Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

    Hey,

    Een tijd terug kwam ik een handige website tegen.
    Ik kreeg niet direct toegang dus ik vulde mijn emailadres in voor de wachtrij...
    2 dagen later kreeg ik mijn activatie code.

    Je vult eventjes je gegevens in en geeft de pagina's door waar je je online foto stockeert.

    -500px
    -facebook
    -photobuchet
    -deviantart
    -1x
    -instagram

    En dan kan je ook manueel beelden uploaden.

    De website kamt het World wide web af naar foto's die van u kunnen zijn en meld deze aan u...

    Dan heb je een keuze je laat het zo. Of je kan ze via pixsy gaan aanklagen.

    voordeel:
    -je ziet waar je werk gebruikt wordt.
    -pixsy is zeer gebruiksvriendelijk.
    -gratis

    Nadeel:
    - hun dienst is gratis, tot ze geld ruiken.
    Bij elke gewonnen zaak of betaalde compensatie ontvang jezelf 50% van de fee. (maar onder het moto beter iets dan niks. En voor niks gaat de zon op is dit nog "menselijk")
    -Een zaak aanspannen in apenlanden is niet mogelijk. Zo waren er foto's van mij gepubliceerd in een russisch fotoblad. Helaas was dit een onbegonnen zaak.

    https://www.pixsy.com/
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

  • #2
    Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

    Ik geef er niet echt om dat mijn foto's gebruikt worden mits vermelding van mij of mijn online fotoarchief....


    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      Ik geef er niet echt om dat mijn foto's gebruikt worden mits vermelding van mij of mijn online fotoarchief....


      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      Ook niet als er iemand zijn logootje onderzet en beweert dat het zijn werk is?
      Of een bedrijf dat uw foto gebruikt voor zijn bedrijf te promoten?
      Of een organisatie waar jij niet achter hun standpunt staat dat die een foto gebruikt en je naam eraan linkt?
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
        Ook niet als er iemand zijn logootje onderzet en beweert dat het zijn werk is?
        Of een bedrijf dat uw foto gebruikt voor zijn bedrijf te promoten?
        Of een organisatie waar jij niet achter hun standpunt staat dat die een foto gebruikt en je naam eraan linkt?
        Ik zeg er toch bij mét vermelding, gans dat gedoe rond auteursrecht.....
        Ik heb daar onlangs eens lang en hard over nagedacht...
        ik heb graag feedback en deel graag mijn foto's, geef ook graag tips aan mensen die zoekende zijn (karma en al)
        En als je je werk wegstopt en een soort verbod opzet in de huidige mediagerichte wereld dan overdrijf je denk ik....
        haal jij veel geld op met je foto's?? Ik bedoel dan foto's die je genomen hebt uit jouw eigen overweging (niet in opdracht)
        Ik niet namelijk, nu zijn mijn foto's en mijn fotografie vrijer, hopelijk krijg ik ooit eens de eer dat iemand ze gebruikt en mij vernoemd...
        Dan zullen mijn foto's nog meer betekenis krijgen en niet angstvallig achter slot en grendel zitten....

        Ik hoor graag wat iedereen van deze gedachtengang vind

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Ik zeg er toch bij mét vermelding, gans dat gedoe rond auteursrecht.....
          Ik heb daar onlangs eens lang en hard over nagedacht...
          ik heb graag feedback en deel graag mijn foto's, geef ook graag tips aan mensen die zoekende zijn (karma en al)
          En als je je werk wegstopt en een soort verbod opzet in de huidige mediagerichte wereld dan overdrijf je denk ik....
          haal jij veel geld op met je foto's?? Ik bedoel dan foto's die je genomen hebt uit jouw eigen overweging (niet in opdracht)
          Ik niet namelijk, nu zijn mijn foto's en mijn fotografie vrijer, hopelijk krijg ik ooit eens de eer dat iemand ze gebruikt en mij vernoemd...
          Dan zullen mijn foto's nog meer betekenis krijgen en niet angstvallig achter slot en grendel zitten....

          Ik hoor graag wat iedereen van deze gedachtengang vind

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          Ik laat graag mijn werk zien...
          Iedereen mag het zien.
          Als ze mij vragen " kunnen we uw foto gebruiken voor dit of dat?" dan heb ik een keuze...
          Ongevraagd iets gebruiken is onrespectvol.
          Mensen die foto's gebruiken om dan te zeggen dat dit hun werk is. Die mogen van mij bloeden.
          Mensen die foto's ongevraagd een foto gebruiken en hierdoor nog een geld verdienen. Die kunnen dan langs de kassa passeren.

