Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

    Bij mijn Nikon 5100 gaat de batterij laaaang mee, gemakkelijk bijna twee dagen, als het niet meer is.
    Bij mijn - ondertussen al verkochte - RX100III slechts een uur of 3-4. Twee batterijen waren niet genoeg om de dag door te komen.

    Graag had ik nu geweten wat het "bereik" is van de A6000 en de FZ1000 ?
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

    Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
    Bij mijn Nikon 5100 gaat de batterij laaaang mee, gemakkelijk bijna twee dagen, als het niet meer is.
    Bij mijn - ondertussen al verkochte - RX100III slechts een uur of 3-4. Twee batterijen waren niet genoeg om de dag door te komen.

    Graag had ik nu geweten wat het "bereik" is van de A6000 en de FZ1000 ?
    KAn je vinden op volgende site: www.dpreview.com

    Comment


    • #3
      Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      KAn je vinden op volgende site: www.dpreview.com
      mwoh
      in welke mate is dat representatief?

      Trouwens, klopt het dat de accuutjes van bvb zo'n RX100iii zo rap leeg zijn omdat de sensor de hele tijd actief is (lichtmeting, focus, etc) , terwijl dat bij een DSLR enkel is op 't moment dat er op de ontspanner gedrukt wordt?
      Is dat bij een bridge ook gelijk bij een spiegelreflex, of eerder gelijk bij die compacts ?
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

        Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
        mwoh
        in welke mate is dat representatief?
        mwoh, als je CIPA rating niet representatief vind....

        Comment


        • #5
          Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

          Hallo,

          Die Nikon batterijen, die gaan inderdaad hééééééééééééééééééééééél lang mee ...
          Zelf heb ik naast de Nikons ook een Sony A6000 en dioe doet een 300-350 foto's per batterij.
          Veel hangt af van de instellingen en ook de gebruikte lens (stabilisatie of niet).
          Als je continue autofocus en pre-autofocus aanstaan hebt, dan zal dat merkelijk minder zijn vrees ik.
          Er circuleren allerlei manieren om je batterijleven te verlengen.
          Zo wordt er gesuggereerd om de camera uit te zetten, al is het maar voor een zeer korte tijd.
          Zelf doe ik dat dus niet.
          Met de FZ1000 heb ik geen ervaring.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            mwoh, als je CIPA rating niet representatief vind....
            jamaar ik ken dat niet eh. Als dat is gelijk met de opgegeven brandstofverbruiken bij auto's bvb
            Know what you know, and don't know what you don't know.

            Comment


            • #7
              Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

              Een camera met een elektronische zoeker, of een camera waarmee je alleen maar foto's kan maken door het schermpje te gebruiken zal altijd veel meer stroom verbruiken dan een DSLR waarbij je door de zoeker kijkt.
              En als de camera vrij compact is, dan is er ook niet veel plaats over om er een accu met een grote capaciteit in te steken.

              Daarom kan je met de meeste DSLR's heel veel foto's maken per acculading, en is het aantal foto's dat je per lading kan maken een heel stuk kleiner bij de compactjes en mirrorless camera's.
              Je zal dan meer accu's mee moeten nemen als je veel foto's wil maken.
              Als je bij een DSLR de live-view gebruikt, dan kan je ook veel minder foto's maken per acculading.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je bij een DSLR de live-view gebruikt, dan kan je ook veel minder foto's maken per acculading.
                Hmm, je zult gelijk hebben, alleen is het focussen in LiveView bij mijn D5100 behoorlijk traag, en daarom gebruik ik het quasi nooit. De gewone optische viewer is immers zalig goed!
                Know what you know, and don't know what you don't know.

                Comment


                • #9
                  Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                  jamaar ik ken dat niet eh. Als dat is gelijk met de opgegeven brandstofverbruiken bij auto's bvb
                  Google is your friend

                  Trouwens is batterijgebruik van anderen nog minder representatief.... de ene kijkt elke foto na op het scherm, de andere helemaal niet, de ene friemelt 10 minuten met de instellingen, de andere niet....de ene neemt foto's in burst mode, de andere enkel single shots, met of zonder flitser,.... je snapt het wel zeker...

