Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

    Ik zou een canon eos 7D MarkII aanschaffen als 2de body. Vooral te gebruiken met een Lens Canon EF 100-400mm f 4.5-5.6 L IS II USM.
    Mijn andere body is een canon eos 5D MarkIII en zou deze 7D ter aanvulling kopen voor zijn cropfactor en de snelheid.
    Zou dit een mooie aanvulling zijn of zou ik dit mij beklagen aan kwaliteit.

    Graag jullie mening aub.
    Dank U.
    Anne-lise

  • #2
    Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

    Zeker een mooie aanvulling en met die nieuwe 100-400 lens lens een perfect, makkelijk draagbaar, setje
    Hangt er natuurlijk ook allemaal vanaf welk genre van fotografie je het voor wilt gebruiken

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

      Nogal wat natuurfotografen hebben de 7DII als tweede (of eerste) body.

      AF en fps snelheid zijn zeer goed, ruis is beter te verwerken (alhoewel: het blijft een crop, je hebt genoeg licht nodig om details te behouden).

      Niet te vergeten: je kan scherpstellen op f/8 zoals de 5DIII en de 1D's.

      De 100-400 II schijnt ook nog goed te presteren met de 1.4 extender.
      Alhoewel ik dit met een korrel zout neem, ik heb het gedaan op de 400 f/5.6 die optisch (nog steeds) even goed is, je verliest toch kwaliteit (ongeveer evenveel als met een 2x extender op een supertele).

      Op dat punt citeer ik Artie Morris: als je moet kiezen tussen een upgrade naar 100-400 II of naar 7DII, ga voor de 7DII, dat zal je mogelijkheden het meest verbeteren.
      De "oude" 100-400 is helemaal niet slecht, en omdat ik ze toch 95% van de tijd op 400mm gebruikte heb ik de nieuwe zoom niet gekocht, deze is ook een stuk zwaarder.

      Maar als allround (natuur)lens is het een droom met de 4 stops beeldstabilisatie en kortste instelafstand van 90 cm.
      Last edited by palombian; 9 februari 2016, 10:23.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

        Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Ik stel de vraag vooral omdat ik nu de lens op mijn 5d gebruik. De reden voor tweede toestel is om met twee lenzen te kunnen werken zonder die te moeten versteken. Nu ben ik bang als de kwaliteit met de 7d zou achteruitgaan ik toch weer zou wisselen en de 7d links zou laten liggen. Vandaar de vraag om geen miskoop te doen.
        Anne-lise

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

          Ik volg met interesse mee want zit met hetzelfde idee. Heb ook een Mark 3 als eerste camera en wil de 7D of 6D als backup maar dan voor huwelijken. Zat ook te twijfelen voor dezelfde reden dat de kwaliteit dermate minder zal zijn en dat ik dus de body niet zou gebruiken. Ik wil ook een tweede body om op de ene body een vaste super lichtsterke prime te gebruiken en op de andere een zoom bv. Dacht eerst aan een tweede 5D maar dan kost het allemaal al veel geld natuurlijk. Dus ik volg hier even mee
          mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

            Als verstokte crop-gebruiker denk ik dat je oog moet hebben voor de grenzen van de techniek, zolang je die niet overschrijdt kan je met de betere APS-C body zeer goede opnamen maken.
            De belangrijkste:

            1. De hogere ruis (slechtere S/N ratio) van de kleinere pixels.

            Als ISO 1600 voor jou de dagelijkse instelling is en je pas boven 6400 enige ruis verwacht, vergeet het, maar bij ISO 400 ga je geen enkel probleem hebben.

            2. Het scheidend vermogen van de lens.

            Alle huidige lenzen (en alle goede van vroeger) hebben een resolutie die hoger is dan het aantal pixels, pas wanneer je extenders gaat gebruiken kan dat zichtbaar worden.
            In die zin zal bv een 100-400 (II) met 1.4 extender op een crop de grens bereikt hebben, en op een FF pas met een 2x, bij een veel duurdere supertele zal 1.4 nog een zeer goed beeld geven op een crop, maar 2x de grens zijn, terwijl de FF dan nog scherpe beelden zal geven.
            Op die manier zal je met een x1.4 op een crop nagenoeg dezelfde vergroting en scherpte halen als met x2 op een FF zolang je voldoende licht hebt, maar ben je met een FF beslist in het voordeel bij minder licht.

            Uiteraard zitten in de veel duurdere FF-bodies een aantal features die om commerciële redenen niet (of pas later) in de goedkopere modellen beschikbaar worden gesteld.
            Omdat de 7DII redelijk recent is, loopt hij niet zoveel achter op dat punt, en m.i. is de 1Dx II niet zo'n enorme stap vooruit. Beide modellen worden maar om de 4-5 jaar vernieuwd, dus daar zit je wel goed.

            Het is mijn indruk dat sinds het uitkomen van een aantal betere/betaalbaardere/lichtere middellange tele's (de Tamron/Sigma 150-600's, Canon 100-400 II, 400 DO II, Nikon 200-500, ...) een vroegere argument voor een crop, nl dat je door de 1.6 vergroting een veel mindere dure en zware lens nodig hebt voor een flink deel is weggevallen (en een 7DII weegt evenveel of meer dan heel wat FF bodies). Ik zie bv regelmatig perfecte opnamen op 600mm met de 150-600 lenzen op een FF, maar niet met een crop, idem voor supertele's met 2x extenders.

