Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-300

    Goededag iedereen,

    Ik heb momenteel enkel een kitlens (18-55 mm) en zou graag voor wat zoom te hebben een 70-300 mm lens hebben.
    Aangezien het echt als hobby bedoeld is, en reisfotografie, viel mijn oog op volgende Tamron:


    Prijs : 125 €, daarom vraag ik me af of er ergens een addertje onder het gras zit?

    Ga ik met deze lens knappe foto's kunnen schieten, of heeft er iemand al slechte ervaringen mee?

    Alle hulp is welkom!!
    (ps; als iemand een gelijkaardige lens weet, mijn budget is +-200 euro, en dan liefst nog in ecocheques)

    Gr

  • #2
    Re: Tamron 70-300

    Er zit inderdaag een flinke adder onder het gras, die lens is spotgoedkoop, maar de beeldkwaliteit is helaas niet goed.
    Die lens heeft veel last van chromatische aberratie (paarse randjes), en de scherpte en contrasten vallen serieus tegen.

    Tamron heeft een duurdere 70-300 met beeldstabilisatie, en die is wel heel goed.

    Je hebt een 18-55 kitlens, dan moet die lens dienen voor op een crop camera.
    Als het voor een Canon is, dan is de Canon EF-S 55-250 IS STM een heel goede keuze als je een telelens zoekt die betaalbaar, licht en compact is, en bovendien ook nog heel behoorlijk presteert.

    Kijk wel uit waar je ze koopt, want als ik even Google gebruik, dan zie ik dat ze voor 199 euro te vinden is (misschien vind je nog wel ergens een lagere prijs), maar ik zie ook dat ze bij Conrad 359 euro moet kosten (wat een afzetters, daar kan je best nooit iets bestellen)...
    Ecocheques zijn normaalgezien niet van toepassing op fotomateriaal (misschien dat er ergens wel een winkel is waar ze dat voor jou kunnen regelen, maar dat is niet helemaal volgens de regeltjes, je moet het dan ook niet meteen online zetten als het zou lukken, want dan kan de verkoper er problemen mee krijgen).

    Voor Nikon of andere merken zal er ook wel een vergelijkbare lens bestaan die niet overdreven duur is en die toch heel wat beter presteert dan de oude Tamron 70-300.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-300

      219 in de gekende fotozaken. http://www.kieskeurig.be/lens/produc...is-stm/prijzen

      175 euro via amazon.de, wel ene zoeken die naar België verkoopt en uiteraard zal het ietsje meer zijn omwille van onze hogere btw (21 % versus 19 % duitse btw). http://www.amazon.de/Canon-Tele-Zoom...=AHDUEQSQ4RLTU

      Vergeet alle andere lenzen, de 55-250 STM is perfect als keuze (prima kwaliteit beeld, lichtgewicht, lage prijs, speciaal voor Canon's aps-c camera's gemaakt, enz.).

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-300

        Hej empe

        Thx!
        Ik fotografeer met een Nikon d5200 dus zou daar op moeten passen.

        Is er een a.ternatief rond 250 euro voor de Nikon?

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-300

          Hallo pettzor,

          De versie die jij bedoelt is die zonder stabilisatie.
          De versie met VC kost wat meer geld maar is ook stukken beter.

          Zelf heb ik de versie met VC en daar ben ik zeer tevreden over.
          En uiteraard werkt die op een D5200
          In dit album staan wat voorbeeldfoto's van D5200 + Tamron 70-300 VC

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-300

            We zijn het van jou gewoon maar wauw... Knappe foto's weeral.

            Ik ga sparen voor de lens met vc!!

            Bedankt

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-300

              Ah, voor Nikon zit je goed bij de Tamron zoals Jaja aangeeft.

              Eventueel een Nikon 55-300 als alternatief maar dat zit in dezelfde prijsklasse, rond de 345 euro.

              Misschien eens naar tweedehands kopen ?

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-300

                Nog een laatste vraag..
                Mijn oog valt op deze lens


                Kan ik mijn kitlens 18-55 van Nikon dan verkopen?
                Ziet er toch ook een zeer goede lens uit?

