Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegdromen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wegdromen

    De horizon tegemoet... Ik hou van de Caraïben, zowel op land als onder water, maar een echt langere tocht op het water van eiland tot eiland staat nog op mijn bucketlist. Maar enkel als het met zoiets kan zijn, niet op één van die drijvende mastodonthotels graag



    Sail away

    by Wim Bollein, on Flickr

    Sony a6000 ; E 55-210 ; ISO 200 ; F/9 ; 1/800 sec ; 210mm

  • #2
    Re: Wegdromen

    Mooie compo maar het lijkt mij dat contrast en saturatie wat hoog zijn.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Wegdromen

      Lijkt mij ook iets te sterk gesatureerd in het blauw. Indien je er echter een droom voor ogen had, is dat helblauwe wel te begrijpen. Maar dan zijn de contrasten weer aan de harde kant.
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • #4
        Re: Wegdromen

        Inderdaad, het water is wel erg blauw.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Wegdromen

          vind het blauw ook wel te fel en denk dat wanneer je het desatureert, dat het schip ook beter tot zijn recht gaat komen?
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

          Comment


          • #6
            Re: Wegdromen

            Het is nu nochtans een waarvan ik met de hand op hart kan zeggen: SOOC. Niet dat dat veel wil zeggen natuurlijk, mss deels als oorzaak het uur? Dat zal het harde contrast wel verklaren. Het blauw van het water... mmm, is wat het is ze. Als je een foto van enkele dagen geleden opnieuw bekijkt, zal je merken dat het water daar ook wel 'zo' blauw is.

            Comment


            • #7
              Re: Wegdromen

              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
              Het is nu nochtans een waarvan ik met de hand op hart kan zeggen: SOOC. Niet dat dat veel wil zeggen natuurlijk, mss deels als oorzaak het uur? Dat zal het harde contrast wel verklaren. Het blauw van het water... mmm, is wat het is ze. Als je een foto van enkele dagen geleden opnieuw bekijkt, zal je merken dat het water daar ook wel 'zo' blauw is.
              daar twijfelen we niet aan hoor
              maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan aanpassen (als je dat zelf wenst natuurlijk).
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Wegdromen

                Mooie compo en prima scherpte
                Inderdaad net zoals je vorige redelijk veel contrast, maar da's toch kwestie van smaak
                Het donkerblauw gaat over naar dat azuurblauw, dus zouden wel eens de goed kleuren kunnen zijn
                Wel een hele grote sensorvlek boven de achterste mast van de boot

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Wegdromen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Mooie compo en prima scherpte
                  Wel een hele grote sensorvlek boven de achterste mast van de boot
                  Ow crap, die heb ik inderdaad gemist. Maar nu ik ze gezien heb, staat echt wel als een zwaailicht in mijn ogen te blinken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wegdromen

                    Denk door het contrast wat te verlagen de kleur van het blauw ook gelijk wat minder diep word...Buiten dat wel een fijne plaat zo met dat schip...
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wegdromen

                      Mooie vlakverdeling met het schip op de juiste plaats, gezien de richting.
                      Alleen het water is mij te inkt-achtig.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wegdromen

                        ja het meeste is hier al gezegd zeker en ik volg dan ook ,zou niet direct de kleuren verminderen maar het contrast wat verzachten ,zal aangenamer kijken ,mooie foto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wegdromen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Mooie vlakverdeling met het schip op de juiste plaats, gezien de richting.
                          Alleen het water is mij te inkt-achtig.
                          Ik volg.

                          Gr, Daniel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wegdromen

                            bedankt voor alle reacties, iets minder contrast dus. Ik ga er even mee aan de slag.

                            Comment

                            Working...
                            X