Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haspengouw, Lauw (nu met zwart-wit)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Haspengouw, Lauw (nu met zwart-wit)


    Gisteren met de gehavende knie een testwandelingetje gaan doen te Lauw in de Haspengouw. Wandeling was niet echt super, maar deze foto kwam er toch uit.

    (de dag na het publiceren hier gemerkt dat de foto in EXPLORE terecht gekomen is op Flickr, fwiw)






    Grotere Versie, kleur



    Op vraag van jullie, een zwart-wit versie :




    Grotere versie, zwartwit



    Last edited by Iegienie; 13 februari 2016, 12:14. Reden: zwartwit toegevoegd
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Haspengouw, Lauw

    heel mooie lijnen, prachtige lucht, top van kleur, niks op aan te merken
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

    Comment


    • #3
      Re: Haspengouw, Lauw

      Goed gespeeld met het perspectief !
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Haspengouw, Lauw

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Goed gespeeld met het perspectief !
        Inderdaad, goed gezien en gedaan

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Haspengouw, Lauw

          Mooi hoe de dijk verdwijnt in de achtergrond. Goed gezien.

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: Haspengouw, Lauw

            Is geen dijk hoor, is een baan die uit het dorpje wegdraait, boven op de kam of richting de kam van de heuvel. Maar het trekt wel wat op een dijk, dat is waar.

            Dank aan allen voor het kijken en bekommentariëren !
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Haspengouw, Lauw

              Mooi perspectief, goed gezien ( ook mooi in z-w waarbij je de lucht iets donkerder zou kunnen maken voor een beetje dramatiek)
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Haspengouw, Lauw

                ben gisteren even bezig geweest met zwart-wit, maar ik kreeg heel snel een randje tussen de grond en de lucht, heb het dan maar zo gelaten (voorlopig misschien).
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Haspengouw, Lauw

                  oeps, ik zie net op Flickr dat deze foto in EXPLORE terecht gekomen is. Pas de tweede keer dat me dit lukt (de eerste keer met een foto die ik hier niet getoond heb).
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haspengouw, Lauw

                    Misschien het verdonkeren van de lucht eens proberen met een gradueel filter ?
                    Dan is de overgang nl. wat soepeler. Gewoon even kijken hoever je het filter "trekt".
                    Last edited by Johan1956; 13 februari 2016, 09:54.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Haspengouw, Lauw

                      Zoals je kan zien, het zwartwitte toch iets verder bestudeerd, en tot een resultaatje gekomen.

                      heb het gras wat opgelicht met een gradueel filter, blauw een klein beetje donkerder gemaakt, een paar schuivertjes die in de kleurversie nodig waren (hooglichtn) er terug uit gehaald.

                      En toen zag ik :
                      Op dit formaat zat er niet echt een wit lijntje, op de grote versie in Flickr wel, in LR niet. huh ?
                      Heb dan de export opnieuw gedaan, en de optie "verscherpen voor scherm" niet meer aangevinkt. En nu ist beter, denk ik.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X