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 70-300

                  Oorspronkelijk geplaatst door pettzor Bekijk bericht
                  Nog een laatste vraag..
                  Mijn oog valt op deze lens


                  Kan ik mijn kitlens 18-55 van Nikon dan verkopen?
                  Ziet er toch ook een zeer goede lens uit?
                  Ik ben geen fan. Dan lijkt je 18-55 mij nog altijd beter.
                  De enige 18-200 die ik zelf op een Nikon heb geprobeerd, is hun eigen 18-200VR en die heeft mijn verwachtingen behoorlijk overtroffen, maar kost dan ook 700 euro of zo.
                  Andere merken zijn een hoop goedkoper en het resultaat is ernaar.

                  Als je een upgrade voor je kitlens zoekt, kan een Sigma of Tamron 17-50/2.8 uitkomst bieden. De meeste eigenaars zijn daar enorm tevreden over.
                  Ik heb ze van beide merken getest en mijn Nikon body houdt niet van third-party lenzen, want de scherpstelling in de omgeving van oneindig (zeg maar vanaf een kleine 10 meter afstand) is er haast altijd compleet naast. Over de optische kwaliteit van die lenzen hoef je geen twijfels te hebben, dat kan ik je wel bevestigen.

                  Zoek je daarentegen geen lichtsterkte maar handig bereik, dan is een tweedehands Nikon 18-140 VR of 18-200 VR zeker aan te bevelen. Mijn 18-140 is gewoon uitstekend wijd open, en verbetert nog met een stopje dicht.

                  Maar om ook op je oorspronkelijke vraag te reageren: de Tamron 70-300 VC USD is een uitstekende lens, voor mij zelfs beter dan de Nikon met hetzelfde bereik. Onklopbaar voor die prijs met dat bereik.
                  Je kan ze normaal ook wel geregeld tweedehands vinden, of bij Art en Craft nieuw voor 330 euro en met 5 jaar garantie als je binnen een bepaald aantal weken registreert.

                  Voorbeeldjes van budget-vogelfotografie met deze lens:
                  They tend to come in groups in search for food. This one stayed a little longer.

                  Waiting for another bird to finish lunch and clear the feeder.


                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 70-300

                    Sigma heeft een gelijkaardige lens. (ik zou zelfs niet verschieten dat ze in hetzelfde fabriek gemaakt worden want ze trekken verdomd goed op elkaar)

                    Ik heb die ooit nog gehad en heb ze uiteindelijk zelfs gewoon weggegeven...
                    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                    Freelance bedrijfsfotograaf
                    klikerdeklik hier voor mijn website!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 70-300

                      Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                      Sigma heeft een gelijkaardige lens. (ik zou zelfs niet verschieten dat ze in hetzelfde fabriek gemaakt worden want ze trekken verdomd goed op elkaar)

                      Ik heb die ooit nog gehad en heb ze uiteindelijk zelfs gewoon weggegeven...
                      Omdat ze niet deugde?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 70-300

                        Oorspronkelijk geplaatst door pettzor Bekijk bericht
                        Omdat ze niet deugde?
                        In het begin was hij zeer leuk. (maar alle nieuwe borstels vegen goed)
                        Naar mate je ermee werkt, merk je snel de beperkingen.
                        Vooral op volle zoom was huilen met de pet op. Ik had meer onscherpe foto's dan scherpe.
                        Natuurlijk ik had een Sigma...
                        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                        Freelance bedrijfsfotograaf
                        klikerdeklik hier voor mijn website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 70-300

                          Hallo,

                          Deze zijn allemaal met de Tamron 70-300mm VC USD - op de Nikon D7200 ...
                          Kwestie van een beetje snelle actie - en dus ook snelle AF.


                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 70-300

                            Mijn keuze ligt vast, ik ga voor die Tamron 70-300, de perfecte aanvulling op mijn 18-55 VRII lens.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 70-300

                              Oorspronkelijk geplaatst door pettzor Bekijk bericht
                              Mijn keuze ligt vast, ik ga voor die Tamron 70-300, de perfecte aanvulling op mijn 18-55 VRII lens.
                              goeie keuze. tenzij je echt een heel specifieke reden hebt blijf je beter weg van superzooms. meestal is meer zoom minder kwaliteit.
                              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                              Comment

                              Working...
                              X