Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ON1 Effects 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ON1 Effects 10

    OnOne Software, makers van Perfect Photo Suite, heeft sinds een tijdje de naam veranderd in ON1.
    Inmiddels zijn we aan versie 10 van de 'suite' toe. In de allereerste versie van 10 bleek Perfect Resize (vroeger gekend als Genuine Fractals) verdwenen te zijn, of alleszins te goed weggestopt (bij de export was de functie nog steeds bereikbaar), maar op vraag van vele gebruikers is Perfect Resize opnieuw ingevoerd. Naast Resize hebben we Layers, Enhance, Portrait en Effects.

    Als lokkertje geeft ON1 nu Effects 10 gratis weg, weliswaar niet dezelfde versie als de betalende gebruikers, maar toch mooi meegenomen:
    Buy the photo effects plugin from ON1 for next-level photo effects with hundreds of included presets, filters, LUTs, textures, and borders. Our photo retouching software plugin seamlessly integrates in your workflow. Purchase or subscribe to the ON1 photo effects plugin today!


    Test het zelf 'ns!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: ON1 Effects 10

    Leuk programma, hé. Ik ken het ook, gebruik het niet zoveel maar als het eens past bereik je er soms heel mooie resultaten mee. Lijkt een beetje op een simpeler PS.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: ON1 Effects 10

      ik heb de 7 en 8 nog. gebruik het eigenlijk enkel voor een paar effectjes en kadertjes
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: ON1 Effects 10

        Ik gebruik het programma ook vanaf v.6 of v.7, denk ik, maar pas vanaf v.9 wordt het echt goed. Vooral het maskeren en de Perfect Brush zijn er flink op verbeterd. Een selectie maken zoals in Photoshop kan nog steeds niet, maar via maskeren valt er ook te werken. Hoewel ON1 in het verleden beloofd heeft om niet de "abonnemententour" van Adobe op te gaan (een reden te meer voor mij om wat dieper in ON1 Perfect Photo Suite te duiken), bieden ze nu toch ook een soort clubformule (ON1 Plus) aan, een aanbod waar ik niet op ben ingegaan. Zij hebben intussen ook Matt Koskowski (vroeger -nu misschien nog- actief bij Scott Kelby) aangetrokken om tutorials en fotocommentaar te leveren. Bij vroege bestelling van ON1 10 (ik heb trouwens ook de public betatesting meegemaakt) hoorden ook een pak videotutorials, van de hand van die Matt Kloskowski. Die zijn erg goed, moet ik zeggen.
        Ik zal nog Photoshop blijven gebruiken (omdat ik tenslotte daar al jaar en dag in geinvesteerd heb, zowel qua versies, upgrades, boeken, cursussen....) zolang CS6 draait, maar ON1 is dan voor mij één van de alternatieven, tenminste als ze van het abo-systeem wegblijven.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: ON1 Effects 10

          Ik heb die ON1 geïnstalleerd en 't zal weer leren zijn.
          Versie 10 en Perfect Resize 9.5.1 zit erbij en kan al of niet geselecteerd worden bij de installatie.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: ON1 Effects 10

            Zoals boven gemeld is de gratis versie uiteraard minder dan de volledige ON1 Photo 10, maar inderdaad: van vorige versies van de suite zijn er ook gratis modules (bv Perfect Resize 9.5). ON1 is helaas alleen maar engelstalig, ook de tutorials.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: ON1 Effects 10

              Hoe is het in vergelijking met Nik Color Efex en Silver Efex ? En dan zeker de gratis versie van ON1 Effects 10 ?
              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

              Comment


              • #8
                Re: ON1 Effects 10

                Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                Hoe is het in vergelijking met Nik Color Efex en Silver Efex ? En dan zeker de gratis versie van ON1 Effects 10 ?
                Veel ondervinding met ON1 heb ik uiteraard niet, maar als ik toch zou moeten kiezen dan Google NIK met voorsprong.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X