Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

    Beste,

    Toen ik deze morgen mijn computer opstartte, bleek de module 'Ontwikkelen' in Lightroom 2015 uitgeschakeld. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Mvg,
    Ruben

  • #2
    Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

    Het zou kunnen dat Lightroom denkt dat je geen geldig abonnement meer hebt.

    Je kan proberen af- en opnieuw aan te melden in de Creative Cloud application. Je kan ook proberen de slcache en slstore folders te hernoemen.
    Zie: https://helpx.adobe.com/lightroom/kb...htroom-55.html
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

      Daar wringt het schoentje dus. Ik had de proefversie voor 30 dagen en blijkbaar is deze nu verlopen. Wat zijn die 30 dagen snel gegaan. Nu krijg ik de optie om het te kopen voor 140 euro, lijkt mij wel wat veel. Hoe doen jullie dat hier op het forum? Hebben jullie allen Lightroom gekocht?

      Mvg,
      Ruben

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

        Ik heb Lightroom met Photoshop via de formule voor fotografen. Gedaan met zoeken naar een crack of serienummer... Ik ben er in ieder geval tevreden mee, zeker de combinatie met Photoshop.

        Tip: kies bij het bestellen voor het Engelstalige abonnement (link "Overstappen op Engelstalig lidmaatschap" onder de knop om de algemene voorwaarden te accepteren):

        Nederlands:
        Lidmaatschap van 1 jaar met maandelijkse betalingen — 12,09 € per maand, inclusief btw met een eenjarig contract

        Engels:
        Lidmaatschap van 1 jaar met maandelijkse betalingen — 10,88 € per maand, inclusief btw met een eenjarig contract
        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
        Mijn website: www.computerhersteller.be

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

          Gedaan met zoeken naar een crack of serienummer...
          Daar ben ik al heel lang mee opgehouden .

          Ik heb indertijd een standalone versie (inderdaad ong € 140) van LR 4 gekocht, en voor € 69 een upgrade naar 5.
          Nog geen nood aan versie 6 gehad, en zou in dat geval ook geen abonnement nemen (geen nood aan Photoshop).

          Wat je ook kiest, ik vind het programma zijn prijs dubbel en dik waard.

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjareltje Bekijk bericht
            Daar wringt het schoentje dus. Ik had de proefversie voor 30 dagen en blijkbaar is deze nu verlopen. Wat zijn die 30 dagen snel gegaan. Nu krijg ik de optie om het te kopen voor 140 euro, lijkt mij wel wat veel. Hoe doen jullie dat hier op het forum? Hebben jullie allen Lightroom gekocht?

            Mvg,
            Ruben
            Wel, Ruben/sjareltje,

            veel hangt van je ambities en plannen op gebied van fotografie.
            Huren zoals de CC versie loont als je nog een aantal jaar wil werken (ook steeds met de laatste versie), dan betaal je maandelijks een kleine som. Aankopen is voor beperkte tijd goedkoper, maar op de duur krijg je niet meer alle mogelijkheden, en als je van camera wijzigt wordt die laatste misschien niet meer ondersteund.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

              Bij CC heb je voor 144 euro per jaar steeds de laatste nieuwe versie van en Lightroom en Photoshop. (een jaarabonnement is een beetje goedkoper als per maand).
              Heb je geen PS nodig kun je inderdaad altijd opteren om een eenmalig standalone versie te kopen en hopen dat je niet elk jaar wil upgraden.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

                Brunov,


                Even een vraag.

                een Engels lidmaatschap betekend dat dan dat je de Engelstalige versie van de programma's moet downloaden ?

                Dit prijsverschil had ik ook al opgemerkt.

                Rexy
                Gino
                Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

                  Dat is het leuke: je kan gewoon de taal achteraf kiezen :-)
                  Ik heb op dit moment beide in het Engels staan, vooral voor Photoshop is dat handiger om zaken op te zoeken of tutorials te volgen.
                  Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                  Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                  Mijn website: www.computerhersteller.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

                    In tegenstelling tot Photoshop, waar de taal bv via de Preferences niet aanpasbaar is, kan dat voor Lightroom (bij mij is dat LR 6.4) ten alle tijde gebeuren:
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom Ontwikkelen uitgeschakeld

                      Je kan via de Creative Cloud app (onder Windows in ieder geval) wel de voorkeurstaal instellen voor de toepassingen.

                      Stel dat je de Engelse versie van Photoshop hebt en je zet de voorkeurstaal op Nederlands dan komt de Nederlandse Photoshop bij de beschikbare apps. Als je die dan (bij)installeert kan je in Photoshop via Edit - Preferences - Interface bij UI Interface kiezen voor Engels en Nederlands. Na herstart van Photoshop heb je dan de gekozen taal.

                      http://www.designeasy.co/2014/05/how...localized.html


                      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                      Mijn website: www.computerhersteller.be

                      Comment

                      Working...
                      X