Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabel remote control voor Nikon D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kabel remote control voor Nikon D7100

    Hallo,

    weet iemand waar ik apart een remote control kabel kan vinden voor een Nikon D7100?
    Ik zoek dus enkel de kabel met aan de ene kant de aansluiting voor o.a. een Nikon D7100 en aan de andere kant een simpele fijne jack.
    Zie foto's achter links. De kabel moet wel langer zijn dan op de foto's.

    Voorbeeldfoto 1
    Voorbeeldfoto 2

    Thx!
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Kabel remote control voor Nikon D7100

    Waarschijnlijk wil je een tranceiver via de DC2 poort aansluiten, of iets dergelijks?
    Ik vermoed dat je de stereo jack ook op een female/male 2.5mm jack audio verlengkabel zou kunnen aansluiten, maar er bestaan wel langere aansluitkabels van fabrikanten voor flash accessories. Deze vond ik op amazon: http://www.amazon.co.uk/Pixel-CL-DC2.../dp/B004KIUUYY
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Kabel remote control voor Nikon D7100

      Ik heb voor mijn D3100 (zelfde aansluiting) een goedkope draadontspanner gekocht en er zelf een 3.5mm jack op gezet. Zo heb ik maar één kabel nodig om mijn camera aan te sturen met mijn smartphone of met mijn Raspberry Pi.
      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
      Mijn website: www.computerhersteller.be

      Comment


      • #4
        Re: Kabel remote control voor Nikon D7100

        Waarom vraag ik dit? Ik heb al een tijdje een draadontspanner, maar om de zoveel tijd is er het zoveelste slechte contact aan ofwel de fiche ofwel in de draad.
        Ik was het beu en heb me een draadloze YouPro gekocht. Kwaliteit is heel goed, maar de DC2-kabel dat ze hebben meegeleverd geeft het signaal niet door aan mijn D7100.

        Ik had gelukkig het stekkerke van mijn draadontspanner nog liggen en deze werkt, maar is véél te kort om de ontvanger vanop mijn hotshoe naar de DC2-ingang te brengen.
        Als ik beide stekkers vergelijk dan zie ik dat er binnenin de stekker bij de ene 3 contacten zijn (en deze werkt niet) en bij die andere 4 contacten (en deze werkt wel).

        Ze gaan van de leverancier een nieuwe kabel opsturen, maar ik vrees dat dit identiek dezelfde zal zijn.
        Daarom dat ik een andere lange kabel zoek met een DC2-connector én 4 contacten...
        Nu zoek ik dus een
        Last edited by timdelma; 29 januari 2016, 14:34.
        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
        Mijn fotoalbums

        Comment


        • #5
          Re: Kabel remote control voor Nikon D7100

          I see... is die amazon-link dan geen oplossing?
          Waarschijnlijk toch best eens try before you buy...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Kabel remote control voor Nikon D7100

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            I see... is die amazon-link dan geen oplossing?
            Waarschijnlijk toch best eens try before you buy...
            Jaja, dat is precies wat ik zoek, misschien iets korter, maar ik ben gewoon bang dat de connector wel de juiste zal zijn, met die 3/4 contacten...
            Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
            Mijn fotoalbums

            Comment


            • #7
              Re: Kabel remote control voor Nikon D7100

              Indien je beschikt over een IPhone is de triggertrap misschien een oplossing. Veel waar voor je geld.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment

              Working...
              X