Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My Tracks verdwijnt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My Tracks verdwijnt

    Wandel- of fietsracks opnemen met My Tracks was vrij simpel op de Android-smartphones.
    Vanaf 30 april 2016 niet meer te gebruiken.
    Welke zijn eenvoudige alternatieven voor gebruik op Android?

    (Zelf ben ik een iphone-gebruiker, en uiterst tevreden met 'Galileo' om tracks te recorden, importeren, exporteren.
    Maar zo nu en dan vragen mijn wandelmaatjes om hulp voor hun Android-toestellen.
    't Zou fijn zijn om ze te kunnen verder helpen )

  • #2
    Re: My Tracks verdwijnt





    Is maar een greep wat Google vond.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: My Tracks verdwijnt

      Ik gebruik voor te wandelen osmand

      Comment


      • #4
        Re: My Tracks verdwijnt

        Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
        Is inderdaad top qua navigatie èn volledig gratis, èn off line te gebruiken.
        Laatst nog gebruikt op La Palma en werkelijk de allerkleinste (wandel)paadjes staan er op .
        Maar TS wil wandel- en/of fietstracks vastleggen, en dat heb ik nog niet geprobeerd met OSM, maar dat zal ook wel voorzien zijn zeker (?).

        PS Wat ik wel nog niet gevonden is het volgende. Je kan "slechts" 10 kaarten downloaden. Wanneer ik dat gedaan heb en ik wil bvb. eens een ander land downloaden dan lukt dat niet meer, ook al verwijder je een paar kaarten.
        Het is precies of eens dat je ooit 10 kaarten gedownload hebt het gedaan is.
        Wat ik nu doe in dit geval, is OSM volledig verwijderen van smartphone en/of tablet, opnieuw installeren, en dan kan ik terug 10 kaarten downloaden.
        Een beetje omslachtig, maar ik vind voorlopig niet hoe het anders kan.
        Last edited by Guest17; 5 februari 2016, 14:16.

        Comment


        • #5
          Re: My Tracks verdwijnt

          ViewRanger ooit eens getest en was behoorlijk accuraat, vergeleken met mijn Garmin outdoor toestel.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: My Tracks verdwijnt

            Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
            ViewRanger ooit eens getest en was behoorlijk accuraat, vergeleken met mijn Garmin outdoor toestel.
            Heeft Viewranger ook alle kaarten van alle landen ?
            OSM is ook vééél beter dan de Garmin kaarten op mijn GPSmap 60c.
            Naar het schijnt zouden de gratis BaseCamp kaarten van Garmin stukken beter zijn dan de Mapsource-kaarten.
            Bij onze volgende trip naar La Palma over enkele weken ga ik die BaseCamp-kaart (als die al bestaat van La Palma, moet ik nog uitzoeken) er eens opzetten, zodat ik kan vergelijken met OSM.

            Comment


            • #7
              Re: My Tracks verdwijnt

              Oruxmaps werkt ook met OSM kaarten.
              Op mijn Garmin Edge staat voor het fietsen met de koersvlo OpenFietsmap en voor het mountainbiken gebruik ik die ook vaak, enkel als ik diep in het bos ga (Vlaamse en Waalse Ardennen) dan gebruik ik de Topo kaart van Garmin, welke toch meer offroad paden kent dan OpenMTBmap of OpenFietsmap.

              Wat bedoel je met Basecamp en Mapsource Kaarten? Beiden zijn software van Garmin om de kaarten te kunnen lezen van o.a. Garmin.
              Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

              Comment


              • #8
                Re: My Tracks verdwijnt

                Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                Oruxmaps werkt ook met OSM kaarten.
                Op mijn Garmin Edge staat voor het fietsen met de koersvlo OpenFietsmap en voor het mountainbiken gebruik ik die ook vaak, enkel als ik diep in het bos ga (Vlaamse en Waalse Ardennen) dan gebruik ik de Topo kaart van Garmin, welke toch meer offroad paden kent dan OpenMTBmap of OpenFietsmap.

                Wat bedoel je met Basecamp en Mapsource Kaarten? Beiden zijn software van Garmin om de kaarten te kunnen lezen van o.a. Garmin.
                Had ergens op het GPSforum van Notter gelezen dat wanneer je niet meer aan recente kaarten kan geraken voor oudere toestellen je altijd verder kan BaseCamp ipv met Mapsource.
                De laatse CityNavigatorkaarten voor een oude GPS die ik nog heb (SP2610) werden uitgebracht in 2009 al ik het goed voor heb.
                Als ik dus recenter kaartmateriaal wil, zou ik BaseCamp moeten gebruiken wist men me te vertellen !? (meer weet ik er niet van, want nog niet geprobeerd).
                Maar sedert wij een vaste GPS in de wagen hebben wordt die SP2610 nauwelijks nog gebruikt, misschien moet ik deze SP2610 toch maar gaan afdanken (zal met spijt in hart zijn, want ik betaalde die in de jaren stillekes nog 1.500 euro en hij werkt nog perfect, zij het met 6 jaar oude kaarten).