                  Comment


                  • #10
                    Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

                    Met de recente toestellen van sony kun je een externe voeding (bvb external battery charger ) via USB connectie ook gebruiken tijdens het fotograferen, weet niet of dit voor de a6000 zo al is. Bij vorige toestellen was dit enkel mogelijk in de off-stand.

                    Aantal foto's welke je kunt maken hangt af van veel factoren, PZ-zoom, MF/AF, stabilisatie, LCD of EVF, 1 foto per uur of 10 foto's per seconde, snelheid kaart, WIFI etc....
                    Als je toestel in on-stand tegen je lijf laat hangen springt EVF aan, en EVF verbruikt meer stroom dan de display.

                    Natuurlijk dat het verschil groot is met DSLR , eerste SLR's hadden geen batterij nodig, volgende generatie kon je jaren doen met 1 klein batterijke, van zodra AF zijn intrede deed was dat een paar weken met grote batterij …. Hoe meer gesofisticeerd toestellen worden hoe meer battery power je nodig hebt dat is evident.

                    Maar ook in de batterijen is er een evolutie, en Sony heeft toch al eens laten verstaan dat ze aan het werken zijn aan de ontwikkeling van een batterij met grotere capaciteit. Als ik het goed verstaan heb zou die compatibel zijn met de huidige batterij welke trouwens gebruikt wordt in al hun toestellen, ook in de a7- reeks.

                    Comment


                    • #11
                      Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Trouwens is batterijgebruik van anderen nog minder representatief.... de ene kijkt elke foto na op het scherm, de andere helemaal niet, de ene friemelt 10 minuten met de instellingen, de andere niet....de ene neemt foto's in burst mode, de andere enkel single shots, met of zonder flitser,.... je snapt het wel zeker...
                      Inderdaad...
                      Meer dan je verwijzing naar DPReview voor een antwoord leek me ook niet nodig .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

                        ah, ze zouden misschien ne keer een batterij bij Tesla moeten laten ontwerpen....

                        @K-2 : uw opmerking is wat flauw. Ge zou dan waarschijnlijk voor 80% van de topics hier kunnen volstaan met één antwoord met daarin één link.

                        But no hard feelings hoor, daar is 't leven te kort voor.
                        Know what you know, and don't know what you don't know.

                        Comment


                        • #13
                          Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                          ah, ze zouden misschien ne keer een batterij bij Tesla moeten laten ontwerpen....

                          @K-2 : uw opmerking is wat flauw. Ge zou dan waarschijnlijk voor 80% van de topics hier kunnen volstaan met één antwoord met daarin één link.

                          But no hard feelings hoor, daar is 't leven te kort voor.
                          Als je zelf een beetje moeite doet kan je op dpreview deze camera's vergelijken en zien hoeveel foto's er volgens de CIPA methode kunnen genomen worden...

                          Ik vrees alleen dat je er een beetje te muug voor bent

                          Comment


                          • #14
                            Re: A6000 - FZ1000 : hoeveel shoots gaat de batterij mee?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                            Ge zou dan waarschijnlijk voor 80% van de topics hier kunnen volstaan met één antwoord met daarin één link.
                            Ja, inderdaad. Een link naar objectieve meetresultaten zal altijd betrouwbaarder zijn dan dan random input van gebruikers.
                            En puur voor één individu zal het resultaat vandaag ook anders zijn dan morgen, afhankelijk van gebruik, temperatuur, enz.
                            Ik doe met mijn Nex-6 soms 2 dagen met een batterij, of soms heb ik 2 batterijen per dag nodig. Een 3de batterij komt er slechts heel zelden aan te pas.
                            Dus Dpix zijn link was inderdaad veruit het meest informatieve antwoord.
                            Last edited by K-2; 11 februari 2016, 07:42.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment

                            Working...
                            X