Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d5300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d5300?

    Hallo,

    Ik wil me graag meer verdiepen in fotografie.
    De bedoeling is om een cursus te gaan volgen, maar ik heb enkel een compact camera (fujifilm finepix s1800), dus daar zal ik niet ver mee komen vrees ik
    In eerste instantie gekeken voor een systeemcamera, maar denk toch om een dslr te kopen.
    Ik heb er me de laatste dagen wat in ondergedompeld en ik kwam eerst uit bij een Nikon d5200, omdat ik een budget van 500 € in gedachten had.
    Maar toen ik de d5300 zag begon ik toch te twijfelen... iets duurder, maar volgens mij wel de moeite waard.

    Wat zouden jullie adviseren?
    - ben een echte newbie qua fotografie
    - budget ca. 500 € (kan iets hoger maar niet veel)
    - wil graag richting urbix en architectuur gaan, al wil ik ook wel actiefoto's kunnen maken (muurklimmen, mijn hond,...)
    - moet er min. de komende paar jaar mee kunnen doen, heb geen zin om over 6 maanden een andere te moeten kopen omdat deze niet voldoet

    Graag jullie mening!
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nikon d5300?

    Misschien starten met het onderstaande?
    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


    De 5300 heeft wifi en gps en 5fps maar daar worden je foto's niet beter van. Stop het geld in beter glas. Neem er eventueel een 35 of 50mm f/1.8 bij.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d5300?

      Goeie kit idd, maar in plaats van een primelens zou ik voor urbex en architectuur toch vlug voor een uwa lens opteren genre 11-16 of 10-20


      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d5300?

        Bedankt voor de reacties!
        Ik begreep dat er nog meer verschillen tussen de d5200 en de d5300 zijn, afgezien van wifi en gps?

        Ik heb even naar die lenzen gekeken, maar is niet goedkoop heb ik die al direct nodig of kan ik starten met de kitlens?
        Bedankt weer!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d5300?

          Je kan starten met die kitlens eventueel later leer je vanzelf wel wat je mist. Meteen kopen om te kopen is mijn idee niet interessant.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d5300?

            Ik volg met de comments. Mijn inziens (gezien budget) best starten met 5200 en een kitlens of de lichte tele zoals hier al aangegeven.
            En dan later een breedhoeklens bijkopen want voor de cursus zal je daar niets aan hebben.
            Die 5200 is geen slecht toestel en scherp van prijs.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d5300?

              Die 5200 met een 18-105 is in kit een goeie keuze volgens mij .


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d5300?

                Bedankt voor jjllie adviezen.
                Ik heb vandaag de d5300 besteld... uiteindelijk toch deze gekozen omdat je het scherm naast je camera kan doen, bij de d5200 kan het scherm alleen kantelen.
                Nogmaals dank!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d5300?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Didigirl Bekijk bericht
                  Bedankt voor jjllie adviezen.
                  Ik heb vandaag de d5300 besteld... uiteindelijk toch deze gekozen omdat je het scherm naast je camera kan doen, bij de d5200 kan het scherm alleen kantelen.
                  Nogmaals dank!
                  Ah zo ... je ziet, wat raad lezen op een forum haalt het absoluut niet van eigen vaststellingen ... de keren dat ons hier werd wijsgemaakt dat het scherm van de D5200 kon roteren, kantelen, naast de camera kon gebracht worden ... er zijn zelfs gefotoschopte foto's van en getruceerde video's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d5300?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Ah zo ... je ziet, wat raad lezen op een forum haalt het absoluut niet van eigen vaststellingen ... de keren dat ons hier werd wijsgemaakt dat het scherm van de D5200 kon roteren, kantelen, naast de camera kon gebracht worden ... er zijn zelfs gefotoschopte foto's van en getruceerde video's.
                    Eeuhm dat kàn ook met de d5200!

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d5300?

                      Ow hahaha, nou gelukkig was dat niet de enige reden om voor de d5300 te gaan!
                      Mijn man vond dat de wifi en gps het prijsverschil verantwoordde... dus wie ben ik dan om een goedkopere te willen
                      Wel vreemd van dat schermpje want een kennis kocht de d5300 puur voor dat scherm én bij de fotowinkel zeiden ze ook dat de d5200 alleen kon kantelen
                      Maakt niet uit, hoop dat ik veel plezier zal hebben van het toestel, dat is het belangrijkste!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon d5300?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Didigirl Bekijk bericht
                        Ow hahaha, nou gelukkig was dat niet de enige reden om voor de d5300 te gaan!
                        Mijn man vond dat de wifi en gps het prijsverschil verantwoordde... dus wie ben ik dan om een goedkopere te willen
                        Wel vreemd van dat schermpje want een kennis kocht de d5300 puur voor dat scherm én bij de fotowinkel zeiden ze ook dat de d5200 alleen kon kantelen
                        Maakt niet uit, hoop dat ik veel plezier zal hebben van het toestel, dat is het belangrijkste!
                        het is niet omdat iemand in een winkel werkt waar je fotomateriaal verkoopt dat ze ook echt technische kennis hebben. zelf bij fotokonijnenberg hoorde de verkoper het in keulen donderen toen ik over t-stops sprak in plaats van f-stops.
                        je hebt een heel leuk toestel gekocht waar je zeker een heel eind mee verder kan. succes en vergeet zeker niets te posten hier op het forum
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon d5300?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          Eeuhm dat kàn ook met de d5200!

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          Nee, nee, dat wordt ons voorgelogen en de reclamefolders staan vol met getrukeerde foto's. Zo'n verkoper zal het toch wel aan topicstarter hebben getoond zeker ?

                          Wie zo'n D5200 heeft gekocht omwille van het draaibaar en kantelbaar scherm wil natuurlijk niet laten zien dat hij gefopt werd en speelt dus het spel mee, die zegt dan op fora dat het wel kan ...

                          PS. als je natuurlijk ironie in een reaktie niet kan of wil lezen, tja .... dan zal je bovenstaande ook wel letterlijk nemen en denken dat het al even waar is als wat zo'n verkoper soms vertelt of een topicstarter komt posten als een argument om een camera niet te kiezen ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon d5300?

                            Oef,

                            Ik heb gelukkig de D5200 Flexible edition die dat wel kan ... 😄

                            Jaja

                            Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon d5300?

                              Ok ben ook een newbie op het forum en het in de fotografie maar ik volg nu al sinds september een foto opleiding in het volwassen onderwijs en heb ook een Nikon D5300 met de standaard kitlens 18-55 en ik moet zeggen dat die voor de basiscursus echt wel voldoet, maar ik heb ondertussen wel een Tamron 24-70 F2.8 teleobjectief bijgekocht en dit op aanraden van 2 professionele fotografen die ik in de familie heb.

                              Comment

                              Working...
                              X