Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Norwegian dreams + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Norwegian dreams + Update


    Tijdens de drukke werkweek droom ik af en toe eens van vakantie in een mooi land.
    Onze reis naar Noorwegen in 2012 zou ik nog wel eens willen opnieuw doen.



    hieronder een update met een iets warmere witbalans



    Last edited by mortierke; 30 januari 2016, 13:45.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Norwegian dreams

    Deze is niet slecht, maar fotografisch zou je het weer beter doen De hoge lichten in de wolkjes zou ik hier wat knijpen denk ik.

    Maar de idee van een vakantie te herbeleven, ik heb het ooit gedaan maar ik miste de 2e keer telkens wel dat wauw-gevoel dat ik de eerste keer had
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Norwegian dreams

      Inderdaad niet slecht, mooi spiegeltje met aandacht voor je compositie. Onderaan had ik zelf iets meer ruimte gelaten.
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Norwegian dreams

        Voor mij ook een vakantie geweest welke heel veel indruk heeft achter gelaten, prachtig land!!
        Deze foto geeft ook echt de sfeer die ik daar heb meegemaakt weer...Prachtige meren omringd met bergen met sneeuw....Gewoon gaan zitten daar en genieten...Mooie foto Kurt..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Norwegian dreams

          Prachtige omgeving aldaar en mooi vastgelegd Kurt
          Maar denk dat de wb niet echt juist staat, over de gehele foto ligt een blauwe zweem, ook duidelijk te zien in het groen dichterbij
          Kan misschien komen door een gebruikte filter ? pola of beschermfilter ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Norwegian dreams

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Maar denk dat de wb niet echt juist staat, over de gehele foto ligt een blauwe zweem, ook duidelijk te zien in het groen dichterbij
            Kan misschien komen door een gebruikte filter ? pola of beschermfilter ?

            grts
            Sieg
            Bedankt Sieg Ik gebruik eigenlijk zelden of nooit filters en bij deze dus ook niet. Het is me een raadsel maar voor zowat alle foto's die ik in Noorwegen gemaakt heb had ik problemen om de WB goed te krijgen. Ligt het aan de lucht boven de fjorden... of iets anders... feit is dat ik anders weinig WB problemen heb en al snel de juiste kleursettings kan bepalen.

            Ik heb een update geplaatst met een iets warmere witbalans maar ik krijg dan telkens het gevoel dat de foto een geelachtige kleurzweem vertoont...
            Aan jullie om te oordelen.
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Norwegian dreams

              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
              Bedankt Sieg Ik gebruik eigenlijk zelden of nooit filters en bij deze dus ook niet. Het is me een raadsel maar voor zowat alle foto's die ik in Noorwegen gemaakt heb had ik problemen om de WB goed te krijgen. Ligt het aan de lucht boven de fjorden... of iets anders... feit is dat ik anders weinig WB problemen heb en al snel de juiste kleursettings kan bepalen.

              Ik heb een update geplaatst met een iets warmere witbalans maar ik krijg dan telkens het gevoel dat de foto een geelachtige kleurzweem vertoont...
              Aan jullie om te oordelen.
              Wel, nog iemand die dat probleem heeft. Mijn foto's van Noorwegen, idem dito. Anders ook nog nooit problemen gehad met WB, en nu in mijn reeks bijna allemaal...

              Neemt niet weg dat Noorwegen een prachtig land is, en dat deze foto daar een mooie afspiegeling ( pun intended) van is. ( zou het kunnen dat hij een beetje naar links afhelt?)

              Grtjs,

              Luc
              Last edited by ObiWan; 30 januari 2016, 14:06.

              Comment


              • #8
                Re: Norwegian dreams

                ik kan het alleen maar beamen van die WB
                vind het origineel beter dan de up.
                heb wel het gevoel dat de foto naar links afhelt.
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: Norwegian dreams

                  Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                  Bedankt Sieg Ik gebruik eigenlijk zelden of nooit filters en bij deze dus ook niet. Het is me een raadsel maar voor zowat alle foto's die ik in Noorwegen gemaakt heb had ik problemen om de WB goed te krijgen. Ligt het aan de lucht boven de fjorden... of iets anders... feit is dat ik anders weinig WB problemen heb en al snel de juiste kleursettings kan bepalen.

                  Ik heb een update geplaatst met een iets warmere witbalans maar ik krijg dan telkens het gevoel dat de foto een geelachtige kleurzweem vertoont...
                  Aan jullie om te oordelen.
                  Is inderdaad nu iets te geel zoals je zegt, dus toch maar het origineel
                  Zo te lezen hebben al meerder daar problemen ondervonden .... zal waarschijnlijk aan de (te) propere lucht liggen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Norwegian dreams

                    Het naar links afhellen is waarschijnlijk gezichtsbedrog want de gebouwen aan de rechterkant staan kaarsrecht
                    Ik ben al blij dat ik niet de enige ben met het Noorwegen-WB probleem.
                    En de lucht is inderdaad wel erg zuiver daar
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Norwegian dreams

                      Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                      Het naar links afhellen is waarschijnlijk gezichtsbedrog want de gebouwen aan de rechterkant staan kaarsrecht
                      idd, heb hem even uitgemeten en alles is waterpas
                      zal door de linkeroever zijn dat het scheef lijkt.
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Norwegian dreams

                        Gezonde lucht ginder..
                        De up vind ik ook iets te geel, dus mag het de eerste zijn voor mij.
                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Norwegian dreams

                          heb de foto eens in PS geladen en met de raw-filter de temp van de wb blauwer gemaakt (naar eigen smaak kom ik uit ergens tussen -8 en -10) en de tint ietsje groener (-3).
                          dan lijkt de wb me wel correcter.
                          je update is sowieso te geel omdat je al van een te gele foto vertrokken was.
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Norwegian dreams

                            De originele zonder twijfel. Mooie omgeving.

                            Gr, Daniel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Norwegian dreams

                              moet toch blijkbaar iets van aan zijn met die WB problemen aldaar ,ik neem nu ook je originele weergave al vind ik de wolken op het randje van overbelichting ,de rest is prachtig

                              Comment

                              Working...
                              X