Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X100t spotmeting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X100t spotmeting

    Ik heb het probleem met mijn fuji x100t dat ik mijn spotmeting niet kan aanzetten, geen idee welke instelling ik fout doe....
    Wss kan het niet maar kan je ook een knop instellen dat enkelwanneer je erop drukt, je in spotmeting werkt, dus bvb matrixmeting als je er niet op drukt??

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: X100t spotmeting

    Ik ga een gokje wagen... heb je 1 AF punt actief wanneer je spot metering wil doen?
    Het idee van spotmeting te doen bij het indrukken van een specifieke button, is iets dat volgens mij nog in geen Fuji firmware verschenen is.
    Het kan wel interessant zijn, zoals je exposure en focus kan vergrendelen met een lock button...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: X100t spotmeting

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Ik ga een gokje wagen... heb je 1 AF punt actief wanneer je spot metering wil doen?
      Het idee van spotmeting te doen bij het indrukken van een specifieke button, is iets dat volgens mij nog in geen Fuji firmware verschenen is.
      Het kan wel interessant zijn, zoals je exposure en focus kan vergrendelen met een lock button...
      Ik heb idd 1 af punt actief voor spotmeting... is raar toch dat ik het niet ingesteld krijg... ook in de q-menu niet...

      Met een knopje dit induwen voor dit even te kunnen doen staat zo ingesteld op mijn d800 (gebruik dit frequent)
      Is eigenlijk puur softwarematig dus het zou kunnen aangepast worden denk ik...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: X100t spotmeting

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Wss kan het niet maar kan je ook een knop instellen dat enkelwanneer je erop drukt, je in spotmeting werkt, dus bvb matrixmeting als je er niet op drukt??
        Dat kan niet. Jammer want 'k gebruik het ook zo op mijn Nikons.
        Last edited by timefreezer; 28 januari 2016, 17:43.

        Comment


        • #5
          Re: X100t spotmeting

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Ik heb het probleem met mijn fuji x100t dat ik mijn spotmeting niet kan aanzetten, geen idee welke instelling ik fout doe....
          'k Denk juist aan iets: staat face detection aan? Met face detection aan kan je de wijze van metering niet kiezen.

          Comment


          • #6
            Re: X100t spotmeting

            Denk het wel, dit heb ik toch even uitgetest, ik kijk vanavond als ik thuiskom nog of het daaraan ligt!

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: X100t spotmeting

              En idd, het lag hieraan...
              Hartelijk bedankt timfreezer!

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: X100t spotmeting

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                En idd, het lag hieraan...
                Die zal bij mij dan uit staan, want ik kan spotmeten
                Volgens mij zal ik toch eens een avondje in het gezelschap van mijn handleiding moeten doorbrengen...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: X100t spotmeting

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Die zal bij mij dan uit staan, want ik kan spotmeten
                  Volgens mij zal ik toch eens een avondje in het gezelschap van mijn handleiding moeten doorbrengen...
                  In mijn handleiding die bij de camera zat stond het niet hoor...

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: X100t spotmeting

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    In mijn handleiding die bij de camera zat stond het niet hoor...
                    Foei, Fuji !!
                    Soms publiceren ze wel nieuwe stukken handleiding bij nieuwe firmware.

                    Maar ik maakte de bedenking dat ik de handleiding eigenlijk alleen maar vluchting in pdf doorbladerd heb. Mijn papieren versie zal nog in plastic in de doos zitten, denk ik. Foei, Pieter !!
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: X100t spotmeting

                      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                      En idd, het lag hieraan...
                      Hartelijk bedankt timfreezer!
                      Graag gedaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: X100t spotmeting

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Foei, Fuji !!
                        Soms publiceren ze wel nieuwe stukken handleiding bij nieuwe firmware.

                        Maar ik maakte de bedenking dat ik de handleiding eigenlijk alleen maar vluchting in pdf doorbladerd heb. Mijn papieren versie zal nog in plastic in de doos zitten, denk ik. Foei, Pieter !!
                        Bij de X-100T heeft Fuji er zich een beetje gemakkelijk vanaf gemaakt.
                        Er is enkel een papieren handleiding "Basisbedieningen".
                        Voor de volledige handleiding verwijzen ze naar: http://fujifilm-dsc.com/nl/manual/x100t/

                        Aan de nieuwe firmware ligt het ook niet want de updates voor de X100T zijn zeer miniem. Face detection zat er al van in het begin in.

                        't Klopt dat er niets van in de handleiding staat. De enige hint is dat er bij gezichtsdetectie staat dat de camera de belichting regelt maar dan moet je al weten waar je zoekt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: X100t spotmeting

                          Ik zou eens graag met de Fuji X100T willen werken (een kwartiertje om uit te proberen omdat ik geinteresseerd ben om er eentje aan te schaffen).
                          Ik kan in ruil je met een Canon 6D even laten fotograferen, met verschillende lenzen.
                          Is er iemand woonachtig in de buurt van Heist op den Berg en Mechelen met een Fuji X100T.
                          Alvast bdankt

                          Comment

                          Working...
                          X