Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a6000 sportfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a6000 sportfotografie?

    Ik zit dus al een tijdje te kijken voor een nieuwe camera aangezien mijn canon 600d toch wel aan vervanging toe is.
    Deze heb ik eigenlijk bijna nooit mee genomen op reizen omdat het toch altijd vervelend was om mee te sleuren dus leek de a6000 mij wel interessant...
    Door commentaren die ik gelezen heb op dit forum blijkt dit wel een goede camera te zijn. Nu zou ik deze ook willen gebruiken om wedstrijden van turnen mee te fotograferen maar die zalen zijn meestal erg slecht belicht waardoor het moeilijk is om goede foto's te trekken, zeker als je niet het geld hebt om een grote sportlens aan te schaffen.
    Met mijn canon ging dat al moeilijk, zeker omdat ik altijd gewoon de kitlens gebruikt heb. Zou de a6000 hier geschikt voor zijn?
    Ik verwacht trouwens niet dat ik dezelfde resultaten ga krijgen als iemand die dit al tal van jaren doet en al het dure spul heeft. En als ik deze dan zou kopen, welke lenzen zou ik er best bij kunnen nemen?
    Ik ben ook nog maar 16 jaar, dus heb nog niet het geld om allerlei dure lenzen en camera's te kopen...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: sony a6000 sportfotografie?

    De A6000 heeft een betere sensor dan de 600D maar het verschil is niet zo groot. Voor de ruis moet je het niet doen. Dan zou ik eerder naar full frame gaan en/of een lichtsterke lens kiezen. Als je dichtbij de actie kunt dan zijn er lichtsterke primes voor een zacht prijsje zoals een 50/1.8 of 85/2.8. Een 70-200/2.8 wordt vaak gebruikt voor dit soort werk maar die zijn heel duur.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: sony a6000 sportfotografie?

      Ja was sowieso al aan het kijken voor lichtsterke lenzen, maar dan zit je vaak ook alweer aan een hogere prijs, dus was ook al een beetje op de tweedehands markt wat rond aan het kijken... Voor primes was ik ook al aan het kijken, misschien dat ik me inderdaad zo eentje ga kopen, alleen voor vloer zou dit best een probleem zijn aangezien de gymnasten constant bewegen over de hele vloer en geen zoom hebben kan dan soms wel vervelend zijn. En welke full-frame camera's zou jij dan aanraden? Die dan niet aan een te hoge prijs zitten en waar toch weinig ruis te zien is bij een hogere iso? bedankt voor het antwoord trouwens

      Comment


      • #4
        Re: sony a6000 sportfotografie?

        ik weet niet of je bij dergelijke wedstrijden mag rondlopen maar anders kan dit al een deel van het prime probleem oplossen. 'goedkope' primes die goed werken voor sport zijn de canon 85 f1.8 en de 135 f2. tweedehands zijn die rond 250 € en 600€ te vinden. je zou ook nog kunnen uitkijken naar een 70-200 f2.8 usm of een 70-200 f2.8 is usm versie I. deze kan je tweedehands ook vinden voor 500€ en 1000€. ik had destijds ook een sigma 70-200 f2.8 os hsm dg. dit is de laatste versie van deze lens, oudere versies zijn niet heel goed. Deze focust vrij snel en ook accuraat in donkere omstandigheden, op f2.8 scherp genoeg op af te drukken. nieuw koste die destijds rond de 1100€, wss kan je deze dan ook tweedehands vinden voor een dikke 600€. wat vakantiewerk en een beetje zielig kijken naar papa/mama/peter/meter krijg je mss nog wat sponsering.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: sony a6000 sportfotografie?

          Kijk eens naar een Canon 6D of Nikon D610.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: sony a6000 sportfotografie?

            Eerlijk gezegd, ik heb bv. bij jujitsu-wedstrijden goede resultaten met een gewone Nex-6 met ofwel 50/1.8 of 18-200 (de grote zilveren versie)... Hoge iso is geen enkel probleem bij die toestellen waardoor een dure 70-200/2.8 of zo helemaal niet onmisbaar meer is.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: sony a6000 sportfotografie?

              Bedankt voor je antwoord!
              Ik heb het geluk dat ik dus altijd gewoon bij de gymnasten mag staan dankzij mijn trainsters truitje, dus bij balk, sprong en brug is dit helemaal geen probleem. Ik hoef dan ook bijna niet rond te lopen, alleen vloer is een beetje een probleem aangezien dat toch een grote oppervlakte is en daar toch mijn zoom nodig heb, mijn kitlens (18-55mm) is hier ook te kort voor. En zou ik dan toch gaan voor die a6000 of zou ik beter een full-frame kopen? Die lenzen die jij hebt opgesomd zijn inderdaad wel interessant. Naar de 70-200 f2.8 was ik ook al naar het kijken maar als ik ook nog een nieuwe camera ga kopen, heb ik daar met mijn paar uurtjes turnles geven per week nog niet genoeg geld voor. Ik ben wel van plan hier volgend jaar eens opnieuw naar te kijken als ik dan genoeg geld zou hebben.
              Ik heb enkele albums op google+ staan, allemaal getrokken met de 600d en met de kitlens, er zitten foto's bij die wel goed gelukt zijn, maar op vele is ook veel ruis zichtbaar, dit hangt natuurlijk ook af in welke zaal die wedstrijd op dat moment door gaat. https://plus.google.com/101126722410514089035?hl=nl tips zijn natuurlijk altijd welkom!!

              Comment


              • #8
                Re: sony a6000 sportfotografie?

                Dan veronderstel ik dat de a6000 ook wel goed met hoge iso om gaat, of zie ik dat mis?

                Comment


                • #9
                  Re: sony a6000 sportfotografie?

                  repost ...

                  A6000 focus lock ... zie youtube en oa videos door Gary Fong
                  https://www.youtube.com/watch?v=fSobrm9J0AM

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony a6000 sportfotografie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexiam Bekijk bericht
                    Dan veronderstel ik dat de a6000 ook wel goed met hoge iso om gaat, of zie ik dat mis?
                    Ja, inderdaad.

                    FF is meer "nice to have" dan echt noodzakelijk, tenzij je bv. enkel maar tevreden kan zijn met de ultieme topkwaliteit omdat je professioneel werkt en je klanten dat vereisen.

                    Trouwens, het eindresultaat hangt doorgaans minstens evenveel van de fotograaf en bv hoe goed die zijn toestel kent dan van het materiaal zelf.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony a6000 sportfotografie?

                      Deze heb ik nog niet gezien, dankuwel! Zou deze functie ook zo goed werken in slecht belichte ruimtes ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony a6000 sportfotografie?

                        Ja, professioneel ben ik helaas niet nee hahaha. En dat merk ik ja, als ik mijn foto's bekijk van 2 jaar geleden en die van nu merk ik toch al een heel verschil, al heb ik natuurlijk nog wel veel te leren...

                        Comment

                        Working...
                        X