                Comment


                • #9
                  Re: My Tracks verdwijnt

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Had ergens op het GPSforum van Notter gelezen dat wanneer je niet meer aan recente kaarten kan geraken voor oudere toestellen je altijd verder kan BaseCamp ipv met Mapsource.
                  De laatse CityNavigatorkaarten voor een oude GPS die ik nog heb (SP2610) werden uitgebracht in 2009 al ik het goed voor heb.
                  Als ik dus recenter kaartmateriaal wil, zou ik BaseCamp moeten gebruiken wist men me te vertellen !? (meer weet ik er niet van, want nog niet geprobeerd).
                  Maar sedert wij een vaste GPS in de wagen hebben wordt die SP2610 nauwelijks nog gebruikt, misschien moet ik deze SP2610 toch maar gaan afdanken (zal met spijt in hart zijn, want ik betaalde die in de jaren stillekes nog 1.500 euro en hij werkt nog perfect, zij het met 6 jaar oude kaarten).
                  City Navigator 2011.3 is de laatste die nog onder Mapsource draait, ik gebruik die nog af en toe om wat routes te tekenen, als ik er 100% zeker van ben dat ik op de weg wil blijven. OpenFietsMap kent ook jaagpaden, maar die zijn niet altijd koersfiets-vriendelijk ;-)
                  Ik heb geen kaarten die niet onder Mapsource draaien, de nieuwste Topo kaart zou excl. voor Basecamp zijn, maar ik ben bij de oude gebleven, daar ik die niet zo vaak meer gebruik, en OpenFietsMap meestal ruimschoots voldoet. Voor het volgen van een track speelt het niet zo'n rol of de kaart up to date is of niet, maar als je zelf gaat verkennen op basis van de kaart dan is zo'n up-to-date kaart wel héél handing :-p
                  Ik gebruik Basecamp naast Mapsource, tekenen van een route/track doe ik meestal in MS en BC heeft wat toffe hulpmiddelen die in MS ontbreken, wat logisch is want MS is sinds 2011 niet meer geupdate.
                  Alle OSM kaarten (OpenStreetMap, OpenFietsMap en OpenMTBmap) werken perfect met Mapsource en zijn ook te gebruiken in Basecamp.
                  Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                  Comment


                  • #10
                    Re: My Tracks verdwijnt

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Is inderdaad top qua navigatie èn volledig gratis, èn off line te gebruiken.
                    Laatst nog gebruikt op La Palma en werkelijk de allerkleinste (wandel)paadjes staan er op .
                    Maar TS wil wandel- en/of fietstracks vastleggen, en dat heb ik nog niet geprobeerd met OSM, maar dat zal ook wel voorzien zijn zeker (?).
                    [/B]
                    Tracks vastleggen is geen probleem met Osmand

                    Comment


                    • #11
                      Re: My Tracks verdwijnt

                      Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                      City Navigator 2011.3 is de laatste die nog onder Mapsource draait, ik gebruik die nog af en toe om wat routes te tekenen, als ik er 100% zeker van ben dat ik op de weg wil blijven. OpenFietsMap kent ook jaagpaden, maar die zijn niet altijd koersfiets-vriendelijk ;-)
                      Ik heb geen kaarten die niet onder Mapsource draaien, de nieuwste Topo kaart zou excl. voor Basecamp zijn, maar ik ben bij de oude gebleven, daar ik die niet zo vaak meer gebruik, en OpenFietsMap meestal ruimschoots voldoet. Voor het volgen van een track speelt het niet zo'n rol of de kaart up to date is of niet, maar als je zelf gaat verkennen op basis van de kaart dan is zo'n up-to-date kaart wel héél handing :-p
                      Ik gebruik Basecamp naast Mapsource, tekenen van een route/track doe ik meestal in MS en BC heeft wat toffe hulpmiddelen die in MS ontbreken, wat logisch is want MS is sinds 2011 niet meer geupdate.
                      Alle OSM kaarten (OpenStreetMap, OpenFietsMap en OpenMTBmap) werken perfect met Mapsource en zijn ook te gebruiken in Basecamp.
                      Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                      Tracks vastleggen is geen probleem met Osmand

                      https://youtu.be/CQUilpP9uek
                      Allebei bedankt voor de info .

                      Comment


                      • #12
                        Re: My Tracks verdwijnt

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Naar het schijnt zouden de gratis BaseCamp kaarten van Garmin stukken beter zijn dan de Mapsource-kaarten.

                        ???????????? Basecamp kaarten en Mapsource kaarten? Nooit van gehoord. Ik heb hier beide pakketten en beiden gebruiken dezelfde kaarten (ze staan ook maar 1 keer op mijn PC). Wat betreft tracks is een GPS natuurlijk het gemakkelijkst om alles op te slaan.

                        Afhankelijk van de streek of het land zijn de OSM of OCM kaarten haast perfect. Niet vergeten dat de info op de kaarten mede door de gebruikers up-to-date gehouden wordt zie je dus iets dat veranderd is geef het dan door.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: My Tracks verdwijnt

                          Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                          City Navigator 2011.3 is de laatste die nog onder Mapsource draait,
                          Vreemd dat CN Europe NTU2016.1 toch perfect werkt in Mapsource.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: My Tracks verdwijnt

                            Ik zoek wel degelijk naar applicaties waarbij je een gewandelde route kan opnemen.
                            Bij Osmand lees ik die mogelijkheid wel, maar in mijn gedownloade versie zie ik die mogelijkheid niet.
                            Is het alleen mogelijk met de betaalversie?

                            Comment


                            • #15
                              Re: My Tracks verdwijnt

                              Gaat wel maar je moet wel bij de instellingen naar plugins gaan en 'trip recording' aanzetten. Bij mij staat het in het engels, in het nederlands 'spoor registreren'. In die youtube link wordt het trouwens getoond op 4min30. Ik heb ook geen betalende versie.

                              Comment

                              Working...
                              X