Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orionnevel en omgeving

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Orionnevel en omgeving

    Hallo,

    Gisteren nog eens een opname gemaakt vanuit de stille Kempen. Helaas een reeks domme foutjes gemaakt maar met de 60 opnames van 30 seconden komt Pixinsight en Photoshop al een eindje ;-)

    Materiaal: Canon 6D + 180mm sigma + star adventurer

    Mvg,

    Bram



    --> grotere versie <--

  • #2
    Re: Orionnevel en omgeving

    jawadde. hier sta ik paf van.

    Vroeger zou je hier zeer zwaar materiaal voor nodig gehad hebben, nu gewoon een kodak, een lens en een (sterrenkundig) statief. Zeer indrukwekkend. Doet me dromen !

    Orionnevel en paardenkopnevel staan er beiden schitterend op ! (jaja kadrage en zo, maar dit is zo fantastisch...)
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Orionnevel en omgeving

      wow nooit gedacht dat men dit zelf kon fotograferen ,echt super hopelijk wordt dit een HOFje ,want zoiets ziet men hier niet veel

      Comment


      • #4
        Re: Orionnevel en omgeving

        Eigenlijk hebben héél veel fotografen op dit forum het juiste materiaal in hun koffer liggen om vergelijkbare opnames te maken... en een kleine montering om je camera op te zetten is ook niet meer zo duur...

        Comment


        • #5
          Re: Orionnevel en omgeving

          Oorspronkelijk geplaatst door bramgoossens Bekijk bericht
          Eigenlijk hebben héél veel fotografen op dit forum het juiste materiaal in hun koffer liggen om vergelijkbare opnames te maken... en een kleine montering om je camera op te zetten is ook niet meer zo duur...
          Met welk materiaal kan je dan dit soort opnames maken ?
          Ben wel benieuwd want dit interesseert me wel, eigenlijk al van kinds af aan
          Ik heb hier nog een oude spiegeltelescoop op de zolder liggen van toen ik nog jong was
          Volgens mij iets van 120cm lengte en een diameter van 15cm
          Maar zoals gezegd is deze al héél oud en heb er maar een gewoon statief bij, dus niet volgend

          Over je foto dan, mooi gedaan maar ik denk dat je nog wat moet spelen met je levels
          Als je deze dichter naar elkaar gaat brengen gaat je zwart donkerder zijn en de kleuren er nog beter uitkomen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Orionnevel en omgeving

            helaas geen foto te zien en link gaat ook naar ergens... :-(
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • #7
              Re: Orionnevel en omgeving

              Onze hostingfirma heeft laten weten dat ze problemen hebben... hopelijk is het snel opgelost.

              Je kan in ieder geval de opname ook hier bekijken: http://www.astrobin.com/full/238998/0/

              Comment


              • #8
                Re: Orionnevel en omgeving

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Over je foto dan, mooi gedaan maar ik denk dat je nog wat moet spelen met je levels
                Als je deze dichter naar elkaar gaat brengen gaat je zwart donkerder zijn en de kleuren er nog beter uitkomen

                grts
                Sieg
                Even zelf snel geprobeerd en dan kom je tot dit resultaat KLIK

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Orionnevel en omgeving

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Met welk materiaal kan je dan dit soort opnames maken ?
                  Ben wel benieuwd want dit interesseert me wel, eigenlijk al van kinds af aan
                  Ik heb hier nog een oude spiegeltelescoop op de zolder liggen van toen ik nog jong was
                  Volgens mij iets van 120cm lengte en een diameter van 15cm
                  Maar zoals gezegd is deze al héél oud en heb er maar een gewoon statief bij, dus niet volgend

                  Over je foto dan, mooi gedaan maar ik denk dat je nog wat moet spelen met je levels
                  Als je deze dichter naar elkaar gaat brengen gaat je zwart donkerder zijn en de kleuren er nog beter uitkomen

                  grts
                  Sieg
                  Sieg,
                  In principe kan je met elke lens die mooie puntvormige sterretjes geeft al mooie opnames maken. Ik gebruik de Star-Adventurer om te volgen, deze werkt goed voor lenzen tot +/- 300 mm... maar ik houd het op mijn Sigma 180mm macro lens.
                  Meer info: http://ca.skywatcher.com/_english/02...ail.php?sid=68

                  Het donkerder maken van de achtergrond is niet zo'n goed idee, als je goed kijkt zie je nog een hele hoop stof in de achtergrond, 't zou spijtig zijn dat die verloren gaat...
                  Mvg,
                  Bram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Orionnevel en omgeving

                    Aha, deepspace fotografie, iets wat al een aantal jaren op mijn bucketlist staat, één dezer jaren zal het eindelijk zover zijn.
                    Mooie opname
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Orionnevel en omgeving

                      Oorspronkelijk geplaatst door bramgoossens Bekijk bericht
                      Sieg,
                      In principe kan je met elke lens die mooie puntvormige sterretjes geeft al mooie opnames maken. Ik gebruik de Star-Adventurer om te volgen, deze werkt goed voor lenzen tot +/- 300 mm... maar ik houd het op mijn Sigma 180mm macro lens.
                      Meer info: http://ca.skywatcher.com/_english/02...ail.php?sid=68

                      Het donkerder maken van de achtergrond is niet zo'n goed idee, als je goed kijkt zie je nog een hele hoop stof in de achtergrond, 't zou spijtig zijn dat die verloren gaat...
                      Mvg,
                      Bram
                      Bedankt voor de info, heel interessant hoor !

                      Wat het zwarter maken betreft, zal wel smaak zijn.
                      Als ik de opnames van NASA bvb bekijk is het daar toch ook zwart i.p.v. grijs ;-)

                      Grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Orionnevel en omgeving

                        Sieg,
                        't Is voor mij steeds een poging om een weergave te doen van de werkelijkheid... rond Orion ligt een enorme hoop stof dus zwart zal het daar zeker niet zijn... kijk maar eens op de site van Fabian: http://www.starpointing.com/ccd/orionlarge1.html
                        De reden waarom je bij Nasa dikwijls zwarte achtergronden krijgt komt door hun beeldveld, ze werken meestal met grote telescopen en een zeer klein beeldveld, hierdoor zal je, zeker buiten onze melkweg, een behoorlijk donkere achtergrond krijgen.
                        Mvg,
                        Bram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Orionnevel en omgeving

                          knap!
                          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                          Freelance bedrijfsfotograaf
                          klikerdeklik hier voor mijn website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Orionnevel en omgeving

                            Heel mooi en interessant.
                            Ik had nooit gedacht dat je met een beweegbare kop van € 300 zoiets kon doen.
                            Dat opent perspectieven, bedankt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Orionnevel en omgeving

                              heel mooi in beeld gebracht
                              https://www.facebook.com/Bregt.Willekens.photography

                              Comment

                              Working...
                              X