Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carnaval Oilsjt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Carnaval Oilsjt




    Carnaval Aalst @her best by Tim Delmoitie Photography, on Flickr

    Gisteren in de stad waar ik woonachtig ben, naar de enige echte carnaval van België gaan kijken: Oilsjt carnaval!
    We konden het tijdens de stoet nog drooghouden en af en toe kwam zelfs de zon piepen. Deze was een beeld dat ik jullie niet wou onthouden en 'onze carnaval' zo typeert: veel kleurenpracht, beeldmooie kostuums en wagens. En in deze compositie kwam alles wat bij elkaar...

    Thanks 4 watching!

    Nikon D7100 @70mm (Tamron 70/200 f/2.8) - ISO 200 - f/4 - 1/1000s
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Carnaval Oilsjt

    Oei, geen reacties? Dan plaats ik eens iets niet in het beginnersforum
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

    Comment


    • #3
      Re: Carnaval Oilsjt

      het evenementen onderdeel heeft niet zo heel veel bezoekers, laat staan mensen die reageren...
      Je moet soms wat meer geduld hebben voor een reactie komt

      Ik heb niet veel ervaring met dit soort beelden maar zoals je zelf al aangaf is dit een leuk beeld met veel kleuren, goed van scherpte en compositie...

      niet erg iets op aan te merken

      Jonas
      WWW.JOPIX.BE
      Just one click away...

      Comment


      • #4
        Re: Carnaval Oilsjt

        mooi...
        typisch beeld wat je met een kwaliteitscarnaval kunt verwachten.
        Dit beeld is door zijn compo, juiste scherpdiepte, moment en kleuren meer dan een registratie.
        Knap werk...
        Hopelijk krijgen we nog meer te zien!
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: Carnaval Oilsjt

          Na Aalst komt Ninove en dan hoop ik dat ik tot hetzelfde van u kom. Uw foto vertelt namelijk wat carnaval is, kleur, een tof onderwerp uitgebeeld door een wagen en de muziek maar ja dit laatste is niet te vatten in een foto.

          Comment


          • #6
            Re: Carnaval Oilsjt

            je hebt een mooi standpunt, goede scherpte, mooie kleuren. De met carnaval te verwachte drukte is door de beperkte DOF niet storend maar draagt bij tot het verhaal.

            Comment


            • #7
              Re: Carnaval Oilsjt

              Zwijg mij van Beginnershoek (waar jij ook niet in thuis hoort ;-) ).
              Mooie foto, al op Facebook gezien, de kleuren, de scherptediepte, alles goed uitgebuit.
              Facebook is misschien een reden dat er minder commentaar komt van bekenden.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Carnaval Oilsjt

                Carnaval is niet mijn ding en je zal er mij ook nooit zien. Deze foto toont wel hoe carnaval is. Alles is goed gedaan hoewel ik toch twijfel over die paraplu linksonder. Croppen zou ik toch eens proberen. Groetjes Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Carnaval Oilsjt

                  bloedhekel aan carnaval hier, niet dat ik er iets tegen heb zolang ik maar niet moet mee)doen. Af en toe moet je idd wat geduld hebben in dit forum stuk. Ik vind het een hele goeie foto, geeft goed weer wat een stoet moet zijn. buiten de gekleurde lamellen is er links niet meteen iets wat bijdraagt aan de foto. Hij had nog sterker geweest als je wat meer rechts had gehad. Al eens een 1:1 crop uitgeprobeerd? Dan ben je meteen van die paraplu verlost.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Carnaval Oilsjt

                    1:1 crop komt niet goed uit, want dan moet ik te veel opgeven. Ik ga wel eens proberen om de paraplu weg te croppen en hopelijk verlies ik dan niet te veel van de sfeer.

                    Bedankt voor de commentaren en opmerkingen!
                    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                    Mijn fotoalbums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Carnaval Oilsjt

                      Paraplu zeker niet wegcroppen! Het is een herhaling van de kleuren die elders al in de foto zitten en heeft wel degelijk een meerwaarde.

                      Gr, V.
                      http://www.catchlight.be
                      Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                      https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                      Comment


                      • #12
                        Re: Carnaval Oilsjt

                        Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                        Oei, geen reacties? Dan plaats ik eens iets niet in het beginnersforum
                        Deze hoorde volgens mij ook niet in beginnershoek. Niet dat het van mij hoeft, maar reacties komen ook vaak door reacties te geven. Ik zou hier ook graag wat meer reacties en liefst met gemeende feedback zien. En daar kunnen we enkel zelf voor zorgen door zelf reacties te geven.

                        Comment

                        Working...
                        X