Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell xps 15

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell xps 15

    Iemand hier die reeds een Dell XPS 15 heeft (de zogenaamde Macbook Pro killer)?
    Ervaringen?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Dell xps 15

    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Iemand hier die reeds een Dell XPS 15 heeft (de zogenaamde Macbook Pro killer)?
    Ervaringen?
    Qua looks zijn er geen killers, en het zijn appels met peren vergelijken. OS X vs Windows (10).
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

    Comment


    • #3
      Re: Dell xps 15

      Het gaat mij niet zo zeer over het os, dan wel de hardware.

      Sent from my D6503 using Tapatalk
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Dell xps 15

        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
        Het gaat mij niet zo zeer over het os, dan wel de hardware.

        Sent from my D6503 using Tapatalk
        Idem dito, geen enkele andere fabrikant evenaart de kwaliteit van de Macbooks... maar je betaalt er ook de prijs voor ;-)
        Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

        Comment


        • #5
          Re: Dell xps 15

          Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
          Idem dito, geen enkele andere fabrikant evenaart de kwaliteit van de Macbooks... maar je betaalt er ook de prijs voor ;-)
          Wel eigenlijk is de hardware in de Dell beter dan de Macbook. Het scherm (4K) wordt trouwens ook aanzien als beter dan een retina.
          Maar de Macbook moet dringend geupdate worden, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk.

          Wat prijs betreft is er trouwens niet zo veel verschil. Voor een goed uitgerust XPS tel je ook rond de 2400 euro neer.

          De reviews zijn allemaal zeer positief, en hij wordt dus niet voor niets de macbook killer genoemd.

          Zie bvb:
          Lisa Gade reviews the Dell XPS 15 “Infinity” model 9550 notebook, released in the fall of 2015. This is a major redesign of the XPS 15 that mirrors the 2015 ...

          Lisa Gade compares the Dell XPS 15 Infinity edition and the 15” Retina MacBook Pro. Check out our video review of the Dell XPS 15 Infinity at: https://www.yo...
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Dell xps 15

            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
            Iemand hier die reeds een Dell XPS 15 heeft (de zogenaamde Macbook Pro killer)?
            Ervaringen?
            Ik kocht deze week 2 toestellen, de Dell XPS 15 9550:

            Intel Core i7-6700hq
            16Gb DDR4
            512Gb SSD
            Nvidia GeForce GTX 960m
            15.6" 4K Touchscreen

            Prijs: 2340€ incl BTW

            En nog een HP ZBook Studio G3 Mobile Workstation:

            Intel Xeon E3-1505MV5
            32Gb DDR4
            512Gb HP Turbo Drive Z
            Nvidia Quadro M1000M
            15.6" 4K

            Prijs: 2780€ incl BTW (wel launch-promo)

            Macbook-killer of niet, qua specs niet te evenaren (momenteel) door de Macs, en design interesseert mij geen hol. Ik heb 2 Macbook Pro's gehad en niks anders dan problemen er mee. Mijn HP Elitebook heeft 6 jaar mee de baan op geweest in alle omstandigheden en mij nooit in de steek gelaten

            De eerste ervaringen met zowel de Dell als HP zijn positief, al gebruik ik het touchscreen op de Dell niet.
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

            Comment


            • #7
              Re: Dell xps 15

              Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
              Intel Core i7-6700hq
              16Gb DDR4
              512Gb SSD
              Nvidia GeForce GTX 960m
              15.6" 4K Touchscreen

              Prijs: 2340€ incl BTW
              Exact de config die ik op het oog heb. Touchscreen is voor mij ook niet belangrijk. Hou m'n scherm liever proper.
              Hoe is het met de fans? Hoor je ze onder zware belasting?
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Dell xps 15

                Eerst en vooral ik ben geen Mac addict, zelf werk op een Surface 3 (privé) en HP Elitebook Folio (werk). Heb hier nog een Mac Mini staan, maar die is te traag voor LR geworden.