            Omdat, op de 1Dx na, een behoorlijke FF (tweedehands) een heel stuk betaalbaarder is geworden, ben ik ironisch genoeg persoonlijk de omgekeerde beweging aan het overwegen: zou ik een FF nemen als 2e body .
            Last edited by palombian; 10 februari 2016, 09:09. Reden: zinswending

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

              Ik heb hier eens de 7DII vergeleken met de 5DIII.

              Kameravergleich - Direktvergleich (neue Vers. 3 / freie Version): Der neue Taumflieger Kamera-Direktvergleich - freie Version Nach vielen Monaten der intensiven Konzeption und Umsetzung ist es endlich vollbracht: 48 Kameras wurden komplett neu beschrieben, fotografiert, bewertet und in diesen neuen Kameradirektvergleich integriert. Mit dabei sind zahlreiche ...


              Volgens deze testen is de 7DII ongeveer 3/4 stop beter qua ISO-prestaties dan de oude 7D (wat overeenkomt met mijn ervaring).

              De 5DIII zou slechts 1 stop beter zijn dan de 7DII, net zoveel als je verliest met een extender.
              Het oplossend vermogen van de FF zou wel een kwart hoger zijn (waardoor hij die extender beter verdraagt).

              Per saldo zou, als je reikwijdte zoekt, het verlies met de 7DII erg moeten meevallen.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

                Misschien heb je hier wat aan?

                Read our detailed comparison of the Canon EOS 7D Mark II vs Canon EOS 5D Mark II to find out their strengths and weaknesses, and decide which one to choose.
                Last edited by CanonLeo; 14 februari 2016, 17:29.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

                  Sorry om hier over door te bomen, maar nav van de opmerking in een ander draadje over de DxO methode voor de 100-400 II op beide toestellen:



                  Als je met de 5DIII een opname maakt met een resolutie van 15 P-Mix en daar een stuk moet uitsnijden om het beeld van de 7D II te verkrijgen wordt ze verminderd tot 15 / 1.6 = 9,375
                  wat overeenkomt met de 9 P-Mix met de 7DII.

                  Volgens deze redenering zouden beide foto's evenveel details hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

                    Waar de twijfel over gaat is als volgd. Een 1dx is wat te hoog gegrepen in prijs. Dus het word een tweede 5d mark 3 of een een 7d mark 2. Waar ik dus vooral over twijfel is de snelheid en de crop factor een voordeel in natuur en sport fotografie of zal ik de kwaliteit van mijn full frame missen.
                    Anne-lise

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

                      Toch simpel, wil je meer snelheid en meer lengte ... dan is de 7DII de beste optie.

                      Uiteraard haal je met de 7DII prima resultaten.

                      Snelheid kan je bij de 5dIII omhoog tillen als je in jpeg werkt en niet in raw, bij sport of natuur. De 7DII heeft dan weer de cropfactor waardoor je met dezelfde lens toch anders kan werken (verderaf blijven).

                      Soms moet je niet enkel zien naar wat puur technisch het beste is, maar naar wat je het beste resultaat geeft voor je specifieke wensen in combinatie met wat je reeds hebt (de lens).

                      Portret of huwelijken ... blijf bij een full frame. Sport en geen super tele's in bezit ... ga naar aps-c.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Canon 7D Mark II als 2 de body.

                        Oorspronkelijk geplaatst door ofinckashills Bekijk bericht
                        Waar de twijfel over gaat is als volgd. Een 1dx is wat te hoog gegrepen in prijs. Dus het word een tweede 5d mark 3 of een een 7d mark 2. Waar ik dus vooral over twijfel is de snelheid en de crop factor een voordeel in natuur en sport fotografie of zal ik de kwaliteit van mijn full frame missen.
                        Ik heb geen 5D III.

                        In de veronderstelling dat je bereik wil:

                        Als mijn interpretatie van de DxO scores juist is, ga je op gebied van beeldkwaliteit ongeveer kif kif zijn als je de 5DIII uitvergroot of er een extender opzet.
                        Van de 5D III met 100-400 II en 1.4 extender zie je veel goede foto's, zelfs van BIF (maar die zie je ook met de naakte lens op 7DII).
                        7DII heeft 10 fps ipv 5 en niemand heeft ooit beweerd dat de AF slechter is dan de 5DIII (zeker niet met extender).

                        Foto's met de 7D II + 100-400 II extender, dus 400 x 1.6 x 1.4 = 896 FF equivalent, zie je veel minder.
                        Dat komt overeen met wat je van de 400 f/5.6 en de oude 100-400 zag, beide lenzen doen niet veel onder voor de 100-400 II op 400mm (die vooral daaronder veel beter is), alle drie zitten aan de grens van hun resolutie op een cropsensor.
                        Met het gevoel dat de grenzen van de fysica bereikt waren en ze me niet veel ging bijbrengen op de 7DII heb ik deze lens niet gekocht.

                        Mijn gedacht ga je in veel omstandigheden winnen of gelijkspelen met de 7DII voor minder geld. En voor de situaties waar dat niet zo zou zijn heb je nog altijd de 5DIII.
                        Ik begrijp dan ook niet waarom je 2 dezelfde bodies zou kopen.

                        In plaats van een tweede body kan je het geld ook opzij leggen voor een supertele, daarmee is - als begin een 300 of 400 mm aan ongeveer 4 7DII's of 2 5DIII's - nog winst te behalen (reken 1 stop licht of 1,5 maal vergroting).
                        Gooi daar een 1Dx tegenaan en je wint dat nog minstens eens, en zo verder ...

                        Hoe dat ligt bij sport heb ik geen zicht op, alhoewel dezelfde overwegingen daar ook spelen.
                        Last edited by palombian; 15 februari 2016, 07:38. Reden: afgezwakte term

                        Comment

                        Working...
                        X