Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

    Onze geiser heeft de laatste tijd kuren en we willen die gaan vevangen. Onze buur heeft die laten vervangen voor rond de 1700 euro alles inbegrepen een 2-tal jaar geleden. Bij hetzelfde bedrijf nu: 3200 euro....Ik viel achterover van het prijsverschil. Reden: nieuwe Vlaamse wetgeving m.b.t. veiligheid. Ik vind dit gewoon afzetterij. Kan dit niet goedkoper ?
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

    Kan goed geloven dat je bijna achterover viel van die 3.200 euro.
    Wij zijn voor het ogenblik aan het uitzien naar een compleet nieuwe CV installatie op aardgas en ik krijg van de drie firma's die reeds een offerte gemaakt hebben te horen dat de meerprijs voor een geiser van 150 liter tov een verwarmings'ketel' met doorstromer voor het warm water, ongeveer 1.000 euro bedraagt.
    Ik moet natuurlijk nog rekening houden met de minprijs op de 'ketel' indien geen doorstromer, en laat ons zeggen dat de geiser ongeveer 2.000 euro kost.... maar 3.200 euro .
    Ik hoop toch dat je meerdere offertes gaat vragen.
    Ik weet natuurlijk wat voor type geiser je hebt of wil vernieuwen : aardgas, electriciteit, propaan, butaan....

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Kan goed geloven dat je bijna achterover viel van die 3.200 euro.
      Wij zijn voor het ogenblik aan het uitzien naar een compleet nieuwe CV installatie op aardgas en ik krijg van de drie firma's die reeds een offerte gemaakt hebben te horen dat de meerprijs voor een geiser van 150 liter tov een verwarmings'ketel' met doorstromer voor het warm water, ongeveer 1.000 euro bedraagt.
      Ik moet natuurlijk nog rekening houden met de minprijs op de 'ketel' indien geen doorstromer, en laat ons zeggen dat de geiser ongeveer 2.000 euro kost.... maar 3.200 euro .
      Ik hoop toch dat je meerdere offertes gaat vragen.
      Ik weet natuurlijk wat voor type geiser je hebt of wil vernieuwen : aardgas, electriciteit, propaan, butaan....
      Ik wil niet moeilijk doen hoor Ivan, maar een geiser van 150 liter is geen geiser maar een boiler.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        Onze geiser heeft de laatste tijd kuren en we willen die gaan vevangen. Onze buur heeft die laten vervangen voor rond de 1700 euro alles inbegrepen een 2-tal jaar geleden. Bij hetzelfde bedrijf nu: 3200 euro....Ik viel achterover van het prijsverschil. Reden: nieuwe Vlaamse wetgeving m.b.t. veiligheid. Ik vind dit gewoon afzetterij. Kan dit niet goedkoper ?
        Geef eens wat meer duidelijke uitleg, wat versta je onder geiser?
        Als dat alleen over warm water gaat, en deze hangt niet in je badkamer maar in een deftig verluchte ruimte.



        Je installateur is een dief. http://www.bulex-shop.be/c-2575918/thermomaster/
        Last edited by Guest42; 4 februari 2016, 11:47.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

          Een GEISER wordt ook wel een doorstromer genoemd.
          Hij zorgt dus voor EN warm water (uit de kranen) en voor centrale verwarming
          En bij ons is de centrale verwarming maar 3 grote en 1 klein radiatortje.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

            Offerte was met een Viessmann 100-W, een eenvoudig condensketeltje....Hij vraag er 1444 euro voor exclusief BTW.....Even rond gekeken: 950 euro inclusief BTW en dan 15 uur werk aanrekenen, waarbij mijn buurman bij hetzelfde bedrijf de installatie in 3 uur was gedaan. Er klopt iets niet en ik zit er al jaren bij, dus ik vermoed dat ik in het verleden ook veel te veel heb betaald.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

              Indien er mensen hier zijn die toevallig loodgieter of mensen kennen die voor een redelijke prijs (all-in inclusief keuring, de nodige attesten voor de brandverzekering, de nodige materieel en werkuren) dit kunnen dienen, graag een PM. Omgeving Aalter.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                Ik heb voor een dergelijke installatie recent nog een offerte gekregen van 8500€....
                Nu heb ik contact genomen via een groepsaankoop. Eens zien wat die kunnen.

                Is jouw schouw soms veel langer als die van de buur?

