. Ik had hier echter nog nooit op gelet.
    Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • #2
    Re: Iemand enig idee?

    Die beweging en het geluid zijn het gevolg van de beeldstabilisatie die ingeschakeld wordt.
    Jammer dat je kandidaat-koper dat niet wist, want het lijkt mij perfect normaal. Zet de OS eens uit en kijk/luister naar het verschil...

    Het is wel zo dat nieuwere lenzen vaak een stabilisator hebben die zelden of nooit schokt en die ook nagenoeg geruisloos is, maar echt verschil maakt dat niet voor het fotograferen. Het enige kleine nadeel dat je van sommige stabilisatoren kan ondervinden, is dat je ze ongeveer een seconde stil moet houden totdat de bewegende stabilisatie-elementen 'gestabiliseerd' zijn
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Iemand enig idee?

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Die beweging en het geluid zijn het gevolg van de beeldstabilisatie die ingeschakeld wordt.
      ....
      Helemaal correct ... een potentiele koper die dit niet weet ??? hmmm .. een opkoper van oud ijzer misschien ?
      (Ik heb dezelfde lens voor Canon)

      Comment


      • #4
        Re: Iemand enig idee?

        Ok bedankt blij te horen dat er toch niets aan mijn lens mankeert! Ik ga nog es testen met OS uit, maar ik dacht dat dit hetzelfde geluid maakte...


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment

        Working...
        X