Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop cursus portret retoucheren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Workshop cursus portret retoucheren

    Ik eigenlijk al een tijdje op zoek naar een workshop of opleiding over portret retouches. Vooral voor gevorderde technieken. Ik weet dat je op internet best veel kan vinden. Maar het kwalitatieve spul is meestal betalend. Weet iemand dus iets?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

  • #2
    Re: Workshop cursus portret retoucheren

    Betalend is niet altijd kwalitatief, en andersom ook natuurlijk.

    En 'portret' en 'portret' is ook twee. Beauty retouche (zoals in glamourmagazines) zal wat méér skills vragen dan de 'gewone', maar de basis blijft dezelfde.


    Je zoekt 'gevorderde" technieken...waaruit ik opmaak dat je de basistechnieken reeds onder de knie hebt. Dus ik zou zeggen: doe zo voort, want er is heus geen heilige graal.
    Portretretouche bestaat voor het grootste deel uit dodge & burn (gaat natuurlijk samen met de professionaliteit van fotograaf, model en visagie) en kleurcorrecties. Eventueel nog wat gekloon.

    Als je daar al eens mee verder oefent, zal je al een heel eind opschieten. Gratis workshops en gratis opleidingen...ik weet niet of dit nog van deze tijd is, maar kijk anders eens op fora, zoals retouchpro, daar kan je ook heel wat opsteken. Zo heb ik het ook vele jaren geleden geleerd: veel kijken en veel doen.

    Comment


    • #3
      Re: Workshop cursus portret retoucheren

      het hoeft idd niet gratis te zijn. wss niet duidelijk uitgelegd van mij, maar bedoelde dus eigenlijk niet online cursussen. Net zoals ik niet van eboeken hou verkies ik ook liever een docent van vlees en bloed Dat forum ga ik eens bekijken.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Workshop cursus portret retoucheren

        http://phlearn.com/ heb ik veel van geleerd.
        Het zijn geen bende prutsers die je iets proberen aan te smeren, dit zijn echte pros die dit soort werk betalend elke dag doen en weten hoe het moet.
        Hun werkmethoden worden haarfijn uitgelegd in hun pro workshops en cursussen.

        Comment


        • #5
          Re: Workshop cursus portret retoucheren

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          http://phlearn.com/ heb ik veel van geleerd.
          Het zijn geen bende prutsers die je iets proberen aan te smeren, dit zijn echte pros die dit soort werk betalend elke dag doen en weten hoe het moet.
          Hun werkmethoden worden haarfijn uitgelegd in hun pro workshops en cursussen.
          ja die ken ik, idd heel handige filmkes.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Workshop cursus portret retoucheren

            Er zijn van phlearn veel gratis videos te zien op youtube die meestal 1 aspect bespreken.

            Maar ze hebben ook pro videos en die duren gemiddeld 2 uur per "les" en zijn toch beter maar ook meer diepgaande.
            En de prijs ervan valt best nog mee. Meeste pro videos gaan rond de 100 dollar voor een set. Maar dan heb je wel voor 10 uur video.

            Comment


            • #7
              Re: Workshop cursus portret retoucheren

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Er zijn van phlearn veel gratis videos te zien op youtube die meestal 1 aspect bespreken.

              Maar ze hebben ook pro videos en die duren gemiddeld 2 uur per "les" en zijn toch beter maar ook meer diepgaande.
              En de prijs ervan valt best nog mee. Meeste pro videos gaan rond de 100 dollar voor een set. Maar dan heb je wel voor 10 uur video.
              ew dat van die pro video's wist ik niet. moet ik eens opzoeken. Ik vermoed dat dit via hun webstek zal zijn?
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Workshop cursus portret retoucheren

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                ew dat van die pro video's wist ik niet. moet ik eens opzoeken. Ik vermoed dat dit via hun webstek zal zijn?
                Hun site is http://phlearn.com ergens in de menu vind je het wel.
                Voor wie het niet ziet zitten om een heel pack aan te kopen kan ook de pro videos los nemen. Die kosten rond de 20 dollar dacht ik en zijn ongeveer 2 uur lang maar er zitten ook nog extras bij zoals pro fotos om mee te oefenen, brushes, actions, ...

                Comment

                Working...
                X