Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1dxMKII aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1dxMKII aangekondigd


    Ziet er weer een beestje uit
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: 1dxMKII aangekondigd

    Amai !
    Die hoge ISO wil ik wel eens in het echt zien
    Actiefoto's bij weinig licht zijn toch nog steeds de grootste uitdaging...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: 1dxMKII aangekondigd

      Ik ben eigenlijk nog altijd heel tevreden over de 1DX, voorlopig heb ik de nieuwe nog niet nodig, ik zal toch niet meteen naar de winkel rijden om de nieuwe te kopen (tenzij ze binnenkort bij de Lotto de juiste cijfertjes trekken...).
      Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd of die op extreem hoge iso nog beter presteert, maar dan moet die extreem hoge iso al veel beter zijn (een paar stops verschil) voor ik begin te overwegen om te sparen voor de 1DX MKII.
      De betere low-light gevoeligheid van de AF-punten zou voor mij ook wel eens een voordeel kunnen zijn, maar dan moet dat wel zijn voor alle AF-punten, en niet alleen voor het middelste.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 1dxMKII aangekondigd

        Dit is nog niet de officiële voorstelling maar die komt eraan
        Zoals Bart het schrijft, voor mij ook de betere low-light gevoeligheid, want daarin is de 7DII op het ogenblik net een beetje beter

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: 1dxMKII aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Dit is nog niet de officiële voorstelling maar die komt eraan
          Zoals Bart het schrijft, voor mij ook de betere low-light gevoeligheid, want daarin is de 7DII op het ogenblik net een beetje beter
          Ik zou ook 1-2 stops verschil willen zien in hoge-ISO prestaties om zelfs maar een upgrade te overwegen. In deze categorie kan je mijns inziens een generatie of 2 overslaan, tenzij er echt iets revolutionairs is gebeurd.
          Wat die low light betreft: ik dacht gelezen te hebben dat er 41 van de 61 punten cross sensors zijn (geen dubbele cross?) die tot f/8 werken en een gevoeligheid van -3EV hebben. Ik heb niet de moeite gedaan om de cijfers van de 7DmkII ernaast te leggen, maar dat klinkt op zich toch niet verkeerd.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: 1dxMKII aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Ik zou ook 1-2 stops verschil willen zien in hoge-ISO prestaties om zelfs maar een upgrade te overwegen. In deze categorie kan je mijns inziens een generatie of 2 overslaan, tenzij er echt iets revolutionairs is gebeurd.
            Wat die low light betreft: ik dacht gelezen te hebben dat er 41 van de 61 punten cross sensors zijn (geen dubbele cross?) die tot f/8 werken en een gevoeligheid van -3EV hebben. Ik heb niet de moeite gedaan om de cijfers van de 7DmkII ernaast te leggen, maar dat klinkt op zich toch niet verkeerd.
            Da's inderdaad niet verkeerd Pieter.
            Maar toch even afwachten op de officiële aankondiging en kenmerken .

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: 1dxMKII aangekondigd

              De strijd kan beginnen Nikon D5 versus Canon 1 dxII

              Comment


              • #8
                Re: 1dxMKII aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                de strijd kan beginnen nikon d5 versus canon 1 dxii :d
                plezant

                Comment


                • #9
                  Re: 1dxMKII aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  ... betere low-light gevoeligheid, want daarin is de 7DII op het ogenblik net een beetje beter

                  grts
                  Sieg
                  Oei, ik wist niet dat ik zo'n goede camera had

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1dxMKII aangekondigd

                    als de 1dxII uitkomt neem ik aan dat ze toch nog de accu en lader voor de 1Dx (en 1dc) zullen blijven maken omdat de 1dx II weer al een andere accu zal gebruiken ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1dxMKII aangekondigd

                      Ondertussen is hij officieel aangekondigd door Canon-europe.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1dxMKII aangekondigd

                        Inderdaad, hier is hij dan

                        Nog snellere burst, nog snellere AF, 4K opnemen, Iets grotere bestanden, grotere buffer, lichtgevoeliger, GPS, enz .... en waarschijnlijk nog duurder

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 2 februari 2016, 11:43.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1dxMKII aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                          als de 1dxII uitkomt neem ik aan dat ze toch nog de accu en lader voor de 1Dx (en 1dc) zullen blijven maken omdat de 1dx II weer al een andere accu zal gebruiken ?
                          Ja zeker, het is inderdaad weer een nieuwe batterij (LP-E19) maar de 1Dx MkII werkt ook met de LP-E4 en LP-E4N
                          Ik veronderstel dat de batterijen nog wel even zullen gemaakt worden, of ze omgekeerd ook compatibel zijn weet ik eigenlijk niet.
                          Ik heb eigenlijk nooit de batterij van m'n 1Dx in de 1DMkIV gebruikt, wel omgekeerd

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 2 februari 2016, 11:45.
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1dxMKII aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Nog snellere burst, nog snellere AF, 4K opnemen, Iets grotere bestanden, grotere buffer, lichtgevoeliger, GPS, enz .... en waarschijnlijk nog duurder

                            grts
                            Sieg

                            Zit er dik in ..
                            Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1dxMKII aangekondigd

                              Prijzen staan ondertussen ook al online, zoals ik verwacht had ..... bij Art & Craft 6399 €

                              Wat ik wel heel frappant vind is dat hij bij B&H 5999 $ kost, dus eigenlijk omgerekend naar de huidige koers zou dit dan 5484 € moeten zijn
                              En dat is dan toch een kleine 900€ verschil

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X