Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thermelec of AEG ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thermelec of AEG ?

    Iemand die weet welke de beste kwaliteit zou hebben ?
    Het gaat om accumulatiekachels

    Alvast bedankt !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Thermelec of AEG ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Iemand die weet welke de beste kwaliteit zou hebben ?
    Het gaat om accumulatiekachels

    Alvast bedankt !

    grts
    Sieg
    Volgens mij zal daar kwalitatief weinig verschil tussen zijn Sieg,
    weerstanden en isolatie komen hoogst waarschijnlijk toch van dezelfde leverancier.
    AEG en Dimplex zijn in ieder geval ook redelijk gelijkaardige toestellen, waar ik vooral
    zou op letten, is het gewicht, de massa van accumulatoren is alles bepalend.

    Maar even off topic, ben je tegenwoordig qua verbruik niet veel goedkoper af met een warmtepompje ?

    Comment


    • #3
      Re: Thermelec of AEG ?

      Een familielid heeft een aantal Dimplex toestellen die al draaien van midden 80 zonder een enkele herstelling. Veel van die dingen zijn identieke OEM producten die onder verschillende merknamen voorkomen, zelfs bij grote namen zoals Siemens, AEG.

      Enige waar je waarschijnlijk last van gaat hebben is een ventilator die iets luider is. Dit went, bezoekers merken dit echter wel op.

      Comment


      • #4
        Re: Thermelec of AEG ?

        Woonde vroeger op een appartement met een AEG uitvoering. Heb er 16 jaar gewoond. Is een blok met 11 appartementen (waar ze allemaal daarmee zijn uitgerust). Heb bij niemand gehoord dat er problemen zijn.
        Die dingen warmen een ruimte heel snel op, maar durven inderdaad wel een beetje lawaai maken als de ventilator zijn ding doet (met soms ook een spokgeluid door warmtespanningen in de zijplaten).

        Maar met die Turteltaks is het misschien toch beter om een ander systeem te prefereren.
        Met die taks heb ik wel een probleem : als het over de elektrische auto gaat, dan is elektrisch rijden blijkbaar het systeem en super milieuvriendelijk. Bij verwarming is het blijkbaar het meest milieuonvriendelijke.
        Vind ik niet bijster logisch.

        Ik ben op dit ogenblik bezig dat appartement te verkopen en je krijgt daar toch wel redelijk wat reactie op. Mensen zien toch liever een centrale verwarming staan...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Thermelec of AEG ?

          Tjah tegenwoordig zou het misschien toch beter zijn om uit te kijken naar een warmtepomp maar dan moet je weer gans de boel veranderen
          Nu is er bij ons na 25 jaar 1 accumulatiekachel defect en moeten we een nieuwe aanschaffen, de andere werken nog allemaal perfect.
          Het zijn allemaal AEG's die we hebben staan, maar was nu aan het twijfelen voor die Thermelec omdat die iets grijzer is van kleur (RAL 9002)
          De AEG's zijn puur wit (RAL 9010)

          Inderdaad Polleke, de logica is héél ver te zoeken hier in België
          Ze promoten vollen bak elektrische auto's maar als het op de rest neerkomt wordt je ervoor beboet.
          Sterker nog, als je zelf je steentje bijdraagt met zonnepanelen wordt je er ook nog eens extra op beboet, nie normaal

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Thermelec of AEG ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Tjah tegenwoordig zou het misschien toch beter zijn om uit te kijken naar een warmtepomp maar dan moet je weer gans de boel veranderen.

            grts
            Sieg
            Inderdaad, de situatie moet er zich natuurlijk toe lenen, maar is wel het overwegen waard,
            ik heb een warmtepompje in mijn werkplaats staan, en dat rendeert toch wel goed hoor, bijzonder in
            combinatie met zonnepanelen. http://www.daikin.be/nl/over-daikin/...pomp/index.jsp

            Comment


            • #7
              Re: Thermelec of AEG ?

              Kan je niet verwarmen op gas?
              Naar prijs per Kw/h is gas toch meer dan 2 keer goedkoper.
              Met een warmtepomp haal je een gelijkaardig prijs per Kw/h door het rendement van die pomp. Nadeel is de slijt op die pomp en toch redelijk hoge investering. Zit je na 10 jaar weer met hoge kosten.

              Comment


              • #8
                Re: Thermelec of AEG ?

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Kan je niet verwarmen op gas?
                Naar prijs per Kw/h is gas toch meer dan 2 keer goedkoper.
                Met een warmtepomp haal je een gelijkaardig prijs per Kw/h door het rendement van die pomp. Nadeel is de slijt op die pomp en toch redelijk hoge investering. Zit je na 10 jaar weer met hoge kosten.
                100% gelijk, maar ik spreek in mijn geval, gewoon omdat ik anders met mijn zonnepanelen 2.000 KWh op overschot zou draaien, en ik heb die panelen echt wel gelegd uit eigenbelang, zoals de meesten trouwens.
                De rest van het huis wordt verwarmd met een gas condensatie ketel.

                Comment


                • #9
                  Re: Thermelec of AEG ?

                  Ahja ok. Dan is warmtepomp dan toch de betere keuze denk ik.
                  Acumulators ga je wel niet veel moeten plaatsen met 2Mw/h op overschot.
                  Heel veel is dat niet. Eens een harde wintermaand en je 2000Kw/h is weg. Je zal in de kou zitten dan denk ik of dik mogen afdokken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thermelec of AEG ?

                    Blijkbaar is dit nog steeds van tel, verdubbeling premie bij wegnemen elektrische verwarming.



                    Premiebedrag
                    De premie wordt als volgt berekend:
                    1° voor wat elektrische warmtepompen betreft,
                    270 euro x ((0,87 x COP) – 2,5) x het nominaal elektrisch compressorvermogen bij verwarmen
                    uitgedrukt in kWatt en vervolgens beperkt tot 1 700 euro.

                    2° voor wat de gaswarmtepompen betreft,
                    270 euro x ((0,87 x COP) – 1) x het geïnstalleerd gasvermogen uitgedrukt in kWatt en vervolgens beperkt tot 1 700 euro.

                    Zowel de hoogte van de premie als het maximum van de premie worden verdubbeld als de plaatsing van de warmtepomp het gevolg is van de volledige vervanging van de bestaande elektrische weerstandsverwarming indien het betreffende gebouw al sinds 1 januari 2006 op het elektriciteitsdistributienet is aangesloten met toepassing van het uitsluitend nachttarief.

                    Comment

                    Working...
                    X