Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

    Canon Macro Twin Lite MT-24EX w/ E-TTL

    Ik loop al een tijdje met het idee om deze flits aan te kopen; voornamelijk voor macro-fotografie, maar misschien ook voor portretfotografie ( omdat ze prima samen kan werken met de 550EX ).

    - Past deze flits op elke lens ? Ik vermoed dat je dan een soort adapterring nodig hebt ?

    - Waar kan ik deze best aankopen ? Mijn eerste idee was www.geheugenkaart.be , maar de online-prijs is tot mijn verbazing nogal aan de hoge kant.

    - Ik weet dat fredericrom onlangs deze gekocht heeft, daarom mijn topictitel, in de hoop wat ervaringen te mogen lezen.

    Bij voorbaat dank.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

    ik heb deze idd gehad, maar nu heb ik hem niet meer

    nu, je hebt er idd een adapterring voor nodig, maar die zit er reeds bijgeleverd, deze kan wel enkel op bepaalde lenzen gemonteerd worden, o.a. de 50mm macro, 100mm macro (oud en nieuw model), de 180mm macro dacht ik ook (niet 100% zeker maar wel 90%), de mp-e65mm ook, er zijn nog een paar lenzen waar ie op past, maar ik zou het nog eens moeten opzoeken.

    De flits kan gebruikt worden als slave an master, hij kan dus de 550 aansturen en de 550 kan hem aansturen.

    't is wel een redelijk dure flits, maar hij biedt wel redelijk wat mogelijkheden, de twee flitsjes hebben ook een schroefdraadvatting voor op een statief, en je kan ze beiden appart regelen, voor bv een schaduweffect te bekomen, zie volgende foto, http://users.skynet.be/freewallpapers/roos.htm , daar zie je schaduwranden op door het feit dat de linkerflits krachtiger was ingesteld dan de rechter.

    Echte voordelen van de flits ivm macro gebruik :

    - onderwerp is meer evenwichtig belicht, minder schaduw
    - je hebt de schaduw in de hand, door de controle over links en rechts
    - je kan de ring draaien en de flitsjes appart draaien op de ring waardoor je zelf van vanonderen kan belichten
    - zeker geen last van schaduw veroorzaakt door de lens
    - heel krachtig voor macro werk

    nadelen

    - redelijk lomp
    - duur
    - zo goed als enkel bruikbaar voor macrowerk
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

      Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
      ik heb deze idd gehad, maar nu heb ik hem niet meer
      Dat klopt ... die heb ik nu
      Aan de uitleg van Fredericrom heb ik niet echt iets toe te voegen. Ik kan het alleen maar beamen.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

        Zou die op een 180 mm Sigma Macro passen ?

        En waar koop ik deze flash het best ? Want tweedehands vind je ze niet zo gauw...
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

          Zou die op een 180 mm Sigma Macro passen
          de adapter past in een groef die in de canon macrolenzen zit, heb het eens verder opgezocht, past dus op alle macrolenzen, maar voor de Canon EF 180mm Macro heb je een extra adapter nodig (niet bijgeleverd), de adapter noemt 72C .


          Heb eens gekeken op hetnet en foto's vergeleken van de sigma en van de canon 180mm, de sigma heeft ook een groef maar weet echt niet of die daarvoor dient, misschien eens informeren bij een shop (of die het daar ook al zouden weten), sigma kan gerust voorzien hebben bij een Canon AF-mount dat deze adapeter er ook op past
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Re: Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

            OK, bedankt, ik zal eens naar Corné mailen.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Canon Macro Twin Lite: fredericrom ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              OK, bedankt, ik zal eens naar Corné mailen.
              Vraag eens achter korting als je er twee koopt.

              Comment

              Working...
              X