Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MacBook Air of Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MacBook Air of Pro

    Ik overweeg een MacBook te kopen maar twijfel tussen een Air en Pro.
    Hij moet enkel dienen om mee te nemen naar de les fotografie, lightroom en photoshop.
    Vraag is eigenlijk kan een Air dat aan of ga ik toch naar de Pro?
    Ter info: ik heb een iMac voor het grovere werk
    Beelden maken is plezant!

  • #2
    Re: MacBook Air of Pro

    Wat bij mij de doorslag tussen de twee heeft gegeven is vooral de verschillende aansluitmogelijkheden van de Pro (mogelijkheid tot verschillende apparaten rechtstreeks en niet via één USB-C-poort). Ik heb geregeld een projector nodig samen met een presentatiepointer.
    Ik ben wat poorten betreft misschien nogal behoudsgezind (en een hub of adaptors meesleuren zag ik echt niet zitten)

    Comment


    • #3
      Re: MacBook Air of Pro

      @ tjoekerke.
      FYI.
      In de cursus (en ook full time @ home) tokkelde ik in 2014 (e.v.) op mijn nieuwe MacBookPro (Retina 15", late 2013)
      Alles deropendaaraan met daarnaast een Thunderbolt 2T schijfje (en @ home the big)
      In Ps & Br & Lr .....zeer vlotjes ..... een zwierig-plezier .... ge-Mac-kelijk ....
      Allez, salukes en ... veel chance.
      (dit is geen product placement)

      Comment


      • #4
        Re: MacBook Air of Pro

        Ga Pro zou ik zewggen. Ik neem ook mijn Macbook Pro 15" mee op reis om foto op te gooien en te bewerken via LR. Werkt zeer vlotjes zou ik zeggen.

        Comment


        • #5
          Re: MacBook Air of Pro

          Idd meteen voor een pro gaan. Duur maar betrouwbaar en voldoende krachtig.

          Comment


          • #6
            Re: MacBook Air of Pro

            Het zal dus een pro worden. Bedankt voor de antwoorden.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Beelden maken is plezant!

            Comment


            • #7
              Re: MacBook Air of Pro

              Ik heb zelf een Macbook AIR aangekocht voor foto's te bewerken.

              Meer dan voldoende. Is wel 128gb, maar met externe harde schijf is dit opgelost.

              Belangrijkste, wat iedereen hier vergeet te zeggen eigenlijk, is het RAM-geheugen.
              8 gb RAM-geheugen is meer dan voldoende naar mijn mening. Dus zou dit absoluut als minimum nemen.

              Belangrijk is ook het volgende: Macbook Air: RAM geheugen beslissen met aankoop, NIET verwisselbaar achteraf.
              Macbook Pro: gn idee of je hier het RAM-geheugen kan wisselen.

              Er zit best nog wel wat prijsverschil op de twee laptops. Kan voor andere dingen gebruikt worden: aanschaf LR, Photoshop, lenzen, ...

              Comment


              • #8
                Re: MacBook Air of Pro

                Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
                Macbook Pro: gn idee of je hier het RAM-geheugen kan wisselen.
                dat kan.

                Comment

                Working...
                X