Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heggenmus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Heggenmus

    Nog even buiten geweest tegen de avond, de heggenmus kende mij al beter en wou even poseren.


    Dunnock
    by palombian, on Flickr

  • #2
    Re: Heggenmus

    De heggenmus staat er goed scherp op, perfecte focus
    De achtergrond werkt niet zo goed mee vind ik, redelijk druk

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Heggenmus

      Mooi maar mist net wat detail in de borstpartij.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Heggenmus

        Bedankt voor de commentaren.
        Misschien is er tijd voor een klein draadje over de normen voor natuurfoto's.

        De borst is m.i. niet scherp omdat die beestjes snel ademen, dat zie je in de zoeker.
        Opname is gemaakt op 400mm f/4 1/125 ISO 400.
        Beter was om met 10 beelden/sec te schieten om de beste eruit te halen, of de ISO te verhogen.

        Achtergrond is in het veld moeilijker te kiezen.
        Hij is redelijk onscherp, ik heb 1 lichte vlek weg gecloond (wat ik vroeger nooit deed).
        Is het zo dat bij veel foto's de achtergrond wordt vervangen, en hoe gaat dat z'n gang ?

        Comment


        • #5
          Re: Heggenmus

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Bedankt voor de commentaren.
          Misschien is er tijd voor een klein draadje over de normen voor natuurfoto's.

          De borst is m.i. niet scherp omdat die beestjes snel ademen, dat zie je in de zoeker.
          Opname is gemaakt op 400mm f/4 1/125 ISO 400.
          Beter was om met 10 beelden/sec te schieten om de beste eruit te halen, of de ISO te verhogen.

          Achtergrond is in het veld moeilijker te kiezen.
          Hij is redelijk onscherp, ik heb 1 lichte vlek weg gecloond (wat ik vroeger nooit deed).
          Is het zo dat bij veel foto's de achtergrond wordt vervangen, en hoe gaat dat z'n gang ?
          Achtergrond vervangen is iets waar je je in het begin mee probeert bezig te houden, doch meestal kom je bedrogen uit
          Lijkt me trouwens ook niet makkelijk om een vogel te selecteren met al die pluimpjes.
          Met de tijd ga je selectiever te werk, dat komt automatisch
          Het probleem bij deze opname is dat de achtergrond te kort bij je onderwerp zit, en daar kan je niks aan veranderen
          Het mag uiteraard wel gezegd worden hé dat de achtergrond redelijk druk is, maar daarom wil het niet zeggen dat gen geen mooie opname is ;-)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Heggenmus

            Bedankt Sieg.

            Ik zie me nog niet met lasso's en laagjes aan die achtergrond prutsen, zoals je zegt ga je dat altijd zien rond de vogel.
            Maar het verwijderen van storende vlekken was een goede tip.

            Voor wie van effen achtergronden houdt, eentje tegen de lucht, maar als die grijs is vind ik het nogal kil.


            Dunnock
            by palombian, on Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Heggenmus

              Ik vind die tegen de grijze lucht ook heel leuk. Het heeft iets minimalistisch of studio-achtigs.

              Comment


              • #8
                Re: Heggenmus

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Bedankt voor de commentaren.
                Misschien is er tijd voor een klein draadje over de normen voor natuurfoto's.

                De borst is m.i. niet scherp omdat die beestjes snel ademen, dat zie je in de zoeker.
                Opname is gemaakt op 400mm f/4 1/125 ISO 400.
                Beter was om met 10 beelden/sec te schieten om de beste eruit te halen, of de ISO te verhogen.

                Achtergrond is in het veld moeilijker te kiezen.
                Hij is redelijk onscherp, ik heb 1 lichte vlek weg gecloond (wat ik vroeger nooit deed).
                Is het zo dat bij veel foto's de achtergrond wordt vervangen, en hoe gaat dat z'n gang ?
                Ik heb indertijd daar een klein draadje over opgestart met mijn werkwijze: link

                Mvg, Eric
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #9
                  Re: Heggenmus

                  Beiden mooi, maar ik ga voor de drukkere achtergrond.
                  Zie ook flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heggenmus

                    Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                    Ik heb indertijd daar een klein draadje over opgestart met mijn werkwijze: link

                    Mvg, Eric
                    Bedankt, ik ga me er eens aanzetten.
                    Heel mooi, die alken !

                    Comment

                    Working...
                    X