Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Beatles Best of

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Beatles Best of

    Ben op zoek naar een soort van Best Of van The Beatles, maar er zijn zoveel albums van.
    Heb ik het juist voor als ik The Blue Album


    en The Red Album


    koop, ik dan veruit al hun hits in huis heb?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: The Beatles Best of

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    ik dan veruit al hun hits in huis heb?
    Klopt inderdaad grotendeels.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: The Beatles Best of

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Klopt inderdaad grotendeels.
      Grotendeels is wel juist... 'When I'm 64' staat er niet op, mag ik nog een extra CD kopen voor 1 song.
      Heb je dikwijls met Best of's of compilaties. Er is altijd wel 1 nummer dat ontbreekt. Grr...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: The Beatles Best of

        Net wat ik ook zeggen wou:
        Een ultieme "best of" bestaat niet!
        Is altijd een interpretatie van het moment, van een gemoedsgesteldheid.
        Stel jezelf eens objectief de vraag: hoor je altijd dezelfde muziek het liefst?
        Let er eens op hoe de meeste "Greatest's" de "Best of's" overlappen...

        Comment


        • #5
          Re: The Beatles Best of

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Een ultieme "best of" bestaat niet!
          'k Zou natuurlijk de songs die ontbreken op de twee CD's digitaal bij iTunes kunnen aankopen, maar kweenie, een digitale download heeft voor mij geen waarde. Ben nogal ouderwets op dat vlak, heb graag het fysieke schijfje in handen (hoewel ik al m'n CD's rip en dan op m'n iPod zet voor in de auto...).
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: The Beatles Best of

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            'k Zou natuurlijk de songs die ontbreken op de twee CD's digitaal bij iTunes kunnen aankopen, maar kweenie, een digitale download heeft voor mij geen waarde. Ben nogal ouderwets op dat vlak, heb graag het fysieke schijfje in handen (hoewel ik al m'n CD's rip en dan op m'n iPod zet voor in de auto...).
            Bij mij ongeveer hetzelfde. Doorgaans (indien nog vlot verkrijgbaar) zal ik de CD kopen, al wordt het moeilijker en moeilijker om nog een CD-winkel te vinden, dus ook al via Bol, Amazon (verschillende landen, enz.) Voor één song, of voor een album waarvan de fysieke schijf voor mij niet zo belangrijk is, zal ik wel iTunes Music Store raadplegen. Digitale muziek zal ik ook op CD branden (al zal ik waarschijnlijk zelden of nooit nog de album draaien): enkelvoudige songs voeg ik samen tot een compilatie-album, een volledige album (laatst aangekocht: Koyaanisqatsi van Philip Glass) zal ik op één CD zetten, en zelfs hoes+inhoud afdrukken en bijvoegen.
            Geen iPod meer in de wagen, maar wel een USB-stick met -naast nogal wat compilaties- mijn volledige Pink Floyd (en spinoff) verzameling.
            Jouw vraag ging trouwens over de blauwe en de rode. Dat waren zowat de eerste Beatles CDs die ik kocht, maar later wel aangevuld met klassiekers als St.Peppers, Abbey Road...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: The Beatles Best of

              En de "witte" niet vergeten!

              Comment


              • #8
                Re: The Beatles Best of

                Tuurlijk!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: The Beatles Best of

                  'k Zal maar beginnen met Red en Blue. Ik bestel graag bij Amazon UK omdat wij 3 à 4 keer per jaar naar de UK gaan op bezoek bij de grootouders van m'n vrouw. Ik groepeer dan m'n aankopen (boeken, CD's, DVD's en BluRay's) en laat alles daar dan leveren om op verzendkosten te besparen.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Beatles Best of

                    Ik heb ze allemaal (in flac.)
                    Ook de niet uitgegeven songs.
                    Als je iets zoekt...

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Beatles Best of

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      al wordt het moeilijker en moeilijker om nog een CD-winkel te vinden, dus ook al via Bol, Amazon (verschillende landen, enz.)
                      Is inderdaad heel lastig tegenwoordig.
                      En dan heb je nog enkele grote ketens zoals Fnac, Mediamarkt, waar ik vaak de wobbels krijg van hun aanbod.
                      Vb: enkele grote Belgische namen, klassiekers die er gewoon vaak niet eens te vinden zijn... terwijl een onbekende Finse rariteit er dan wél te koop is.
                      (nog goed dat ik een Finland fan ben)

                      Een handigheid om online te bestellen: Standaardboekhandel.be, heeft zowat overal fysieke winkels waar je het dan makkelijk kan afhalen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Beatles Best of

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        ...
                        Een handigheid om online te bestellen: Standaardboekhandel.be, heeft zowat overal fysieke winkels waar je het dan makkelijk kan afhalen.
                        Online is er vanalles... maar waar is nog de mogelijkheid om de CD'tjes (vroegere LPs) te betasten, uit de rek te halen, om te draaien, te lezen...
                        Die grote(re?) ketens bieden een oplossing, maar ik ben niet tevreden met "virtueel"*.

                        * Als het enkel maar om "virtueel" gaat, speel ik met de prijzen: vaak is het goedkoper om vanuit de UK, of vanuit DE of zelfs de US in te voeren, dan bij onze z.g. "eigen" winkel te kopen. Uiteraard speelt verzending mee, en kan het goedkoper zijn om te laten leveren "in een winkel naar keuze", maar Bol werkt bv samen met AH, en zo zijn er nog...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Beatles Best of

                          Oude platen, Cd's, Dvd's, Computers, muziek enz = http://www.dipro.be/
                          Of het muziek downloaden via een Torrent en alles zelf samenstellen.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Beatles Best of

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Online is er vanalles... maar waar is nog de mogelijkheid om de CD'tjes (vroegere LPs) te betasten, uit de rek te halen, om te draaien, te lezen...
                            Bij Bilbo? Vaak aan heel aantrekkelijke prijzen, maar spijtig genoeg enkel in de grotere steden te vinden.

                            FreeRecordShop/ExtraZone is spijtig genoeg ook moeten sluiten.

                            Vroeger was ik vaste klant bij Metrophone in Brussel.

                            Helaas helaas, tijden veranderen

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Beatles Best of

                              Inderdaad: ik moet er ook voor "naar 't Stad", of de Fnac van het shopping center. Helaas hebben de grotere zaken (ook bv MediaMarkt) alleen het meest populaire in huis.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X