          Het komt erop neer het is op zen minst een vraag waard.

          Nu op je vraag verdien je geld met de foto's die je in je vrije tijd neemt.
          Niet altijd. Maar bij veel beelden die gemaakt zijn als pro. Heb ik een afspraak dat ik deze mag gebruiken voor mijn website/forum/facebook/instagram.
          Door Pixsy kan ik voor deze mensen uitkijken of hun werk niet misbruikt wordt.

          Je zegt ook dat je ooit eens de eer wilt krijgen voor je gebruik...
          Wie weet is dit al niet gebeurd.
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment


          • #6
            Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

            interessant.

            ik heb onlangs, via google image searc of zoiets, een foto van me ontdekt op een canadese commerciële site. uiteraard zonder bronvermelding
            ben er nog niet achter gegaan, maar vind dit eigenlijk niet kunnen.

            zal de link eens bekijken.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              ...
              Ik niet namelijk, nu zijn mijn foto's en mijn fotografie vrijer, hopelijk krijg ik ooit eens de eer dat iemand ze gebruikt en mij vernoemd...
              Dan zullen mijn foto's nog meer betekenis krijgen en niet angstvallig achter slot en grendel zitten....
              Kan ik volgen....
              Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

              Comment


              • #8
                Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                interessant.

                ik heb onlangs, via google image searc of zoiets, een foto van me ontdekt op een canadese commerciële site. uiteraard zonder bronvermelding
                ben er nog niet achter gegaan, maar vind dit eigenlijk niet kunnen.

                zal de link eens bekijken.
                heb bepaalde titels van mijn foto's ingegeven op google search bij wijze van probeersel
                en die komen er toch niet op,
                of doe ik het verkeerd?
                het is niet de bedoeling dat ze klakkeloos gebruikt worden zonder vermelding, maar dit kom je tegen wat je ook doet...
                tenzij op fotografen hun websites, die zijn beveiligd of zoiets, dat begrijp ik beter, die moeten met die foto's hun brood verdienen
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                  Als ik op google search mijn volledige naam ingeef en op afbeeldingen zoek vind ik heel veel van mijn foto's terug, ook op sites waar ik nooit geweest ben.
                  Het is een beetje onbegonnen werk om daar iets aan te doen.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    heb bepaalde titels van mijn foto's ingegeven op google search bij wijze van probeersel
                    en die komen er toch niet op,
                    of doe ik het verkeerd?
                    ...
                    Ik denk dat je met die google search een eigen exemplaar van je foto naar de zoekbalk moet slepen ....dan gaat ie op zoek naar gelijkaardige exemplaren op het net.....
                    Correct me if i'm wrong
                    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                      is het eenvoudigste op het web niet gewoon enkel in beperktere resolutie te delen + eventueel watermerk in de hoek (ik weet dat je dat ook wel nog wegkrijgt, maar je naam zal dan nog steeds vermeld zijn op foto's die gewoon 'rondzweven' naar andere uithoeken van het web)?

                      Comment


                      • #12
                        Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                        is het eenvoudigste op het web niet gewoon enkel in beperktere resolutie te delen + eventueel watermerk in de hoek (ik weet dat je dat ook wel nog wegkrijgt, maar je naam zal dan nog steeds vermeld zijn op foto's die gewoon 'rondzweven' naar andere uithoeken van het web)?
                        Doe ik ook op die manier.
                        Dan hebben ze een kleine versie, die ze wellicht wel in een online magazine kunnen publiceren, waar ze niets aan zullen verdienen... Maar ze kunnen hem niet op groot formaat ergens afdrukken aan goeie kwaliteit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                          Eigenlijk nog nooit gekeken of er gebruikt gemaakt word van mijn foto's...

                          Comment


                          • #14
                            Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                            och, en als ze hem gebruiken.... sofam en die zaken.. ze beginnen er niet aan of er moet ik geldgewin aan zijn ( zelf meegemaakt ) , voor ne site op nen blog : noppes, ne facebook enzo... noppes.
                            Wel als ge een politieke partij kunt... of een grotere firma... want dan kan het kassa zijn

                            Comment


                            • #15
                              Re: PIXSY: bescherm je werk tegen digitale diefstal

                              Ingeschreven en één foto ontdekt die zonder mijn weten gebruikt wordt om reclame te maken. Koppel dat er op staat wist ook van niks.

                              Benieuwd hoe ze het oplossen bij pixsy.

                              Het minste dat ze kunnen doen is vragen of ze een foto mogen gebruiken.
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X