Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veilig opbergen fotoapparatuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veilig opbergen fotoapparatuur

    Ik berg mijn lens samen met mijn camera in een rugzak op als ik deze niet gebruik en de rugzak dan in een in een kast , en deze bevind zich in een ruimte die niet verwarmt wordt maar wel droog is . Is dit een goede manier om problemen te vermijden (fungus ...) . natuurlijk als ik van buiiten kom en het was vochtig laat ik eerst de lens en camera buiten de rugzak drogen en pas na een tijdje berg ik ze op in de rugzak.
    Moet ik enkele pakjes silica korrels bijvoegen in de tas ?

  • #2
    Re: veilig opbergen fotoapparatuur

    Om eerlijk te zijn...
    ik laat mijn standard gear altijd in mijn tas zitten...
    De pakjes met korreltjes die standaard in een rugzak zit, haal ik nooit uit de tas als ik een tas aankoop...
    De andere bij lenzen ofzo leg ik in de wagen dan dampt men ruit niet zo rap aan in de winter 8-)
    Schimmel in de lens heb ik nog nooit meegemaakt...
    Maar ik werk weinig buiten, laat staan in de regen...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: veilig opbergen fotoapparatuur

      het zijn lenzen, geen suikerklontjes . mijn gerief zit overal van boven op men bureau tot in een schuif. tenzij je er mee in de gietende regen staat moet je je niet veel zorgen maken. een droge plaats is goed. Of dat nu in een tas is of niet maakt niet zoveel uit. In mijn geval zit men standaard gerief in één van mijn tassen die onder de bureau staan. minder gebruikt spul zit meestal in een grote schuif. nog minder gebruikt spul als reserve flashes en zo zitten op zolder(wel afgemaakt en geïsoleerd) silica gel in de buurt kan nooit geen kwaad zolang je regelmatig kijkt of het nog intact is.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: veilig opbergen fotoapparatuur

        Als je in de regen gefotografeerd hebt ben je wel best om hem te laten drogen, en als je in de vrieskou gefotografeerd hebt laten acclimatiseren in je rugtas, anders heb je ferme condens

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: veilig opbergen fotoapparatuur

          Als ik in de regen gefotografeerd heb, dan laat ik alle fotomateriaal eerst goed drogen voor ik het opberg in een kast (die kast staat in een droge verwarmde ruimte, de luchtvochtigheid komt daar zelden boven de 60%).
          Om problemen te vermijden kan je best zo snel mogelijk alles uit de fototas halen als die vochtig is.

          Het zijn inderdaad geen suikerklontjes, maar voorkomen is altijd beter dan genezen...
          Ik maak soms foto's in de gietende regen, zonder dat de camera en lens op een of andere manier beschermd wordt, maar voor ik daarna alles opberg wil ik wel dat het droog is.
          Als je vochtige spullen in een afgesloten kast steekt (of in een natte fototas), dan is er een veel grotere kans dat er ooit problemen van komen (schimmels, corrosie, defecte elektronica...).

          Hier stond ik zelf gewoon in de regen, ik had geen paraplu bij:
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: veilig opbergen fotoapparatuur

            dus zolang alles droog is , is er geen probleem op alles in de rugzak te laten zitten en in de kast . Ik neem ook aan dat fungus in onze gebieden niet zo een probleem is ?

            Comment


            • #7
              Re: veilig opbergen fotoapparatuur

              De schimmels die vroeger wel eens in lenzen kwamen zouden naar het schijnt geen probleem meer mogen zijn.
              Die zouden afkomstig zijn van bepaalde producten (lijmsoorten) die ze vroeger gebruikten.

              Maar er zijn nog andere onderdelen in fotomateriaal die er niet goed tegen kunnen om langdurig in een te vochtige omgeving te zitten.
              Daarom blijft het belangrijk dat alles droog opgeborgen wordt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: veilig opbergen fotoapparatuur

                ik kan slechter tegen de regen als mijn 5d
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment

                Working...
                X