Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rome

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rome

    Iemand al geweest ?

    Hier een paar vraagjes :
    1. Welk propere & goede prijs/kwaliteit hotels zouden jullie aanraden ?
    Een collega zei dat zij aan het station op hotel ging, een andere collega zegt dat de hotels daar zo duur niet zijn.

    2. Wat is zeker een must om te bezoeken naast het Colosseum & Vaticaanstad ?

    3. Zou 3 dagen volstaan of beter 5 dagen?

    Nu is het er 17° en bewolkt, maar in de zomer te druk, en nu zijn de vliegtuigtickets nog goedkoop, misschien iets voor in de Krokusvakantie...

  • #2
    Re: Rome

    In Rome besteedt je best de meeste aandacht aan het er voor zorgen dat je niet bestolen wordt.
    Een gouden raad is dit.
    Alle toeristen worden er door de gidsen, door de hotelbalie en door nog anderen op gewezen en toch worden er dagelijks tientallen, als het er al geen honderden zijn, bestolen.
    En qua hotels... daar durf ik geen advies verstrekken, want wat voor de één een goed hotel is, is voor de ander minderwaardig...
    Maar een aanrader hoor Rome.

    Comment


    • #3
      Re: Rome

      Het openbaar vervoer is er heel goed, op zicht oude metro, maar die doet het en alles is best betaalbaar.
      Zelf heb ik ooit een hotel geboekt even buiten het centrum, maar dicht bij bushalte en metrostation en van daaruit steeds vertrokken. Scheelde een pak in prijs en 's avonds was het er rustig vertoeven en waren een best betaalbare resto's met heel lekker eten in de omgeving
      Alles is goed in Rome.
      Forum,
      Panthenon,
      Via Aqua,
      Massa aan kerken waar je dan nog eens gratis binnen mag
      De kerken hebben er vaak hun oorsprong in de oude gebouwen uit Romeinse tijd die gewoon werden gerecycleerd als gebouw om de kerk er te huizen.

      We zijn er 10 dagen geweest en hebben veel te weinig gezien (we bezoeken steden op ons gemak en zien liever iets minder maar rustiger en grondiger dan hoe de klassieke doorloopJapanees het doet), we gaan er zeker nog eens weer...

      Info kan je ook vinden bij toerisitsche dienst van ROme
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Rome

        Ik ben eind november in Rome geweest, overnacht in Teichner Suite pal in het centrum. Dat is wel geen hotel, meer een soort appartement. Restaurant ligt er net naast, daar hebben we altijd uitstekend ontbeten. Wel niet goedkoop, maar ik wil mijn vakantie niet verknoeien in metro of bus.

        Bezoeken: Colosseum was machtig interessant, wel heel erg druk. Forum was ook heel OK, en minder druk. Vaticaanstad zou ik niet meer heengaan, véél te druk, zeker in weekends. Om van plek tot plek te gaan hebben we zo'n dagticket voor een rondritbus genomen.

        Zeker doen: de kleine winkelstraatjes in het centrum, een mooie mix van de grote ketens en kleine speciaalzaken. Neem je tijd, drink af en toe een koffie, en geniet van de voorbijgangers . Ik heb zelf erg genoten van een ongehaaste lunch in Casina Valadier, zowat het mooiste uitzichtspunt over Rome.
        Zeker niet doen: zelf auto huren, of scooter. Je zal het je beklagen.

        Veiligheid: niks van onveiligheid gemerkt, ook op geen enkel moment bestolen. Maar we lopen natuurlijk ook niet rond zoals de typische toerist, camera om de hals, open handtas vast, ipad om te filmen, en gekleed alsof ze op safari gaan. Laat je niks wijsmaken, Rome is niet onveiliger dan andere grote steden.

