Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verkopen

    Dag allen!

    Ik zou graag wat foto's verkopen om wat geld te sparen om een nieuwe camera (systeemcamera) te kopen. Dit zal wssl het meest aan familie en vrienden zijn.
    Heeft iemand dit al gedaan?
    Wie heeft tips en advies?

    Ik zit met 1000 vragen omdat ik niet weet hoe ik er aan moet beginnen
    Hoeveel kan je vragen? Inkaderen of niet? Laat ik hen kiezen tussen een 10tal of laat ik hen volledig vrij uit mijn werk?

    Help

    Bedankt alleszins!
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

  • #2
    Re: Foto's verkopen

    Het is natuurlijk de vraag of je genoeg familie hebt om er een camera aan over te houden. Als ze het zelf als een soort van sponsoring zien wordt het wat anders.
    Kan je zelf vergroten en afdrukken of moet je dit laten doen?
    Zoek maar eens uit wat dat kost per foto.
    Reken dan nog een kader erbij ,misschien uit de lidl of zoiets en tel dat op.
    Vraag dan aan een familie lid of ze dat er voor over zouden hebben en dan heb je een idee of het haalbaar is.
    Zo niet hang hem dan aan je eigen muur.

    Voor een vriendenkring denk ik, dat die interesse hebben in hun- en jouw gemeenschappelijke interesse/ hobby. Een klas ,school gymclub etc..
    Voor een mooie foto is het al iets moeilijker om daar een koper voor te vinden, maar als je die laatste hebt is de prijs wel hoger.
    Je kan voor ideeën ook het forum gebruiken.
    Zo'n zelfde vraag liep er ook over het verdienen aan postkaarten.
    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

    Misschien dat de " zoek " functie je nog wel wat ideeën aan de hand doet.
    Eigenlijk willen we allemaal wel iets verdienen aan aan of met onze hobby. (hoeft niet perse "iets" te wezen , mag ook veel zijn.

    sterkte en goede zaken.
    M

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verkopen

      Dag Tini,

      er zijn gratis en betalende mogelijkheden.
      Als je voor betalend kiest zal het langer sparen worden natuurlijk.
      Smug mug of Zenfolio zijn daar voorbeelden van.

      Wil je gratis dan is Hypo een mogelijkheid, je kan dat zelfs integreren in een website.
      De praktijk heeft mij geleerd dat er weinig mensen willen betalen voor foto's, maar ik wens je niettemin veel succes!
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verkopen

        Vergeet ook zeker het wettelijke aspect (lees belastingen en btw) niet. Zodra je foto's gaat verkopen drijf je handel en moet je dat aangeven. Zorg dat je daar mee in orde bent of het wordt niet sparen voor een camera maar het verkopen van je camera :-)
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment

        Working...
        X