Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV printer

    Toevallig iemand thuis in het UV printen?
    Ik ben op zoek naar het Azon UV TT model of een ander klein model met een printoppervlak van 80x60 of (iets) meer, dus geen printers van 2-3 meter, net iets te duur en ik kan dat nergens zetten
    Tot hiertoe enkel All4print gevonden als verdeler maar die hebben blijkbaar geen interesse in nieuwe klanten. Ook Azon zelf helpt mij niet verder qua verdelers...

  • #2
    Re: UV printer

    Ik wist niet dat je licht kunt printen. Ik vermoed dat je bedoelt, printen met inkt dat onder UV-licht oplicht....Via Aliexpress.com kan je eventueel voor specifieke printers (o.a. Canon/Epson) inktpatronen kopen, met i.p.v. gewone inkt, UV-oplichtende inkt in zit, die op papier vrijwel onzichtbaar zijn en onder UV/Black-light hun volle glorie laten zien. Is dit wat je bedoelt/nastreeft ?
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: UV printer

      Bijna Nee, UV printers kunnen op vrijwel alle materialen printen (hout, metaal, steen, glas, plastic, etc...). Het printen gebeurt wel met inkt maar wordt dmv UV-licht meteen "gefixeerd" op de ondergrond. Vandaar de naam dus.
      Intussen wel de NL verdeler gevonden, binnen het uur konden ze mij verder helpen en maandag maken ze de offerte op. Klein verschil met de Belgische verdeler die na 2 maand zagen dan maar een offerte voor het verkeerde model opgestuurd heeft

      Comment


      • #4
        Re: UV printer

        OK, nu begrijp ik het: de inkt polymeriseert onder invloed van het UV-licht en fixeert zich dan op het te printen oppervlakte. Zoiets met de moderne tandvullingen die met UV-licht/blauw licht polymeriseren tot iets dat steenhard wordt.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: UV printer

          Ik ken vooral Roland die een ruim gamma betrouwbare uv printers heeft.



          De LEF-12 en LEF-20 zijn kleine modellen, maar zeker niet goedkoop.

          Tevens zijn uv printers dingen die regelmatig moeten gebruikt worden om uitdroging en verstopping van de inkt te voorkomen.
          Last edited by voyager; 7 februari 2016, 13:56.

          Comment


          • #6
            Re: UV printer

            Thanks voor de hulp Voyager maar zover was ik natuurlijk ook wel al, no offence he voor alle duidelijkheid, kan zijn dat het anders over komt
            De modellen van Roland zijn trouwens te klein, die zijn geen optie. Wel slecht nieuws ivm met het model dat ik zocht, die blijken niet meer leverbaar en z'n opvolger heeft maar 70 ipv 80cm printlengte, het zal zo dan maar moeten, andere opties zijn er niet. De BE verdeler heeft dus niet het foute model op offerte gezet maar gewoon niet vermeld dat dit vervangen was.

            Ik heb nu de offerte's van beide verdelers binnen, BE: €34.400 - NL: €29.000 - voor exact hetzelfde... (beiden ex. BTW, incl. levering, plaatsing, inkt, opleiding,...)
            En 0,0 informatie van BE verdeler terwijl NL zelfs de kleinste details meegeeft specifiek voor mijn situatie, geen standaard tekstjes dus. Ben niet persé een NL lover of zoiets, maar zit met twee eigen zaken en in zowat 90% van de gevallen moet ik mij zowel qua prijs als service tot NL richten voor zo'n dingen. Ongelooflijk toch welke verschillen er blijven op dat vlak

            Idd Stefaan, standaard spreekt men over "UV-curing" maar zoals je het beschrijft zal polymeriseren vrijwel het juiste woord zijn.

            Comment

            Working...
            X