                Met hardware was ik een beetje het verkeerde pad ingesprongen, ik had het meer over de uitwendige uitstraling van de Macbooks.
                Qua hardware componenten is het al altijd zo geweest dat Apple achter liep, behalve de Retina's daar hadden ze wat voorsprong, wat ze nu ook niet meer hebben met de 4K, maar hun iMacs hebben ondertussen 5K, dus ik verwacht dat dit ook naar hun Macbooks zal over sijpelen.
                Nu het gaat vooral wat Apple doet met de hardware en ze slagen er toch altijd in om met lagere specs betere resultaten te behalen, zowel op Mac, iPhone als iPads, dankzij hun OS die specifiek op die hardware is ontwikkeld.
                Moet wel toegeven dat de laatste jaren de Macbooks qua kwaliteit ingeboet hebben, want ik hoor te vaak verhalen over Macbooks die plots rare fenomenen tonen: batterijen die zwellen, koelingsproblemen,...

                Nu vraag ik mij af wat 4K op een 15,6" scherm oplevert. Mijn Surface heeft 2K en ik ben toch blij als hij op een 25" (2560x1440) scherm hangt want die resolutie is veel te hoog voor zo'n klein scherm.

                En echte lichtgewichten zijn het ook niet de 2 configuraties hierboven, is toch ook wel een factor die een rol speelt bij de keuzen van een Macbook.
                Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                Comment


                • #9
                  Re: Dell xps 15

                  Grootste voordeel van de Dell is dat je makkelijk de HD of SSD zelf kan vervangen.
                  Ik doe dit om de 2 jaar.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dell xps 15

                    Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                    Nu het gaat vooral wat Apple doet met de hardware en ze slagen er toch altijd in om met lagere specs betere resultaten te behalen, zowel op Mac, iPhone als iPads, dankzij hun OS die specifiek op die hardware is ontwikkeld.
                    ...
                    sja .. als men dat soort lulkoek gelooft dan is de aarde idd plat ... sinds de debacle van de Motorola cpu's (wat al geen hoogvliegers waren, behalve in de reclame dan..) is de hardware overal ongeveer hetzelfde hoor .. behalve dat die bij sommigen in een hele dure doos zit .. het Bose syndroom .. nu ja, religie is altijd ergens bedriegelijk .. LOL !
                    Last edited by Guest41; 7 februari 2016, 11:12.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dell xps 15

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Grootste voordeel van de Dell is dat je makkelijk de HD of SSD zelf kan vervangen.
                      Ik doe dit om de 2 jaar.
                      .. en wat zou de reden daarvoor dan wel moeten zijn ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dell xps 15

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        .. en wat zou de reden daarvoor dan wel moeten zijn ?
                        Omdat de technologie evolueert, na 2 jaar koop je een veel grotere/snellere schijf dan nu.
                        Een systeem "op de groei" kopen is niet goedkoop (ik veronderstel dat de sommen hierboven vermeld niet privé betaald worden ).
                        Dell gebruikt standaard onderdelen en geeft volledige documentatie, Apple is daar m.i. niet voor gekend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dell xps 15

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Omdat de technologie evolueert, na 2 jaar koop je een veel grotere/snellere schijf dan nu.
                          Een systeem "op de groei" kopen is niet goedkoop (ik veronderstel dat de sommen hierboven vermeld niet privé betaald worden ).
                          Dell gebruikt standaard onderdelen en geeft volledige documentatie, Apple is daar m.i. niet voor gekend.
                          Je weet toch dat je argument knudde is ? Uw nieuwe "snellere" harde schijf gaat niet sneller dan de SATA II resp SATA III standaard hoor en in de meeste gevallen halen de SSD schijven niet eens de SATA III snelheid, verre van zelfs, behalve dan misschien in de text op het "pakske" .. Voor klassieke "spinner" HD is het verhaal nog een heel stuk slechter.

                          maar je hebt wel gelijk dat met een "open" systeem de vervanging, aanbouw van HW een stuk gemakkelijker en vlotter verloopt.
                          (mijn DIY "hoofdPC" werd zo aan een upgrade onderworpen om van een P7P55 mobo met I7-870 cpu naar een Z97-A met I7-4790 cpu te gaan zonder het minste probleem, al de rest bleef gelijk. Helaas was mijn SSD controller niet compatibel met Haswell .. )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dell xps 15

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Exact de config die ik op het oog heb. Touchscreen is voor mij ook niet belangrijk. Hou m'n scherm liever proper.
                            Hoe is het met de fans? Hoor je ze onder zware belasting?
                            Afgelopen weekend beide toestellen op de 'pijnbank' gelegd en beide zijn vrij stil.
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment

                            Working...
                            X