Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

    Een kleine periode mijn weg kwijt geraakt naar dit forum wegens tijdsgebrek, maar bij deze stel ik u voor de Sybilla Pretiosa ofwel vioolbidsprinkhaan.
    Origine: Zuid Afrika, nu in mijn terrarium
    Nikon D7100 + Sigma 105 mm macro

    Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
    www.flickr.com/photos/stevensquid

  • #2
    Re: Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

    Interessant beestje !

    De scherpte is redelijk goed, maar je hebt veel mogelijkheden om de achtergrond en de belichting te verbeteren.

    Comment


    • #3
      Re: Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

      Bedankt voor uw feedback, wat stelt u dan juist voor? De achtergrond vind ik juist wel passend en natuurlijk overkomen. Licht komt van boven, dus hou er rekening mee dat de mantis op deze foto deels in de schaduw van het takje hangt.
      Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
      www.flickr.com/photos/stevensquid

      Comment


      • #4
        Re: Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

        De biddie staat er knap en scherp op..
        Maar ik denk wat "palombian" bedoelt is: Als deze in uw eigen terrarium zit is er cretief gezien veel mogelijk, veel meer dan in de vrije natuur....Zo kun je ervoor zorgen dat de achtergrond meer egaal word, linkse gedeelte is erg mooi, maar zou proberen het lichte deel weg te krijgen...Ook betreft licht kun je precies zo krijgen als je zelf wil natuurlijk...
        Wil zeker niet zeggen dat deze foto niet goed is hoor, integendeel zelfs.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

          Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
          Bedankt voor uw feedback, wat stelt u dan juist voor? De achtergrond vind ik juist wel passend en natuurlijk overkomen. Licht komt van boven, dus hou er rekening mee dat de mantis op deze foto deels in de schaduw van het takje hangt.
          als het licht van boven komt heb je dan al eens geprobeerd ov gewoon een wit blad van onder te leggen weerkaatst het licht terug zodat je niet mat al te donkere stukken in je foto zit
          voor de rest lijkt het me een pracht beestje te zijn waar we nog wel enkele foto's van terug zien
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

            Ok, de tip met het wit blad neem ik mee voor een volgende foto als hij terug op z'n kop hangt :-).
            Dat er ruimte is voor creativiteit ben ik mee akkoord, maar ik hou er ook rekening mee dat dit stress levert voor het diertje en dat probeer ik te beperken.
            Bv, voorbije zaterdag was ik getuige van zijn vervelling, toen ik dat wou vastleggen, bij het openen van het terrariumvenster was ie letterlijk uit zijn vel geschoten.
            Toen had ik schrik op een fout gelopen vervelling maar gelukkig is em er juist uitgeschoten. Zo een proces kost ze veel energie en extra stress kunnen ze best missen.

            In ieder geval, bedankt voor de interactie
            Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
            www.flickr.com/photos/stevensquid

            Comment


            • #7
              Re: Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

              Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
              Ok, de tip met het wit blad neem ik mee voor een volgende foto als hij terug op z'n kop hangt :-).
              Dat er ruimte is voor creativiteit ben ik mee akkoord, maar ik hou er ook rekening mee dat dit stress levert voor het diertje en dat probeer ik te beperken.
              Bv, voorbije zaterdag was ik getuige van zijn vervelling, toen ik dat wou vastleggen, bij het openen van het terrariumvenster was ie letterlijk uit zijn vel geschoten.
              Toen had ik schrik op een fout gelopen vervelling maar gelukkig is em er juist uitgeschoten. Zo een proces kost ze veel energie en extra stress kunnen ze best missen.
              Bedankt voor de uitleg...Hele goede insteek ook..
              Een mooie foto van deze knappe beestjes moet niet ten koste van alles....
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Sybilla Pretiosa - Vioolbidsprinkhaan

                Mooike. Ik volg met interesse.
                Zorg voor voldoende ruimte rondom (geen voelsprieten of pootjes afknippen).

                Comment

                Working...
                X