Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

    23 januari, mistige ochtend, heb vooral onthouden dat er bijna geen contrast meer in de beelden zit in dergelijke weersomstandigheden.
    Terug toegevoegd via Lightroom.








  • #2
    Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

    Mijn voorkeur gaat ongetwijfeld naar foto 1. Wat me opvalt is dat geen enkele horizon recht staat. Bovendien zie ik op de laatste foto vooral ruggen.
    Jij hebt al betere foto's gemaakt collega sportfotograaf
    Enfin, dat zijn mijn indrukken. Ben benieuwd naar andere meningen.

    Comment


    • #3
      Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

      Wel mooi licht in de foto's.
      Voor mij heeft de tweede het meeste actie.
      En ik ben ook niet zo voor deze scheefstand. Soms kan het wel eens werken maar voor mij hier niet.
      I put the sexy in dyslexia

      Comment


      • #4
        Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

        Bedankt voor de reacties, dat scheef staan is een persoonlijke voorkeur hoor.
        Zolang het totaalbeeld maar in balans blijft. Bij de eerste was het inderdaad maar een kleine moeite geweest recht te zetten.
        De andere beelden stonden al wat scheef in het .raw bestand. Maar je hebt soms zo van die foto's waar alle palen, latten, en omheining rondom, wat je ook doet, er altijd iets scheef blijft staan. In zo'n geval zet ik de boel op z'n geheel nog meer scheef. Mijn volgende post gaat weer recht zijn (van vorige week in de gietende regen).

        Comment


        • #5
          Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

          Mooie sfeer en actie: 2-1-3 is mijn volgorde. Het scheef zetten zou ik niet te veel toepassen.
          Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

          Comment


          • #6
            Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

            Door de mist heb je toch heel mooi licht in je foto's, vind ik (cf. het haar van de jonge spelertjes).
            Je hebt er zelf ook genoeg contrast in gestoken.
            In tegenstelling tot een aantal van m'n voorgangers vind ik de schuine compo's hier wel goed werken, alleen niet bij foto 1.
            Foto 1 zou ik dus rechtzetten (staat toch maar een heel klein beetje schuin en je hebt er voldoende ruimte voor).
            Foto 2 en 3 mogen van mij gerust zo schuin staan
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

              Dat scheef zetten wordt wel eens toegepast bij vooral racewagens om de snelheid meer te accentueren maar hier past het niet vind ik. Vooral bij foto 3 komt het heel onnatuurlijk over.

              Comment


              • #8
                Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

                Precies.
                Racebanen hebben wel eens hellingen en afdalingen, maar een voetbalveld is vlak.

                Vaak worden situaties scheef gezet omdat ze er waterpas niet mooi uit zien. Dan wordt de dynamiek van het lijnenspel gebruikt om het kijken aangenamer te maken.
                Met een situatie als voetbal, waar de lijnen totaal niet belangrijk zijn, maar het onderwerp wel, is het storend om de foto scheef te zetten.
                Smaken verschillen daarin natuurlijk.

                Foto 1 is erg mooi qua belichting! Een lager standpunt en iets krapper uitsnijden had deze nóg beter gemaakt.
                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

                Comment


                • #9
                  Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

                  Ik ben ook niet echt fan van de scheve horizon. Smaken verschillen zoals gezegd daar wel in. Bij wielrennen durft ik de renner al wel eens horizontaal te zetten omdat je dan een dynamischer beeld hebt, al vind ik dat bij voetbal eerder vreemd. Ik vind foto 1 heel mooi zoals hierboven gezegd, maar ook Foto 2 vind ik echt een hele mooie als je deze moest kunnen rechtzetten. Het plezier spat er zo van a!
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: 23/01/2016: FC Merelbeke C - KFC Edeboys A

                    Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                    Precies.
                    Racebanen hebben wel eens hellingen en afdalingen, maar een voetbalveld is vlak.
                    Niet in de reeksen waar ik kom hoor, je zou eens moeten zien op welke patattenvelden we soms terecht komen :-D

                    Bedankt voor alle reacties. Hier steek ik zoals altijd iets van op.

                    Comment

                    Working...
                    X