        Comment


        • #5
          Re: Rome

          Wij hadden een short trip geboekt naar Rome, met heen- en terugreis, hadden we eigenlijk maar een anderhalve dag de tijd om Rome te bezoeken.
          Hebben we laten vallen: Forum Romanum, Colloseum en Vaticaan, wegens één geen tijd genoeg en twee te druk om er echt te kunnen van genieten. We keren zeker nog terug om dit ook te bezoeken!
          We hebben vooral de binnenstad bezocht en genoten van de Italiaanse sfeer en gezelligheid in de kleine straatjes. Vaak gestopt om iets te drinken of te eten en veel rondgekeken naar de plaatselijke schoonheden (gebouwen hé).
          Ons hotel lag 100m van het Colloseum en we zijn ofwel te voet naar centrum getrokken of met de taxi. Taxi's zijn niet duur, hebben €10 betaald van het Colloseum naar het Sint-Pietersplein, herinner ik me nog.
          Rond de drie grote trekpleisters was het héél druk, maar daarnaast viel het erg mee.
          Wij zijn eind oktober geweest en het was nog fantastisch weer, niet warm genoeg om met korte mouwen rond te lopen (vooral 's morgens en 's avonds was het fris), maar met een fleece kwam je zeker toe.
          Ook niks gemerkt van de onveiligheid en hadden ook geen gevoel dat het onveilig was.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: Rome

            Contacteer een goede reisagent, en kijk eens op Tripadvisor voor goede hotels.

            Belangrijk is te weten wat je van een Hotel verwacht.
            Op Tripadvisor moet je vooral de commentaren lezen van de mensen die scores rond de 3 geven. Die zetten er bij wat goed is, en wat minder is.
            Daar richt ik me vooral op.

            Comment


            • #7
              Re: Rome

              best is toegangstiketten op voorhand te hebben.
              De tiketten voor het Colosseum koop je het best in het Forum. Halfweg is er een trapke nbij een soort grot naar boven (prachtig site boven forum). We hebben daar de Colosseumtiket gekocht en zo helemaal GEEN tijd verloren aan de urenlange rijen ...
              Het enige waar je wel moet voor opletten is steeds voldoende drank mee te hebben. Nabij het Colosseum kost een 30cl-spafleske bijna een objectief.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Rome

                Wij hebben verbleven in Nardizzi Americana.
                Moesten we nog een keer naar Rome gaan zouden we hier weer verblijven. Mooie, ruime kamers en niet te duur.
                Van het ontbijt moet je niet teveel verwachten, maar dit geld voor zowat alle hotels in rome.

                Betaalbare restaurantjes zijn er genoeg in de buurt op wandelafstand.

                Vanuit dit hotel hebben we alles te voet bezocht. Rome moet je gewoon te voet door wandelen, anders mis je zoveel mooie dingen.
                Onvelig hebben wij ons daar niet gevoeld, wel wordt je (zoals in alle grootsteden) continue benaderd om allerlei prul te kopen. Heel vervelend maar dat wordt je snel gewoon. Negeren die handel

                We zijn half februari geweest en toen was het heel aangenaam t-shirt weer.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Rome

                  Dit topic even van onder het stof halen met een vraag, we willen een soort pass kopen die toegang geeft tot de meeste bezienswaardigheden iemand een tip? We gaan 4 nachten verblijven in Rome. We hebben reeds deze site bekeken en de Omnia Vatican Card lijkt on de moeite om aan te schaffen: https://www.viator.com/nl-NL/tours/R...11-6040ROMCARD

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rome

                    <offtopic>
                    Hmm Ben er geweest.
                    Voor mij is Rome rond 1567 overleden.
                    Een TT voor Amerikanen en Aziaten. Eén keer - nooit meer. Er zijn boeiendere steden.
                    </offtopic>
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rome

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      <offtopic>
                      Hmm Ben er geweest.
                      Voor mij is Rome rond 1567 overleden.
                      Een TT voor Amerikanen en Aziaten. Eén keer - nooit meer. Er zijn boeiendere steden.
                      </offtopic>
                      Naar die boeiendere steden ben ik wel eens benieuwd.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rome

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Naar die boeiendere steden ben ik wel eens benieuwd.
                        Benares, India
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rome

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          <offtopic>
                          Hmm Ben er geweest.
                          Voor mij is Rome rond 1567 overleden.
                          Een TT voor Amerikanen en Aziaten. Eén keer - nooit meer. Er zijn boeiendere steden.
                          </offtopic>
                          10 Jaar geleden eens geweest voor twee dagen en dan nog had ik het geluk om als gids een Vlaamse pater te hebben die voor het Vatikaan werkte waardoor heel wat onbekende deuren open gingen. Moeder overste plooide als een knipmes voor pater Omer.
                          Zeer indrukwekkende historische stad, grif toegegeven. Maar ook voor mij geldt : nooit meer.
                          Ik werd er knettergek, die 2,5 dagen waren ook voor mij genoeg.
                          Boeiender steden weet ik ook niet zo meteen te noemen.

                          Comment

                          Working...
                          X