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                  Blijkbaar heeft TS een combi-CV ketel nodig (naast verwarming heeft hij ook een doorstromer voor sanitair ww).
                  Om warm water te leveren op het moment zelf is meer vermogen nodig dan voor verwarming.
                  Daarom hebben deze apparaten meer dan de 20 KW waarboven een tweejaarlijkse keuring verplicht is.
                  Als je daarentegen naast je CV een aparte warmwaterboiler (een vat van 100-150l dat opgewarmd wordt door de CV ketel) laat plaatsen en je huis is redelijk geisoleerd kom je toe met een vermogen van minder dan 20 KW.
                  Bovendien is het comfort hoger omdat je altijd over een voorraad warm water beschikt.
                  Het kost wel meer.

                  Het hoge aantal werkuren zou kunnen verklaard worden door het plaatsen van een buis in de schoorsteen. De huidige ketels zijn nl gesloten condensatieketels die om een aantal redenen niet direct op een klassieke schouw kunnen aangesloten worden.
                  Last edited by palombian; 4 februari 2016, 15:37. Reden: direct

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                    Nee, ik zit op het appartement direct op een centrale schacht aangesloten. Op het hoogste verdiep en ik weet dat de schoorsteen bijna boven mijn hoofd zit, dus rechtstreekser kan bijna niet. Het is een geiser/CB-ketel zonder voorraad warm water voor de duidelijkheid. Mijn buurman zit verder verwijderd van de schoorsteen, dus ik begrijp er niks van......
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                      als de oude een niet condensered model is zal dit nu wel het geval zijn, met als gevolg dat er een flexibel in de schouw moet getrokken worden+ een afloop om het condenswater af te voeren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                        Op de centrale schacht in appartementen kan men ook niet zomaar een aan- en afvoer voor een gesloten ketel (met ventilator) aansluiten.
                        Daarom worden er nog altijd open (niet condenserende) ketels geplaatst (met een slechter rendement). Misschien heeft men dat bij je buurman gedaan.
                        Ik zou in elk geval meer uitleg vragen over de voorgestelde oplossing en de prijs.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik wil niet moeilijk doen hoor Ivan, maar een geiser van 150 liter is geen geiser maar een boiler.
                          Dit is niet moeilijk doen hoor, je geeft gewoon aan dat ik aan iets anders dacht en ik sta er altijd voor open om iets bij te leren, en verkeerd woordgebruik hoort daar ook bij .
                          Bij mij thuis vroeger hadden we dus een geiser, maar wij noemden dat altijd den Bulex en nooit geiser, vandaar...
                          Op mijn zoektocht naar een nieuwe CV ben ik weer alle dagen aan het bijleren, maar ik weet alvast dat ik niet te rap naar aardgas ga overstappen zolang de gasolieprijzen zo laag zijn.
                          Ik heb trouwens nog 4.200 liter in de tank. Toch ga ik de gas + teller reeds laten binnen brengen, want je weet nooit wanneer een installatie van bijna 40 jaar oud defect raakt, dan moet ik alvast al niet meer op die aansluiting wachten.
                          Iedereen die offerte maakt vertelt mij : vandaag oude installatie defect, morgen afbraak oude en overmorgen installatie nieuwe. Dus een drietal dagen zonder CV daar zullen we niet aan dood gaan zeker.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Blijkbaar heeft TS een combi-CV ketel nodig (naast verwarming heeft hij ook een doorstromer voor sanitair ww).
                            Om warm water te leveren op het moment zelf is meer vermogen nodig dan voor verwarming.
                            Daarom hebben deze apparaten meer dan de 20 KW waarboven een tweejaarlijkse keuring verplicht is.
                            Als je daarentegen naast je CV een aparte warmwaterboiler (een vat van 100-150l dat opgewarmd wordt door de CV ketel) laat plaatsen en je huis is redelijk geisoleerd kom je toe met een vermogen van minder dan 20 KW.
                            Bovendien is het comfort hoger omdat je altijd over een voorraad warm water beschikt.
                            Het kost wel meer.

                            Het hoge aantal werkuren zou kunnen verklaard worden door het plaatsen van een buis in de schoorsteen. De huidige ketels zijn nl gesloten condensatieketels die om een aantal redenen niet direct op een klassieke schouw kunnen aangesloten worden.
                            Bij ons wordt er ook een buis in de schoorsteen geplaatst. Ze kunnen/mogen ook door de muur naar buiten (er zitten geen ramen dichtbij) maar dat vinden wij niet zo esthetisch.
                            Buis in schoorsteen kost slechts 150 euro + de werkuren voor de plaatsing en onze schoorsteen is toch ongeveer 8 meter hoog.
                            Dus maakt die buis volgens mij het grote verschil niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                              De prijs kan gewoon veel schelen van de ene installateur tot de andere ... 1000€, 2000€ verschil is geen uitzondering, hier ook meegemaakt.
                              Ook de werkuren schelen enorm, de ene heeft anderhalve dag nodig, de andere een paar uur.
                              Voor identiek hetzelfde wel te verstaan.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X