Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies over externe micro's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies over externe micro's

    Dag allemaal,

    Ik probeer af ten toe wat te filmen, zowel met mijn DSLR als met mijn videocamera. Ik vraag me af wat een goede externe microfoon is die ik zowel met mijn DSLR als met mijn videocamera kan gebruiken.

    Mijn voornaamste eisen zijn dat de micro sterk directioneel moet zijn en dus het geluid van het onderwerp veel sterker moet oppikken dan die van de omgeving. Daarnaast mogen mechanische geluiden van de camera niet te horen zijn. Ik dacht dat dit vrij standaard vereisten waren, maar mijn eerste ervaring met een externe micro is desastreus afgelopen. Ik heb een Rode Videomic Go gekocht. Deze geeft zéér slechte resultaten: directioneel kan je hem amper noemen terwijl alle mechanische geluiden super hard doorkomen, véél meer dan bij de interne microfoons van de camera's het geval is. Dat moet je als externe microfoon maar presteren.

    Daarom stel ik de vraag hier maar een keer: hebben jullie ervaring met externe microfoons, welke zijn goed, welke doen wat ik zoek?

    Groetjes
    Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17
Working...
X